Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AV-palstan odotettu kesäretki ihanaan Hankoon!

Vierailija
08.06.2020 |

Tänä kesänä 2020 on päätetty vaihtaa av-mammojen perinteinen Porvoo Hankooseen. Merellinen tunnelma, kuumat rantakalliot, somat kalaravintolat, kylpylät ja uimarannat kutsuvat. Suunnitellaan yhdessä ihana kesäretki!

Kommentit (485)

Vierailija
341/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua Porvoohon enkä Hankoohon.

Ketä olis sitä mieltä että mentäis Tampereeseen vaihteeksi?[/

Ei herttinen tänne kannata tulla!

Tai tarkemmin aateltuna, kaupunki on jo valmiiksi kuin pommin jäljiltä... 🤔

Vierailija
342/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon se joka raskautui viime reissulla lauteista. Mietin et voisko olla Markun lapsi, mut ei. Istuin latinon sylissä. Sisarus olis Hangosta hakusessa. Kai mennään saunaan? 🙋🏼‍♀️[/

Aivan! Nyt vasta tajuan, että mieheni puhui sittenkin totta viime kesäisen retriitin jälkeen, sukupuolitaudin saatuaan. Sanoi sen tulleen saunan lauteista ja minä hölmö en uskonut sitten millään, vaan väitin hänen istuttaneen jotain random-mammaa sylissään. Av ei petä koskaan, täällä oppii aina uutta!

AV.n totuus on parempi kuin Kodin suuri lääkärikirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanko on ruotsinkielisten kaupunki. Niinkuin myös Porvoo.

Miten minä Kuopiolainen siellä pärjään?

Oma mustaan pukeutunut viittomakielen tulkki on nykyään jokaisella joka on jotain! Se voi samalla vaivalla kanniskella sun eväskalakukkoa ja kokkelipiimäpääläriä.

Vierailija
344/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leville ette tule!

Vierailija
345/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy ottaa oma kahvinkeitin mukaan , ettei kahvia tarvitse kalliisti ostaa.

Sulla on sitten palatessa tuliaisena ainakin lompakkoloistartunta...

Vierailija
346/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tule kyräilyä pukeutumisesta... kaikki ei todellakaan viihdy leggingseissä ja tunikoissa vaan voi ihan hyvin pukeutua myös nuorekkaasti ja naisellisesti korkokenkiin ja mekkoon. Minua aina luullaan noin 30 vuotta nuoremmaksi mitä olen, eilenkin taas lähikaupan edessä istuva mies vislasi perään. Työkaveri kertoi just ettei edes tajunnut että olen jo täysi-ikäinen. Ja aina on ollut vientiä nuorten miesten taholta - onhan niitäkin kai tulossa mukaan?

Ai kun ihanaa että täällä on muitakin kohtalonsisaria! Mä olin kaupungilla tyttäreni kanssa ja mua luultiin hänen tyttärekseen, olin ihan loukkaantunut hänen puolestaan, huh huh! Jotain rajaa. Mun poika on mopoiässä ja sen kaverit käy vähän kuumana minuun, juodaan yhdessä Batterya ja tsillaillaan, poikaa kyllä harmittaa kun mutsi vie huomion...mun pitääkin hakea sitä kassillinen mukaan Hankoon, se on hyvää kossun kanssa.

Älkääpäs mammat mitään, minulle kävi viime viikolla niin, että joku luuli minun karanneen läheisestä päiväkodista ja soitti poliisit, vaikka oikeasti oon 45! Tsihihii!

Vierailija
347/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi edes lukea tätä ketjua, koska jo otsikosta tuli paha mieli. Arvaan kyllä, että olisi linsekuljetus ja ilmaiset tarjoilut, mutta en voi kuitenkaan lähteä. Kuten ehkä tiedätte, mulla ei ole mitään sopivaa vaatetta tuollaiselle retkelle. Ei ole yhtään rahaa ostaa mitään kivaa, eikä voi edes kirpparilta ostaa, koska täällä ei ole kirppareita 200 km säteellä tai jos onkin, niin siellä on vain vanhoja resuisia vaatteita ja nekin on hirveän kalliita.

