Miksi keski-ikäiset naiset ja miehet halveksivat toisiaan?
Kirjoittelin täällä hetken aikaa viime syksynä, mutta sukupuolten välinen vihanpito sai minut lopettamaan. Nyt kun kurkistin tänne uudelleen, sama meno jatkuu yhtä kiivaana? Kertokaa viisaammat, mistä mahtaa johtua, että keski-ikäiset naiset ja miehet halveksivat ja vähättelevät omia ikätovereitaan. Tätä ilmiötä näkyy yleisesti jopa kaveripiirini vanhemmilla.
N18
Kommentit (102)
Naisena ainakin ketuttaa iän lisääntyessä aivan helvetisti se miten naisia syrjitään työelämässä.
Johtuu kaiketi hormoneista, miehillä vähenee testosteroni ja naisilla puolestaan estrogeeni. Eli naiset miehistyvät ja miehet naisistuvat. Biologinen tekijä taustalla.
Ehkä vääristyneiden odotuksien aikaansaama pettymys. Tai ehkä koska feministinen propaganda on laittanut sukupuolet vastakkain monen vuosikymmenen ajan. Kirjoittanut historian uusiksi, nainen uhrina ja miehet sukupuolena sortajia, vaikka todellisuudessa rikkaat sortivat kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että osasyy on se, että kun itse rapistuu, ulkonäkö ja kaikki, pelkää, ettei kelpaa enää vastakkaiselle sukupolvelle. Yleensä kun samanikäiset pariutuvat keskenään joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Sitten kun tuntee kelpaamattomuutta, pitää aloittaa nälviminen. Osa myöskään ei kasva aikuiseksi, riippuu ikuisessa nuoruudessa ja sitten näkee toisessa samanikäisessä, joka eri sukupuolta mutta samanikäinen, oman vanhenemisensa. Olisi niin kiva ajatella, että vaikka minä olen jo nelikymppinen täti, niin kakskymppiset testosteronikollit kuolaa mua. Vaikka se ei tietenkään niin ole. Joillakin tämä havainto kääntyy katkeruudeksi. Se on sitä kypsymättömyyttä.
Hyvin sanottu!
Eivät halveksi. Meillä on ainakin oikein mukavaa keski-ikäisten tuttujen kesken, ihan sukupuolesta riippumatta. Parasta tässä on se, että on jo sinut itsensä ja muun maailman kanssa, jaihmiset ovat ensisijaisesti ihmisiä eivätkä naisia tai miehiä, kuten palstan riidankylväjätrolliveikot haluaisivat saadakseen jotakin draamaa aikaiseksi.
Koska me ollaan opittu tuntemaan ja tietämään mitä naiset ja miehet on. Mitä on parisuhteessa oleminen. Siinä lähtee vuosikymmenien aikana kunnioitus ja tilalle tulee katkeruus ja viha.
Miten näkyy tällä palstalla? En tunnista ilmiötä.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että osasyy on se, että kun itse rapistuu, ulkonäkö ja kaikki, pelkää, ettei kelpaa enää vastakkaiselle sukupolvelle. Yleensä kun samanikäiset pariutuvat keskenään joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Sitten kun tuntee kelpaamattomuutta, pitää aloittaa nälviminen. Osa myöskään ei kasva aikuiseksi, riippuu ikuisessa nuoruudessa ja sitten näkee toisessa samanikäisessä, joka eri sukupuolta mutta samanikäinen, oman vanhenemisensa. Olisi niin kiva ajatella, että vaikka minä olen jo nelikymppinen täti, niin kakskymppiset testosteronikollit kuolaa mua. Vaikka se ei tietenkään niin ole. Joillakin tämä havainto kääntyy katkeruudeksi. Se on sitä kypsymättömyyttä.
Varmastikin näin. Ja jos on sinkku vielä keski-ikäisenä, niin kokee kelpaamattomuuden lisäksi pelkoa, että elämä meni jo.
Lapsettomana eräät ei tajua, että ikätovereiden LAPSET ovat niitä nuoria, joita tämä kuolaa. Itsekin ihmettelin joitakin mielestäni isäni ikäisiä miehiä, jotka lähestyivät minua, parikympistä tyttöä, ravintoloissa. Että eikö ne näe, että voisivat olla mun isäni eikä sen ikäiset minua kiinnosta ollenkaan?!
