Nyt kyllä loppui hoitajan hommat! Ekaan kesätyöpaikkaansa päässyt tyttäreni tienaa enemmän kuin minä!
Tytär pääsi tekemään kesätöitä puistotyöntekijänä. Ammattikoulussa on kokkipuolella, eli ei alan koulutusta.
Minä teen hoitajanhommia 80 % työajalla.
Ja voitteko kuvitella yllätykseni, kun tajusin että tytär tienaa (bruttona ja nettona) enemmän kuin minä!!
Ja aivan tosi juttu, jos/kun joku kuitenkin epäilee!
Joo, ei oo puistotyöntekijänkään hommat kevyitä, mutta miten paljon vähemmän siinä hommassa onkaan henkistä kuormitusta, mm. vastuuta ja väkivallan uhkaa...
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Poika tietää kesätöissä myyjänä enemmän kuin minä sh:na!
Joo, siis toki aiemminkin olen ollut tietoinen alamme huonoista palkoista, mutta nyt kyllä iski niin konkreettisesti vasten kasvoja tämä asia, ettei ole tosikaan. Toki ei yhtään auttanut, että viimeksi tänään sain töissä tosissani pelätä saavani turpaan eräältä mt-asiakkaalta..
Ap
Miksi hakeuduit alalle aikanaan? Ihmettelen aina uudelleen ja uudelleen, mitä tekevät hoitajat ja lääkärit sellaisilla aloilla, jonne eivät kuulu. On totta, että työn kuormittavuuteen nähden palkka on hoitajille varmasti liian pieni, mutta niinpä se on esim.keittiö- ja siivousaloillakin kuin monella muullakin. Olisit kiitollinen, että sinulla on töitä. Ammattitaitoisia ja asiallisia hoitajia ei juuri ole omalla kohdallani vastaan tullut,töykeitä, ylimielisiä,epäystävällisiä, ilkeitä,välinpitämättömiä, kirjauksissaan valehtelevia ja asiattomia tietojen urkkijoita ja levittelijöitä sekä alalle soveltumattomia/ riittämättömällä koulutuksella sekä elämänkokemuksella varustettuja sitäkin enemmän. Huonolla työilmapiirillä ja epäpätevällä johtamisella varmasti selitetään paljon, mutta ei todellakaan kaikkea. Tekisit varmasti palveluksen potilaille, jos todella vaihtaisit alaa johonkin vähemmän vastuulliseen ja ei niin paljon empatiakykyä tai ymmärrystä vaativaan hommaan. Puutarhan hoito voisi olla sinulle mukavaa puuhastelua ja löisit siinä ilmeisesti jopa rahoiksi, sehän se on tärkeintä tässä elämässä, eikö niin.
Siitä vaan uudelleenkouluttautumaan vaikka juristiksi jos rahkeet riittää.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Tytär pääsi siistiin sisähommaan kaupungille kesätöihin. Kirkkaasti enemmän tienaa kuussa kuin minä joka olen varhaiskasvatuksen opettaja ja jolla on kaikki lisät.
Teetkö sinäkin osa-aikaista, kuten ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Poika tietää kesätöissä myyjänä enemmän kuin minä sh:na!
Juu ihan tosi.. Jokainen voi käydä tarkistamassa mikä on myyjän aloituspalkka, sillä ei paljon juhlita joten älä viitsi..
Joo. Tutulla oli duunissa yks tyyppi ja tämä harmitteli, että vaikka se just alotti, sille pitää maksaa heti erikoismyyjän palkka. Satuin sitten myöhemmin näkemään sen palkan ja mielestäni se oli lähinnä erikoisen pieni. Ellei siihen sitten tullut jotain myyntibonuksia tms?
Juu ihan tosi.. Jokainen voi käydä tarkistamassa mikä on myyjän aloituspalkka, sillä ei paljon juhlita joten älä viitsi..