Halpoja keto ruokia
Olen vähävarainen ketoilija. Tarvisin apua mahdollisimman edullisen ketoruoan ostamiseen. Tilanne on se, että minun on kokattava eri ruoat itselleni ja lopulle perheelle. Mitkä olisi halvimpia mahdollisia keto ruokia? Olen laihtunut ketogeenisellä yhteensä 25kg. Vielä 6kg olisi matkaa tavoitteeseen.
Kommentit (60)
Leivon jokaviikko ketoleipää ja myös tavallista tytöille ja miehelle. Ketoleipä on todella hyvää, laitan siihen päälle margariinin juuston ja metvurstin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muka halvempi, no en tiedä mikä enegiasyöppö mun elimistö on, kun se on mallia "aina nälkä", kivaa näin köyhänä. Olen kokeillut joskus jonkinlaista vhh:ta ja se oli aivan kamalaa, en jaksanut mitään, ketutti ja päätä särki, huimasi mm. koko ajan. Olisi varmasti pitänyt enempi syödä ainakin rasvaa, mutta mulle tulee huono olo sellasesta. Ja ei mulla ainakaan nälkä vähentynyt kuten kai pitäis käydä kuulemma, kun hiilarit ei heittele niin verensokeria.
Ja proteiinista toisaan halpoja mitkä? Jotkut kanamunat semi, entä muut, fileet ym. maksaa maltaita. Jos linssit ja pavut liian hiilaripitoisia? Jotkut vegetkin kait kyllä vetää jotain vhh:ta. Ja mulla tosiaan ongelma se,että tota protskua sittne olsi pitänyt vetää niin paljon hiilarin tilalla, ettei mu nrahat riittänyt jatkaa, ja ei se ole pidemmän päälle kyllä mm. munuaisille terveellistä, en kuitenkaan halua munuaisvauriota kuitenkaan ruoka-hifistelyistäni.
Ihan vaan huomiona että ei hiilareita kannata korvata proteiinilla vaan kasviksilla. Ja vhh ruoka ei ole edes kovin kallista eikä erikoista, ei tarvitse tehdä erikseen ruokia perheelle ja itselle. Meillä monesti muu perhe syö esim perunaa ja jauhelihakastiketta, minulle samaa kastiketta mutta kukkakaalin ja parsakaalin kanssa. Minulla aina pakkasessa broccolimix kasvispussi, on hyvä ja helppo korvata potut tai pasta sillä. Kesäkurpitsa myös halpaa..
Mä teen just samalla tavalla. Kun teen lihapullia pitää tehdä kaikki erikseen, kun omiin pulliin tulee juustoa jota mies ei syö ja lapsille ja miehelle potut, porkkanat ja ruskeakastike itselleni kukkakaalimuusi ja kermakastike. Aika työlästä ja aikaa vievää ei hellankaan levyt riitä, mutta kyllä ne maut on sen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muka halvempi, no en tiedä mikä enegiasyöppö mun elimistö on, kun se on mallia "aina nälkä", kivaa näin köyhänä. Olen kokeillut joskus jonkinlaista vhh:ta ja se oli aivan kamalaa, en jaksanut mitään, ketutti ja päätä särki, huimasi mm. koko ajan. Olisi varmasti pitänyt enempi syödä ainakin rasvaa, mutta mulle tulee huono olo sellasesta. Ja ei mulla ainakaan nälkä vähentynyt kuten kai pitäis käydä kuulemma, kun hiilarit ei heittele niin verensokeria.
Ja proteiinista toisaan halpoja mitkä? Jotkut kanamunat semi, entä muut, fileet ym. maksaa maltaita. Jos linssit ja pavut liian hiilaripitoisia? Jotkut vegetkin kait kyllä vetää jotain vhh:ta. Ja mulla tosiaan ongelma se,että tota protskua sittne olsi pitänyt vetää niin paljon hiilarin tilalla, ettei mu nrahat riittänyt jatkaa, ja ei se ole pidemmän päälle kyllä mm. munuaisille terveellistä, en kuitenkaan halua munuaisvauriota kuitenkaan ruoka-hifistelyistäni.
Ihan vaan huomiona että ei hiilareita kannata korvata proteiinilla vaan kasviksilla. Ja vhh ruoka ei ole edes kovin kallista eikä erikoista, ei tarvitse tehdä erikseen ruokia perheelle ja itselle. Meillä monesti muu perhe syö esim perunaa ja jauhelihakastiketta, minulle samaa kastiketta mutta kukkakaalin ja parsakaalin kanssa. Minulla aina pakkasessa broccolimix kasvispussi, on hyvä ja helppo korvata potut tai pasta sillä. Kesäkurpitsa myös halpaa..