En tiedä, en minä ainakaan keski-ikäisenä naisena halveksi omanikäisiä miehiä. Sen sijaan parikymppisenä halveksin niitä keski-ikäisiä miehiä, jotka ahdistelivat nuoria naisia. Nyt ei nekään haittaa kun ei niitä tarvitse itse hätistellä.
Täällä oli aika rauhallista ennen kuin manosfäärin väki rynni tälle palstalle teorioineen muutama vuosi sitten. Ennen olivat omilla palstoillaan. Eivät nuo kovinkaan suuri otos kai ole, mutta niillä on liikaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska me ollaan opittu tuntemaan ja tietämään mitä naiset ja miehet on. Mitä on parisuhteessa oleminen. Siinä lähtee vuosikymmenien aikana kunnioitus ja tilalle tulee katkeruus ja viha.
Ei minulla vaan. Omat vanhempani ovat edelleen onnellisesti naimisissa. Itse olen ollut mieheni kanssa kohta 20 vuotta naimisissa, 30 vuotta yhdessä ja edelleen rakastetaan ja kunnioitetaan toisiamme. Kai se on sitten se kotoa tuleva malli. Hänenkin vanhempansa olivat yhdessä onnelliset.
Vierailija kirjoitti:
Naisena ainakin ketuttaa iän lisääntyessä aivan helvetisti se miten naisia syrjitään työelämässä.
Voisiko vahvistusvinouma vaikuttaa tässä vähän? Et vain pistä merkille miehiin kohdistuvaa syrjintää, ja aina kun naiselle käy jotain ikävää, niin oletat, että se johtuu nimenomaan sukupuolesta.
Ei se tiettyyn ikään rajoitu. Paristakympistä lähtien oppinut monella tavalla moneen kertaan kantapään kautta mihin vastakkainen sukupuoli pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla vaan. Omat vanhempani ovat edelleen onnellisesti naimisissa. Itse olen ollut mieheni kanssa kohta 20 vuotta naimisissa, 30 vuotta yhdessä ja edelleen rakastetaan ja kunnioitetaan toisiamme. Kai se on sitten se kotoa tuleva malli. Hänenkin vanhempansa olivat yhdessä onnelliset.
Perässä tullaan 15 vuodella. Onnellisia ollaan. Vaikka molempien vanhemmilla on ollut kurjat liitot, ei meidän ole tarvinnut tehdä samoja virheitä.
Oma mies on ihana, mutta iso osa miehistä on jotain aivan muuta.
Keksi-ikäisten naisten kaveripiirissä juteltiin melkein samasta asiasta, miksi keski-ikäiset miehet halveksii meitä keski-ikäisiä naisia... ollaan tämä useaan kertaan omakohtaisesti koettu viihteellä ollessa.
Vanhempien miesten suusta pääsee paljon asioita, mutta harvemmin mitään kivaa. Se on outoa, vaikka itse yrittäisi esim tiskillä pelkkää small talkia, saa päällensä katkeraa oksennusta. Nuorten miesten kanssa saa aikaan asiallisen keskustelun. Nuoret naiset taas tuhahtelee ja yleensä alkavat puhua piikitellen vanhemman naisen iästä.
Me päädyttiin siihen tulokseen, että tämän päivän keski-ikäinen nainen on vaarallinen koska ei enää tarvii asioita niin paljon. Koska huolehtii itsestään ja harrastaa asioita joista nauttii. Me eletään omaa elämäämme onnellisina. Kiva olis jos sen joku jakais, mutta ihan yhtä hyvää elämä on yksinkin... :)
PS.Ulkomailla nyt muutaman vuoden asuneena olen huomannut, että Suomi on aivan hirvittävän ikärasistinen maa, varsinkin naisia kohtaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko vahvistusvinouma vaikuttaa tässä vähän? Et vain pistä merkille miehiin kohdistuvaa syrjintää, ja aina kun naiselle käy jotain ikävää, niin oletat, että se johtuu nimenomaan sukupuolesta.
Miesselittämistä pahimmillaan.
Paljon pettymyksiä puolin ja toisin.
Mutta minusta tuntuu että nuoret halveksii toisiaan vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin tämä syrjintä näkyy ja missä määrin oman ikäluokkasi miehet ovat vastuussa edellämainitusta syrjinnästä?
Olen keski-ikäinen nainen ja mielestäni keski-ikäiset miehet on ihan parhaita!