Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitne te muut elämänmittaisessa köyhyydessä elävät jaksatte?

Vierailija
08.06.2020 |

Kituuttamista työttömänä vuosikymmeniä vielä vai? en tule siis saamaan ikinä yli 500€/kk ja tämäkin tuki voidaan katkaista milloin vaan(kun tulee taas esim. jok uoikeistohallitus, nytkin pelottaa jo koronan jälkimaningit talouteen iahn kunnolla. yleensä ne rahat revitään meidän köyhimpien selkänahasta ja tuista. Olen sairas joten työllistymsieni on todellla epätdennäköistä oikein minnekään, cv on täynnä aukkoja. Eläkkeelle taas en ole tarpeekis sairas. Käsittääkseni paljon muitakin jäänyt tällaiseen epätoivon limboon, miten te oikein jakstate päivästä toiseen?!
Mulla ei ole puolisoa, perhettä, ystäviä, ei mitään. Ei rahaa tehdä eikä mennä minnekään, paisti ne kuuluista kävelylenkit kotini lähistöllä. Ei ole mitään odotettavaa elämältä siis ja rahat ei riitä kunnolla edes ruokaan. en edes haluasi elää tuilla loppuelämääni, mutta mikä muu voi olla vaihtoehto sairaalle ihmiselle?!
Suututtaa nuokin pävittäiset nyt noin 2kk:n "köyhyyden"kokeneet korona-ajan vinkujat, entäpä me joille tämä köyhyys on todellisuutta koko elämä ja päälle monien noidenkin yrittäjien haukut ja huutelut "laiskat pummit,tuet pois niin alkaa työt maistua"jne. no eikö ne työt maistunutkaan koronan aikaan näille ja tuetki nnäyttää kelpaavan myös itselleen hädän tulllen varsin hyvin ja niiden pienuudestakin kehtaavat vielä päälle valittaa, eikös ne pitänyt poistaa kokonaan heidän mielestään vielä ihan äsken...

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi.

Vierailija
2/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuitenkin muita tukia esim. asumiseen, lääkkeet yms.? Lopulta tulot oikeasti yli 1000 e kun kaikki lasketaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päivä pelkkää selviytymistaistelua, eikä ole edes mitään syytä selviytytä! Mut kun ei uskalla myöskään you know...Useimmat luettelee aina jaksavansa sen perheensä ja/tai ystäviensä takia, entä jos ei ole (enää)niitäkään?

Vierailija
4/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ainakaan mulla tulot yhteensä lähelläkään tonnia, jos työmarkkinatuella kituuttaa

Vierailija
5/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ainakaan mulla tulot yhteensä lähelläkään tonnia, jos työmarkkinatuella kituuttaa

Ei ne tonnia ole. Alle 700 kuussa. Tiedän kokemuksesta itsekin työttömänä olleena.

Mutta siis ulkoilun lisäksi uimahallissa käynti on halpaa, kirjastot, museot, katsot elokuvia, tee käsitöitä, lue jne. Älä vaivu toivottomuuteen. Yritä nauttia vapaudesta, siitä, kun keität aamulla kahvia kaikessa rauhassa. Monen elämä on hirveää oravanpyörää eikä rahat ja pieni palkka riitä siltikään. On kamalaa, jos lapsiakin siinä vielä kärsimässä. Leivo ja laita ruokaa itse. Jos mahdollista, marjasta.

Vierailija
6/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sairaana kannattaakin ehdottomasti heittäytyä vielä yrittäjäksi! Eli pois työttömyysturvakin vielä, onhan tässä nähty nyt koronankin aikaan,saivat tosin laupiaasti nyt poikkeuksellisesti he työmarkkinatukea vähäksi aikaa ainakin. Iso laina niskassa jo valmiiski myös, niin lisää vaan lainaa päälle vai(eikä edes siis myönnettäisi, ku nei ole maksukykyä)Ja mistäs idea, asiakakaskunta jne. Kyllä se stressikapasiteetti on mennyttä jo tämän köyhyyden,sairauden,ihmisten kuspäisyyden kestossa(köyhien haukkuminen ja byrokratian ja TE- väen rattaissa väsytettynä). Ei paljon luovuus kuki, kun ei saa edes ravintoa useinkaan tarpeeksi ja monipuolisesti, ahdistus ja masennus vie loputkin voimavarat sitten.

Vierailija
7/39 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

538 jää tällä hetkellä työmarkkinatuesta käteen yksineläjällä verojen jälkeen,ei tonnia eikä edes tuota 700...Ja vuokrat lähtee pelkästään kunna yksiöissäkin tuosta 500-600 ylöspäin yhtään suuremmissa pitäjissä että siitö taas venyttämään vaan tyhjää mihinkään menoihin ym.

Vierailija
8/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte tätä jatkuvaa nälkää, ykispuolista ja vajaaravinteista ruokaa vuosikaudet? Liikun aika paljon, koska yritän pitää sillä myös nuppini edes jotensakin koossa. Ei lähde mulla nälkä kunnolla näillä perunoilla,kaurapuuroilla,linssikeitoilla ym.halpismössillä:/ Kanamunat about ainoa halpa proteiini. Ja kyllästyy, jos aina vaan noita syö? Tuoreita salaattejakin,marjoja ym. olisi kiva saada useammin, onneksi nyt kesällä on taas kurkut ja tomaatit edes edullisia. Eikä ole autoa, en voi poimia siis itse ja muutenkaan lähteä summanmutikassa jonnekin metsiin harhailemaan.