Proteiinille on kyllä ihan rajat ettei saa liikaa, tee puhelin apilla laskelmat ja punnitse kaikki niin tiedät.
Mulla on käytössä yazio pro, jossa voi säätää itse ravintoarvo rajat. koskaan ei mee protskut yli rasva, kalorit ja hiilarit saattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keto-ruokavaliolla syöminen on halpaa jo senkin takia, että ruokamäärä on vähäisempi kuin ns. suositusruualla. Joten hyvin pärjäät vähillä varoilla.
Kyllä siinä menee aina ainakin40€ enemmän rahaa ruokaan, kun normisti, koska mulle pitää ostaa eri juttuja, mies ei syö kanaa, kalaa, kasvisruokaa, juustoja, sisäelimiä, pakastettuja ruokia ja ketoruokaa, eikä kalliita lihoja pysty ostamaan. Jauhelihaa menee paljon. Hänelle tuntuu olevan suuri ongelma, että rahaa menee enemmän ruokaan. Meillä on myös kolme lasta.
Mies voi ostaa omat ruokansa ja sinä omasi. Lapsen ruoat tietenkin yhteisesti.
Mies ei juuri osallistu yhteisiin menoihin ja suuttuu jos sitä vaatii. Lapset kyl tykkää keto ruuasta, mutta haluan, että syövät tarpeeksi hiilaria.
Siinä tapauksessa miehellä ei ole myöskään sanomista sen suhteen mitä ruokaa pöytään laitetaan. Tee sellaisia ketoruokia, joihin voit helposti tehdä lapsille hiilarilisäkkeen. Mies voi syödä tai olla syömättä, ei sinun tehtävä ole passata aikuista ihmistä.
Mä oon kyllä samaa mieltä, mutta mies on kasvanut kodissa jossa äiti tekee kaiken niinkuin isä haluaa. En halua suututtaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauden kasvikset, kananmunat, rasvaiset lihat, rasvaiset juustot etc.
Kasvikunnasta käytössä lähinnä kukka, parsakaali, parsa, kaalit, salaatin lehdet ja avokado joka on liian kallis. Chiansiemenet on myös jokapäiväisessä käytössä.
Sehän on tietenkin oma valinta, jos haluaa mennä kalleimman kautta. Ketoiluun se ei ole tarvis.
Mikä ihme teitä vaivaa? Vuonna 2020???
Jos miehelle ei kelpaa samat lihapullat, hän voi tehdä omansa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keto-ruokavaliolla syöminen on halpaa jo senkin takia, että ruokamäärä on vähäisempi kuin ns. suositusruualla. Joten hyvin pärjäät vähillä varoilla.
Kyllä siinä menee aina ainakin40€ enemmän rahaa ruokaan, kun normisti, koska mulle pitää ostaa eri juttuja, mies ei syö kanaa, kalaa, kasvisruokaa, juustoja, sisäelimiä, pakastettuja ruokia ja ketoruokaa, eikä kalliita lihoja pysty ostamaan. Jauhelihaa menee paljon. Hänelle tuntuu olevan suuri ongelma, että rahaa menee enemmän ruokaan. Meillä on myös kolme lasta.
Sehän ei ole ketoilun vika, jos miehesi on nirso. Ketoilu on muuten normiruokaa halvempaa ihan siksikin, että syöty ruokamäärä on pienempi kuin ns. normiruualla.
Mulla vhh-ruokavalio on lisännyt kauppalaskua.
Ennen söin aamulla leipää, lounaalla ja päivällisellä lihaa/kanaa ja esim riisiä tai pastaa.
Nyt syön aamupalaksi munakkaan.
Lounaalla ja päivällisellä kalaa/kanaa/lihaa ja reilusti kasviksia ja vihanneksia.
Kilon riisiä saisi halvemmalla kuin kasviksia...
Vierailija kirjoitti:
Ketolla ei paljon fileitä syödä, on liian rasvatonta. Eikä vhh:ssa syödä proteiinia hiilareitten sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat, kaali, öljyt
Nuo on hyviä perusaineita.
Ilokseni voin syödä ketolla joka päivä ison kulhon kreikkalaista salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi ostaa omat ruokansa ja sinä omasi. Lapsen ruoat tietenkin yhteisesti.
Mies ei juuri osallistu yhteisiin menoihin ja suuttuu jos sitä vaatii. Lapset kyl tykkää keto ruuasta, mutta haluan, että syövät tarpeeksi hiilaria.
Siinä tapauksessa miehellä ei ole myöskään sanomista sen suhteen mitä ruokaa pöytään laitetaan. Tee sellaisia ketoruokia, joihin voit helposti tehdä lapsille hiilarilisäkkeen. Mies voi syödä tai olla syömättä, ei sinun tehtävä ole passata aikuista ihmistä.
Mä oon kyllä samaa mieltä, mutta mies on kasvanut kodissa jossa äiti tekee kaiken niinkuin isä haluaa. En halua suututtaa sitä.
Miten se antaa sun käyttää internettiä, ja kuinka sulla edes on verkkoyhteyttä siellä kellarissa johon olet lukittuna?
Ei sun ongelma nyt ole mikään ruokavalio, vaan heikkolahjaisuus joka jättää sut väkivaltaisen sovinistin armoille. Kun et kerran itse ymmärrä lähteä suhteesta, olet täysin kaiken avun saavuttamattomissa. Sääliksi käy vaan lapsia, jotka on pitänyt mennä tekemään noin sairaaseen ympäristoon sairaille vanhemmille.
Sinä tarvitset nyt halpoja yhdys sana kursseja, unohda kaikki muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat, kana, liha, tonnikala, lohi, ja tofuvalmisteet.
Parsakaali, kukkakaali, keräkaali, kesäkurpitsa, herkkusienet, lanttu, avokado, marjoista vadelmat, mansikat ja karviaiset käy ketolle kohtuullisin määrin.
Ruokaisat salaatit onnistuu edullisesti! Kastikkeeksi oliiviöljyä. Ketolle sopivia kastikeohjeita löytyy netistä.
Maitotuotteista itse ketogeenista noudattavana käytän kreikkalaista- ja turkkilaistajogurttia, soijapohjaisia jogurtteja (sokerittomia!), raejuustoa ja kahvissa mantelimaitoa. Pähkinät ei ole edullisimmasta päästä, mutta 100% maapähkinävoi on hyvä lisä esim. jogurtissa. Pellavansiemenrouhe sopii ketolle ja tuo kivaa tekstuuria jogurttiannokseen.Maapähkinävoi ei ole kyllä kovin edullista eikä kamalan vähähiilarista
Ei sitä maapähkinävoita koko purkkia kerralla vedetä. Yksi ruokalusikallinen esim. sinne jogurttiin riittää. Omassa lähimmässä s-marketissa purkki 100% maapähkinävoita maksaa 2,30€ 340g purkki ja hiilareita on 12g per 100g eli ei se yksi ruokalusikallinen ketoilua pilaa, hyvää rasvaa vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat, kana, liha, tonnikala, lohi, ja tofuvalmisteet.
Parsakaali, kukkakaali, keräkaali, kesäkurpitsa, herkkusienet, lanttu, avokado, marjoista vadelmat, mansikat ja karviaiset käy ketolle kohtuullisin määrin.
Ruokaisat salaatit onnistuu edullisesti! Kastikkeeksi oliiviöljyä. Ketolle sopivia kastikeohjeita löytyy netistä.
Maitotuotteista itse ketogeenista noudattavana käytän kreikkalaista- ja turkkilaistajogurttia, soijapohjaisia jogurtteja (sokerittomia!), raejuustoa ja kahvissa mantelimaitoa. Pähkinät ei ole edullisimmasta päästä, mutta 100% maapähkinävoi on hyvä lisä esim. jogurtissa. Pellavansiemenrouhe sopii ketolle ja tuo kivaa tekstuuria jogurttiannokseen.Maapähkinävoi ei ole kyllä kovin edullista eikä kamalan vähähiilarista
100g 7,8g hiilareita. Ruokalusikallinen on jotain 15g eli 2,2g. Ei sitä syödä isoja määriä. Tahini sopii vielä paremmin smoothieen yms ja rkl n 0,9g hiilareita
Pakastekalaa (seitiä tms) pannulle (voi laittaa vaikka suoraan pakastimesta), reilusti oliiviöljyä, mausteita maun mukaan (suolaa, valkosipulia, inkivääriä), anna sulaa ja kypsyä kannen alla pienellä teholla. Kun alkaa olla kypsää niin käännä kalapalat, samalla purkillinen smetanaa päälle. Anna hautua kannen alla vielä 10min.