Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaikeudet kasaantuu?

Vierailija
08.06.2020 |

Minulla on asiat menneet tähän asti elämässä melko hyvin. On terveyttä, hyvä koulutus ja työpaikka, lapsikin (vaikka lapsen isän kanssa erottu). Nyt on kuitenkin puolen vuoden sisään alkanut tulla ongelmia ja raskaita asioita vähän joka tuutista. Tuntuu ettei virta ehdy lainkaan.

Ensin kotonamme oli isohko vesivahinko, jonka seurauksena jouduimme muuttamaan evakkoon. Pian tämän jälkeen tuli korona, ja erittäin raskas 2,5kk etätöiden ja lapsenhoidon yhdistelmä. Sitten uudehkon automme moottori meni rikki. Sitten toinen muutto takaisin korjattuun vesivahinkoasuntoon. Miesystävän lähisukulaisen kuolema. Oman äidin vakava sairausepäily (vielä epäselvä). Unettomuus, työuupumus, lomautukset, rahat loppu.

Mikä tahansa näistä asioista, vaikka pelkkä muutto, on yksinäänkin raskas. Nyt näitä asioita on tullut monia. Alan ymmärtää ihmisiä jotka vaan putoavat yhteiskunnan kelkasta kun tulee vaikeuksia vaikeuksien perään.

Onko muilla kokemuksia siitä että vaikeudet vaan seuraa toisiaan? Onko tälle jotain lakipistettä? Pelottaa että mitä tuleekaan seuraavaksi, keksin paljon kaikkea pahempaa mitä voi vielä tapahtua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista sun vastoinkäymisistä suuri osa on sellaisia, että ei tuntuisi missään jos voimat ei olisi jo valmiiksi vähissä. Muutot, etätyöt, autot -jossain muussa tilanteessa porskuttaisit niistä läpi kiinnittämättä kovin paljon huomiota. Mutta kun on vesivahinkoa, sairautta ja kuolemaa, niin pienemmätkin jutut siihen päälle tuntuvat katkaisevan kamelin selän.

Vierailija
2/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista sun vastoinkäymisistä suuri osa on sellaisia, että ei tuntuisi missään jos voimat ei olisi jo valmiiksi vähissä. Muutot, etätyöt, autot -jossain muussa tilanteessa porskuttaisit niistä läpi kiinnittämättä kovin paljon huomiota. Mutta kun on vesivahinkoa, sairautta ja kuolemaa, niin pienemmätkin jutut siihen päälle tuntuvat katkaisevan kamelin selän.

No joo, aloin itkeä kun selvisi että auton vika johtuu moottorista. Normivoimilla ja normaalissa rahatilanteessa ei olisi juuri hetkauttanut, vaikka asutaan sellaisessa paikassa että auto on tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä ylämäkiä ja alamäkiä. Sinulla alkoi nyt ylämäki.

Vierailija
4/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tarkoitus on huomata mikä elämässäsi on tärkeää ja mikä ei.

Zinc

Vierailija
5/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on, moneen kertaan koettua. Jollain kohdalla elämä taas tasoittuu. Lutherin mukaan elämä menee 7v. jaksoissa, murroskaudet välissä?

Kannattaa hakea kaikki mahdollinen henkinen/konkreettinen apu ja tuki, jota voit verkostoltasi ja yhteiskunnalta saada. Minua on Jumala (kristinuskon) auttanut valtavasti, myös ihmisten kautta.

Voimia Sinulle, rukoilen puolestasi!

Vierailija
6/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämää.

Vierailija
7/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmit tulevat nipuissa, sanotaan.

Vierailija
8/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään mahtuu kaikenlaista. Minulla on ollut kaksi vakavaa sairautta, vuosi elinaikaa, useita leikkauksia, lähiomaisten kuolemia, työn menettäminen syövän takia, ero, palkan romahtaminen syöpähoitojen jälkeen, mt-ongelmaisia esimiehiä, lemmikin menehtyminen jne. 

Ainakin oppii arvostamaan parempia hetkiä. 

Vierailija
9/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on täynnä ylämäkiä ja alamäkiä. Sinulla alkoi nyt ylämäki.

Tarkoittaako ylämäki että elämä muuttuu vaikeammaksi vai helpommaksi? Toivottavasti jälkimmäistä!

Ap

Vierailija
10/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on, moneen kertaan koettua. Jollain kohdalla elämä taas tasoittuu. Lutherin mukaan elämä menee 7v. jaksoissa, murroskaudet välissä?

