Lyhyet naiset; minkä pituisia poikia saitte?
Minä 162cm (suvussani kaikki naiset ja miehet lyhyitä). Mies 188cm (hänen suvussa lähes kaikki pitkiä).
Kaksi poikaa, jotka molemmat ala-asteella. Esikoisesta tulossa ilmeisesti isää pidempi. Pituusennuste 189cm. Näki jo vauvasta asti että pitkä poika tulossa.
Nuorempi taas ollut aina luokkansa lyhyin poika. Hänestä tulee varmaan isäni pituinen, eli noin 174cm.
Kommentit (19)
Isoveljen äiti on lyhyt ja isoveljeni on vähän reilu 170cm.
Minä olen 180cm.
Äitini 170cm ja isäni 185cm.
N29
Olen itse 157 cm ja onneksi molemmat pojat tulee isäänsä (192 cm). Yli 180 molemmat jo, vaikka vasta teinejä.
Miehelle lisääntymisen kannalta julmin kohtalo on joutua lyhyeksi mieheksi. T: mies 175cm.
Olen 164cm eli en ehkä mainittavan lyhyt nainen mutta en pitkäkään. Poikani isä on 174cm. Poika on aikuispituudeltaan 181cm. Oli vielä kutsunnoissa 179cm mutta siis pari senttiä tuli vielä sen jälkeen lisää.
Eikös poikien pituudet periydy isältä eikä äidiltä? Samoin tytöille periytyy äidin mitta.
Olen 162cm ja poikieni isä 174cm. Isän äidin suku tosi lyhyitä; 160cm miehiä ja 150cm naisia. Kumpikin poika on lyhyin lapsi luokallaan.. Kummankin pituusennuste on 173cm aikuisena.
Pituus ja vartalotyyppi peryityy vahvimmin isältä. Älykkyys äidiltä. Tämä on tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Eikös poikien pituudet periydy isältä eikä äidiltä? Samoin tytöille periytyy äidin mitta.
Ei kyllä voi pitää paikkansa :-) Minä 162 (ollut joskus), mies 178 (ollut joskus), tytär 177,5 :-D
(oli kyllä ohi aiheen, kun mulla ei ole poikaa)
Minä 162, isä 178, pojan pituusennuste 178, nyt 180,5 ja vielä on vissiin lisää pituutta tulossa. Keskimmäisen ennuste sama 178, kasvu on vielä kesken, näyttäisi, että menee yli. Nuorimman ennuste 184, siitä on paha sanoa, kasvupyrähdys ei ole millään tavalla edes alkanut.
Minä 155, mies 183. Aikuiset lapset (20-26v) poika 185, tytöt 162 ja 157.
Pituusgeenejä on useita ja luonnollisesti niitä saa molemmilta vanhemmilta. Sattuma vaikuttaa paljon. Joku geeni vaikuttaa raajojen pituuteen, toinen selän pituuteen, toinen on pitkäkaulainen, toinen ei. Sisarukset voi olla hyvinkin eripituisia jos isovanhemmissa on sekä pitkää että pätkää.
Minä 157cm ja mies 192cm.
Poika 180cm ja tyttö 178cm.