Toisekseen en edes pääsisi kirpparille, koska ei ole autoa ja koska pitää vahtia lapsia. He on kesälomalla, joten he ei ole hetkeäkään poissa kotoa. Appivanhemmat puolestaan eivät suostu hoitamaan lapsia eivätkä käy täällä, vaikka heillä on autokin. Meidän pitäisi mennä, mutta eihän me päästä, kun ei ole autoa ja välimatkaa on 15 kilometriä.

Missään ei olla miehenkään kanssa käyty pariinkymmeneen vuoteen, vaikka aina heidän firman pikkujouluunkin kutsu tulee. Mutta kun on tämä vaateongelma.

Pyydän jo etukäteen, ettei kukaan kukaan nyt vaan ala tyrkyttää mulle vanhoja vaatteitaan. Se on jo todettu, että kukaan ei kuitenkaan lahjoittaisi oikeaa kokoa ja vaikka nyt sattuisikin lahjoittamaan, niin postiinhan en pääse, koska sinne on pitkä matka eikä ole autoa. Meille taas ei voi tulla käymään, koska talomme on aivan hirveä, mutta ei ole varaa remontointiinkaan.

Lisäksi tämähän ei ole vain vaateongelma, vaan retkellä pitäisi olla vähän rahaakin, jos on vaikka kuuma päivä ja haluaisi ostaa kylmää juotavaa. Mutta kun ei ole rahaa, ei sitten yhtään, siis mihinkään ylimääräiseen. Ihan turha olisi vesipulloakaan ottaa mukaan, koska kuumalla ilmalla vesi vain lämpenisi. Ja jos olisi kylmä ilma, koko retki menisi joka tapauksessa pilalle.

Tiedän kyllä, että tämä olisi elämäni tilaisuus päästä kerrankin pois neljän seinän sisältä, mutta ei vaan onnistu. Lapsiakaan ei voi jättää miehen hoiviin. Naapuriinkaan heitä ei voi viedä, koska kyseinen henkilö on jo vanha ja sitä paitsi erittäin ilkeä, vaikka joskus hyvää hyvyyttämme käymme siellä sunnuntaisin kahvilla, että lapset edes joskus pääsisivät jonnekin. Kevätjuhlaakaan ei ollut tänä vuonna, mikä sinänsä oli helpotus, koska ei olisi ollut mitään päälle pantavaa eikä tarvinnut lapsillekaan vähistä rahoista mitään hankkia. Heillähän on kunnan järjestämä koulukyyti, mutta korona-aikana ei ole ollut, minkä takia olemme olleet koko perhe vain kotona, joten vähän katkeraksihan tässä tulee.

Varmasti on kivaa kaikilla retkeläisillä, mutta eipä minua sinne kukaan edes kaipaa, joten pitäkää hauskaa. Ottakaa kuitenkin huomioon, että tällaiset retket sulkevat ulkopuolelle ne, joilla ei ole mitään kivoja kesävaatteita ja jotka eivät kehtaa toppahousuissa lähteä, vaikka ne kylmällä ilmalla voisivatkin olla paremmat kuin jokin hame. Mutta toppahousunikin ovat jo kuluneet enkä tosiaan voi kirppikseltä uusiakaan hankkia, koska ilkeä kirppiksen pitäjä laittaa kesäksi pois kaikki talvivaatteet ja myy niitä sitten talven tullen ylihintaan. Sitä paitsi vaikka ei myisikään ylihintaan, niin en edes pääsisi sinne kirppikselle.

(Jatkan vielä, vaikka ei tämä tietysti ketään kiinnosta.)

Lisäksi tälle retkelle tuskin saisi ottaa miestä mukaan eli paha mieli siitäkin tulisi lopulta, kun ei koskaan päästä yhdessä minnekään lastenhoito-ongelmien takia. Ja vaikka joskus jonkin kutsun saamme, niin ei ole koskaan mitään päälle pantavaa. Eikä se ole pelkästään vaatetuskysymys, koska pitäisihän olla asuun sopivat kengätkin eikä kenkiä voi sovittamatta ostaa ja kaikki kenkäkaupat ovat kaukana. Kirppiksellä taas on vain kuluneita vanhoja kenkiä, joista en maksaisi edes euroa, jos ylimääräinen euroa sattuisi olemaan.

Mielelläni olisin suunnitellut kanssanne tätä retkeä, mutta turhaa se nyt olisi, koska en sinne siis kuitenkaan voisi lähteä. Rahaakaan en voi keltään vastaanottaa, koska mitä sillä rahalla tekisi, kun en kuitenkaan pääse kaupoille, koska lapsille ei saa hoitajaa edes rahalla. Joten älkää tarjotko, sillä se pahoittaisi vain mieleni. Olen jo muutenkin itkuinen, koska tuli tuosta otsikosta niin paha olo.[/]

Sulla se vasta rento ote elämään on ja vailla mitään suurempia valituksen aiheita. Ihanaa saada mukaan sinunlainen optimistinen ja positiivisen asenteen omaava ilopilleri. Saat varmasti meidät kaikki hyvälle tuulelle!

Olisihan mulla rento ote, mutta kun ei ole mitään kesävaatteita eikä näemmä kukaan edes tarjoa omia vanhojaan, vaikka monilla on kaapit täynnä kaikenlaisia kivoja vaatteita, joita ei käytä. Jos edes veisitte ne kirppikselle johonkin ilmaislaatikkoon, mutta pyydätte niistä hirveitä hintoja. Tai sitten ne eivät sovi minulle. Tämä on todettu moneen kertaan. Käytännössä joutuisin myös ottamaan lapset mukaan, mutta eihän heillekään mitään kivoja kesävaatteita ole. Hankoon ei kehtaa missä tahansa vaatteissa lähteä.

Sitä paitsi mistä se linse kulkee? Tuskin päästäisiin bussipysäkille kuitenkaan. Meillä on lähin isompi tie 10 kilometrin päässä ja appivanhemmilta on aivan turha pyytää kyytiä, koska he ovat kuitenkin juuri silloin jossain reissussa.

En halua valittaa, mutta nämä ovat realiteetit. Kaiken lisäksi on jalkakin kipeä, mutta en pääse lääkärinkään, koska se on niin kaukana. Eikä ne lääkärit mistään mitään tiedä. Buranakin on turha lääke. Jos ensi kesänä järjestätte retken, niin jalka ei välttämättä ole enää kipeä, mutta en minä silti sinne kokoontumispaikalle pääsisi. En ymmärrä, mikseivät appivanhemmat voi sen verran joustaa, että tulisivat lapsia hoitamaan edes tällaisen retken ajaksi? Vaatteita en anopilta voi lainata, koska ne ovat aivan liian hienoja ja voisivat sotkeutua. Lisäksi ne ovat väärää kokoa. Kengätkin ovat kolme numeroa isommat kuin omani. Pattitilanne kaiken kaikkiaan. Vaikka tuskin te tästä mitään välitätte, koska minä olen vain minä eikä minusta kukaan yleensäkään mitään välitä.

Vierailija
348/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko ottaa aikuisen tytärpuoleni mukaan. Hänen äitinsä on kyllä mt-ongelmainen?

Vierailija
349/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon se joka raskautui viime reissulla lauteista. Mietin et voisko olla Markun lapsi, mut ei. Istuin latinon sylissä. Sisarus olis Hangosta hakusessa. Kai mennään saunaan? 🙋🏼‍♀️[/

Aivan! Nyt vasta tajuan, että mieheni puhui sittenkin totta viime kesäisen retriitin jälkeen, sukupuolitaudin saatuaan. Sanoi sen tulleen saunan lauteista ja minä hölmö en uskonut sitten millään, vaan väitin hänen istuttaneen jotain random-mammaa sylissään. Av ei petä koskaan, täällä oppii aina uutta!

Et kai vaan oo tuon latinon vaimo? 😅

Vierailija
350/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvan tehtävä hoitaaa AV- kesäretkeläistä  isoäitiämme?

Vierailija
351/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanko on ruotsinkielisten kaupunki. Niinkuin myös Porvoo.

Miten minä Kuopiolainen siellä pärjään?

Nyt on väärää luuloa. 51% suomenkielisiä 49% ruotsinkielisiä eikä KUKAAN välitä mitä kieltä puhutaan. Yleensä puhumme sekakieltä, pääasia että tulee ymmärretyksi. Täällä ei ole kielisnobismia. Hyvin rentoa. Tervetuloa AV. Tv. aito hankolainen.

Vierailija
352/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko kaikki ilmoittautuneet laittaa kuvanne minulle. Tai edes kirjoittaa mitä laitatte päälle, ja merkit kaikista vaatteista. Jos ei löydy merkkiä, laita mistä kaupasta on ostettu, esim. "mustat kangastennarit, Primasta, ei merkkiä". 

Niin olisi helpompaa päättää, kehtaanko lähteä teidän kanssa. 

Voinko lähteä pelkissä hieman kulahtaneissa h&m:än kalsareissa?

Vierailija
353/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leville ette tule!

Mutta eikö voisi sponssata kun koko ajan olemme puhuneet miten vink vink coronakin on LEVI ttyneempi...

Vierailija
354/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomioinut sitä, että mulle pitää sitten olla kylmää Pirkka-olutta? Eipä tietenkään ole. Mutta jänniksille raahaatte selkä vääränä Koffia.

Vierailija
355/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko tulla farkkutakki päällä?

Farkkutakkia saa käyttää jos hiukset ovat sellaista laatua että näyttävät rasvaisilta ja roikkuvilta vaikka pesee ne neljästi päivässä.

En tule jos porukka joka tulee on tällaita paskaa ja myrkyllistä kiusaamista arvostavaa :(  

Onhan tämä nyt p*le että naiset joukolla lyttäävät naispoliitikkoja ulkonäön perusteella.

Vierailija
356/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vauvan tehtävä hoitaaa AV- kesäretkeläistä  isoäitiämme?

Kyllä, vauvan tai usemmankin vauvan, jos isoäitejä on tulossa suurin joukoin. Miten varmistetaan että vauvoja riittää?

Vierailija
357/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko kaikki ilmoittautuneet laittaa kuvanne minulle. Tai edes kirjoittaa mitä laitatte päälle, ja merkit kaikista vaatteista. Jos ei löydy merkkiä, laita mistä kaupasta on ostettu, esim. "mustat kangastennarit, Primasta, ei merkkiä". 

Niin olisi helpompaa päättää, kehtaanko lähteä teidän kanssa. 

Voinko lähteä pelkissä hieman kulahtaneissa h&m:än kalsareissa?[/

Revin siskon Calvin Klein alkkareista liput ja laput ja ompelin parilla tikillä omiin Tokmannin pikkareihin. Ideaa saa käyttää!

Vierailija
358/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tosi paljon kiitti kutsusta, ihanaa kun joku jaksaa järjestää. Mä en tiiä pääsenkö mukaan, kun on ihan mahdollista, et mulle voi tohon tulla jotain muuta menoa, niin en kyllä pysty sanomaan varmaks lähdenkö mukaan! Moikku ja pus.

Vierailija
359/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten ettei postailla retkeltä mitään älyttömyyksiä someen!

Joo, nyt mammojen pitää kyllä tsempata.! Viime kesänä joku postasi kuvan ja sanoi että tässä on Porvoon tuomiokirkko joka edustaa 1400-luvun myöhäisgotiikkaa. EI OLE hyväksyttävää käytöstä

Vierailija
360/485 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ollaan jännän äärellä. Pyysin VEN.miekkosen mukaan, hän on niin siisti ihminen ja tällä hetkellä  kultasijalla. 

Muitakin miekkosia olisi lähdössä, mut tää ven.miekkonen on tummin, ei kuitenkaan mikää nkri (XDDDDD).

Ja hänen kanssaan voi samalla levelillä sivistyneesti siemailla.

Katsotaan, katsotaan XD