Vierailija
9/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti. Hunssasin perintörahat matkusteluun, juomiseen ja elämiseen (en käynyt töissä, nostin opintolainaa ja sain asumistukea), juuri kun olin muuttanut pois kotoa. Ja nyt vituttaa aivan helvetisti. Eikä voi ketään muuta syyttää kuin itseään. Paitsi ehkä vähän vanhempia huonosta lapsuudesta ja perinnöllisistä mt-ongelmista. Nyt sitten olen 22 v juoppo jolla sataa perintäkirjeitä postilaatikosta.

Vierailija
10/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vanha mies. Niin minä tein. Saa vuokrat puoliksi ja muut kulut myös. Omaisuutta ei ukolla ole mutta pienikin eläke auttaa.

Vierailija
11/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi edes kananmunia syödä kun olen niille allerginen. Tuun todella kipeäksi niistä.

En ole nyt vuoteen käynyt keskustassa muuta kuin kävelemällä edestakasin 14km.

Saan todella pienen ansiosidonnaisen ja asumistuen, näiden jälkeen jää 225e millä elän koko kuukauden.

Nukkumalla päivät pitkät jotenkin sietää tätä elämä. En tiedä sitten mitä tapahtuu kun sähkölaitteet hajoavat ja talvikengät.

Meidän hallitus vielä kaavailee lukukausimaksut ja terveydenhuollon yksityistämistä entistä enemmän. Toivottavasti kuolen pois nyt nuorena ettei tarttis nähdä tätä maailmanmenoa.

Vierailija
12/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte tätä jatkuvaa nälkää, ykispuolista ja vajaaravinteista ruokaa vuosikaudet? Liikun aika paljon, koska yritän pitää sillä myös nuppini edes jotensakin koossa. Ei lähde mulla nälkä kunnolla näillä perunoilla,kaurapuuroilla,linssikeitoilla ym.halpismössillä:/ Kanamunat about ainoa halpa proteiini. Ja kyllästyy, jos aina vaan noita syö? Tuoreita salaattejakin,marjoja ym. olisi kiva saada useammin, onneksi nyt kesällä on taas kurkut ja tomaatit edes edullisia. Eikä ole autoa, en voi poimia siis itse ja muutenkaan lähteä summanmutikassa jonnekin metsiin harhailemaan.

Häh?! Noihan ovat nimenomaan ne tervellisimmät superfoodit!! Toisin kun muut jotka nimenomaan syövät tota jäävuorisalaattia ja pari pähkinää päälle.

Vierailija
13/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi edes kananmunia syödä kun olen niille allerginen. Tuun todella kipeäksi niistä.

Saan todella pienen ansiosidonnaisen ja asumistuen, näiden jälkeen jää 225e millä elän koko kuukauden.

Nukkumalla päivät pitkät jotenkin sietää tätä elämä. En tiedä sitten mitä tapahtuu kun sähkölaitteet hajoavat ja talvikengät.

Meidän hallitus vielä kaavailee lukukausimaksut ja terveydenhuollon yksityistämistä entistä enemmän. Toivottavasti kuolen pois nyt nuorena ettei tarttis nähdä tätä maailmanmenoa.

Hommaa mies nin ei tarvitse kituuttaa

Vierailija
14/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista opiskella jotakin. Esim. Neuvontapuhelimessa on usein vapaita paikkoja. Puhelinasiakaspalvelu missä yrityksessä vain. Kyllä sinun kannattaisi itse yrittää kohentaa tilannettasi.

Vierailija
15/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae toimeentulotukea kaikille pitää jäädä vuokran sähkön jne jälkee rapiat 400e..

Vierailija
16/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein haaveilen mellakoista, semmoisesta kuin nyt Usassa, vaikka syy on eri. Juuri tuo köyhien lyttääminen ja syyllistäminen saa aikaan suuria aggressioita minussa.

Vierailija
17/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaahan se elämä on köyhällä, mutta onneksi usein pelastaa kun saa myytyä jotain omaisuutta tai pientä pimeää tuloa jostain muualta. Syön kolme kertaa päivässä pääsääntöisesti, aamulla kaurapuuro ja hedelmä, päiväruoka joko salaattia (nyt kesällä kurkut ja tomaatit on halpoja) tai jokin hiilarihöttö makaroonilaatikko tai makkarakeitto. Iltapalaksi jogurttia tai leipää. Näillä on jaksettava. Tarjouksia on seurattava. Onneksi sairauksia ja lääkkeitä ei vielä paljon ole. En pärjäisi jos en saisi lisätuloja myynneistä. Onneksi tavaroita on paljon, kun on säästeliäs ja pihi ja jemmaa kaiken. Aina kun jotain jossain tarjotaan ilmaiseksi, kannattaa se hakea tai ottaa. Voi myydä tai tuunata ja myydä. Onneksi on kirppikset ja alennusmyynnit.

Vierailija
18/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä "köyhät" ei tiedä mitä tukia heille kuuluu. Suomessa ei kukaan joudu näkemään nälkää jossei sitten ite hassaa rahojaan.

Vierailija
19/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on fyysisesti mennyt niin huonoon kuntoon kun en syö tarpeeksi ruokaa. Proteiini jää mulla ehkä siihen 20 grammaan päivässä. Olo on heikko ja en palaudu ollenkaan liikunnasta.

Mitä proteiininlähteitä suosittelette? Mulla on maito. Rahkaa, kananmunia en pysty syömään.

Vierailija
20/39 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä "köyhät" ei tiedä mitä tukia heille kuuluu. Suomessa ei kukaan joudu näkemään nälkää jossei sitten ite hassaa rahojaan.

Kyllä kuule on ihan virallisestikin köyhä jos jää käteen 500 e/kk vuokran jälkeen, ja yleensä ei jää vaikka olisi mitä tukia. Köyhyys on muutakin kuin sitä ettei akuutisti nälkäkuolema uhkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi