ahdistaa (biologiset) naiseuteen liittyvät asiat
googlaamalla törmään lähinnä vain keskusteluun siitä, millaisia sosiaalisia haasteita naisena ja miehenä olemisessa on. viime aikoina olen tajunnut, miten paljon vihaan naisena olemista ja kaikkea, nimenomaan biologista, mitä siihen liittyy. menkat, rinnat, hormonit, raskaus, ehkäisy, synnytys... murrosikä meni jo, olen siis parikymppinen, joten ihmettelen sitä, että nämä asiat ovat todella alkaneet vaivata vasta nyt. olen ollut aina aika femiininen, en edes lapsena ollut poikatyttö. tykkään laittautua ja kokea olevani kaunis. silti naisen kehossa tuntuu, kuin olisi jotenkin epäkelpo, vihaan tätä välillä. samaistuukohan kukaan näihin ajatuksiin?
Kommentit (24)
Surullinen ketju... käyttäkää hyvät naiset kaikkia mahdollisia keinoja, joilla voitte vähentää tai minimoida epämukavia asioita elämässänne! Joku mainitsi yllä rintaliivit - jos koette ne ongelmallisiksi, olkaa rohkeasti ilman. Hormonivalmisteet arvelluttavat monia - suosittelen silti niiden käyttämistä, jos ne helpottavat oloanne, oikeasti! Käyttäkää mahdollisuudet, ottakaa tilaa, rakastakaa itseänne, olette parhaita!
Sukupuoli on yksi asia ihmisessä. Sen lisäksi tulevat fyysiset sairaudet, mielenterveys, perinnölliset sairaudet, kasvatus ja kotiolot, elämänkokemukset, peritty omaisuus ja niin pois päin, jotka voivat olla kaikki täysin sukupuolesta riippumattomia. Samoin tunteet, elämän kokeminen merkitykselliseksi ja kyky rakastaa, nekin vaihtelevat ihmiskohtaisesti. Kiinnittämällä huomiota liiaksi sukupuoleen jää tämä kaikki muu huomiotta.
Nuorempana tunsin samoin. Nykyään olen pitkälti sinut kaiken kanssa. Ratkaiseva tekijä oli lasten saaminen. Tietynlainen kiitollisuus omaa kroppaa kohtaan, kun on pystynyt nuo maailmaan tuomaan ja vielä rinnoilla syöttämään. Ilman lapsia ne menkat, rinnat sun muut ovat periaatteessa ihan turhia, ainakin mulle oli.
Minäkään en käytä liivejä mutta ärsyttää kun en vain kehtaa mennä vaikka kauppaan pelkässä t-paidassa jos ei tosiaan ole vaikka taskuja nännejä peittämässä. Mikähän siinäkin on että normaali vartalon kohouma ei saisi kankaan alta näkyä?