Kannattaa hakea kaikki mahdollinen henkinen/konkreettinen apu ja tuki, jota voit verkostoltasi ja yhteiskunnalta saada. Minua on Jumala (kristinuskon) auttanut valtavasti, myös ihmisten kautta.

Voimia Sinulle, rukoilen puolestasi!

Kiitos paljon, rukouksia tässä tarvitaankin! ❤️

Ap

Vierailija
11/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetovoiman laki. Kun kohtaat vastoinkäymisiä, houkuttelet niitä lisää ajatuksillasi ja toiminnallasi.

Vierailija
12/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetovoiman laki. Kun kohtaat vastoinkäymisiä, houkuttelet niitä lisää ajatuksillasi ja toiminnallasi.

Miten tämän kehityskulun voi kääntää? Ajattelemalla positiivisesti? Ei luulisi esim auton moottorin hajoavan pelkällä ajatuksen voimalla.

Ap

Vierailija
13/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin sanomaan, että toiset uskovat vetovoiman lakiin. Koska kukaan ei voi antaa muutakaan selitystä, miksi vaikeudet kasaantuvat. Vetovoiman laki perustuu siihen, että ne asiat, mitä pyörivät mielessä, niin ne kasavat ja lisääntyvät. Jos ajattelet vaikeuksia, niin saat niitä lisää. Jos ajattelet positiivis asioita, saat niitä lisää.

Minä olen jo vuosia pyrkinyt tuohin positiiviseen ajatteluun. Mutta silti minulla on menossa tällä hetkellä ylämäki. Ensin oma lapsi masentui, sitten kuoli vanhempi äkillisesti ja yllättäen, sitten oma lapsi vammautui, sen jälkeen toisella vanhemmalla löytyi levinnyt syöpä. Tämä kaikki viimeisen vuoden aikana. Mietin, että mitäköhän seuraavaksi...

Silti jatkan positiivista ajattelua: lapseni masennus on parantumaan päin ja kuollut vanhempi on nyt onnellinen. Kaksi viimeistä asiaa on vielä kesken, mutta yritän uskoa, että kaikki kääntyy parhaaksi.

Minun vaikeuteni myös liittyvät toisiin ihmisiin. Valitettavasti vetovoiman lailla ei voi vaikuttaa muihin ihmisiin. He tekevät mitä tekevät. Vetovoiman lailla ei myöskään voi vaikuttaa elämäännja kuolemaan. Mutta kaikkeen muuhun sillä on vaikutusta.

Vierailija
14/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän kehityskulun voi kääntää? Ajattelemalla positiivisesti? Ei luulisi esim auton moottorin hajoavan pelkällä ajatuksen voimalla.

Ap

En usko, että pystyt auton moottoriin vaikuttamaan sillä, vaan vetovoiman lain positiivisuus auttaa siinä, että asiat lopulta kääntyvät parhain päin. Kyllä niitä ovia sulkeutuu, vaikka uskoisi mihin, mutta sen jälkeen niitä myös avautuu.

Edellinen

Vierailija
15/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tulin sanomaan, että toiset uskovat vetovoiman lakiin. Koska kukaan ei voi antaa muutakaan selitystä, miksi vaikeudet kasaantuvat. Vetovoiman laki perustuu siihen, että ne asiat, mitä pyörivät mielessä, niin ne kasavat ja lisääntyvät. Jos ajattelet vaikeuksia, niin saat niitä lisää. Jos ajattelet positiivis asioita, saat niitä lisää.

Minä olen jo vuosia pyrkinyt tuohin positiiviseen ajatteluun. Mutta silti minulla on menossa tällä hetkellä ylämäki. Ensin oma lapsi masentui, sitten kuoli vanhempi äkillisesti ja yllättäen, sitten oma lapsi vammautui, sen jälkeen toisella vanhemmalla löytyi levinnyt syöpä. Tämä kaikki viimeisen vuoden aikana. Mietin, että mitäköhän seuraavaksi...

Silti jatkan positiivista ajattelua: lapseni masennus on parantumaan päin ja kuollut vanhempi on nyt onnellinen. Kaksi viimeistä asiaa on vielä kesken, mutta yritän uskoa, että kaikki kääntyy parhaaksi.

Minun vaikeuteni myös liittyvät toisiin ihmisiin. Valitettavasti vetovoiman lailla ei voi vaikuttaa muihin ihmisiin. He tekevät mitä tekevät. Vetovoiman lailla ei myöskään voi vaikuttaa elämäännja kuolemaan. Mutta kaikkeen muuhun sillä on vaikutusta.

Voi ei, paljon tsemppiä myös sinulle! Ihailtava asenne!

Ap

Vierailija
16/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä