Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousala on ihan hirveä ala!

Vierailija
08.06.2020 |

En jaksa enää juosta niitä kohteita läpi. Kaikki on laskettu minuutin tarkkuudella. Asiakkaat ovat nyrpeitä. Esimies valittaa kun en tee töitä kunnolla. Ei annetta aikaa tehdä. Hajoan tähän työhön!

Onko kellään hyvää sanottavaa siivousalasta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ryhtyä itsenäiseksi yrittäjäksi ja tehdä siivouskeikkoja yksityiskoteihin tai muita tilausjuttuja. Niissä kuulemma voi tienata aika hyvinkin.... (Jos tekee paljon tunteja)

Vierailija
2/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä arvostan siistijöitä, mutta uskon, että nuo ns. mitoitukset ja kellotukset tekevät työstä täyttä tuskaa. Kelloa vastaan työskentely sitä paitsi nostaa stressitasoa luonnostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen testaamaan Kangasalaa. Sen jälkeen siivousalakin varmaan kelpaa.

Vierailija
4/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työantajasta ja kohteesta. Itsellä riittää tällä hetkellä aika ja on kivat asiakaskohteet, mutta olen myös kokenut tuon kieli vyön alla juoksemisen.

Vierailija
5/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on, valitettavasti.

Vierailija
6/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö useampi siivooja voi sanoa työnantajalle, että työtä on mahdotonta tehdä hyvin kun kaikki on kellotettu minuutilleen? Oikeasti tuo on aivan järjetöntä. Jos esimies ei näe asiassa ongelmaa, niin todella kannattaa lähteä!

Vierailija
7/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri, esimiehissä myös laatupaviaaneja.

Vierailija
8/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyreät valittavat asiakkaat eniten risoo. Eivär edes tiedä mitä minun kuuluu tehdä, mutta silti neuvovat ja määräävät.

Vierailija
9/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tarvitse olla sosiaalinen ilopilleri, niin kuin nykytyöelämässä yleensä pitää.

Vierailija
10/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työpaikka pyritään vetämään niin kireälle nykyisin, että kukaan ei viihdy enää töissä.

Mutta varmaan kotisiivoukset voi olla ihan ok ja kotitalousvähennys tekee sen, että kotitaloudet aika paljon näitä palveluja nykyisin käyttää.

Minun luonani kävi kotona siivooja joka kertoo tekevänsä oman firman kautta työtään ja sanoi että enimmillään hän on laskuttanut n. 10000e/kk.

Vierailija
11/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ryhtyä itsenäiseksi yrittäjäksi ja tehdä siivouskeikkoja yksityiskoteihin tai muita tilausjuttuja. Niissä kuulemma voi tienata aika hyvinkin.... (Jos tekee paljon tunteja)

Juu ihan kivasti siitä tienaa. Yhen töhryn poisto ovesta 80e. Työmatkoihin meni aikaa 20min, putsaus kesti 15min. Tuosta 80e kaikki kulut pois niin ihan kivasti jäi viivan alle.

Vierailija
12/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä paikka. Mutta en tee kellon kanssa, eli menee aina mitoituksen yli. Olen ajatellut, että se on minulle parempi, kuin yritys tehdä vaaditussa ajassa.

Vierailija
13/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehissä myös huijareita, jotka kepulikonstein vaihtavat kohteita eivätkä neuvottele mistään. Sen sijaan huutoa tulee joka päivä.

Vierailija
14/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä laitoshuoltajan tutkinto ja työpaikaksi sairaala. Ihan eri meno kuin orjatöissä.

Vierailija
15/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä laitoshuoltajan tutkinto ja työpaikaksi sairaala. Ihan eri meno kuin orjatöissä.

No eipä se eristyssiivous näin korona-aikoina mitään herkkua ole, päinvastoin.

Vierailija
16/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ala on kilpailutettu aivan kuralle. Halvin tarjous voittaa, eli se joka lupaa tehdä työn nopeiten. Siivooja saa yrittää sitten sen älyttömän ja epärealistisen työajan puitteissa tehdä kaiken mitä tarjouskiimassa työnantaja on mennyt asiakkaalle lupaamaan.

Vierailija
17/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä paikka. Mutta en tee kellon kanssa, eli menee aina mitoituksen yli. Olen ajatellut, että se on minulle parempi, kuin yritys tehdä vaaditussa ajassa.

TÄMÄ. Jos teette huonoo jälkee mutta saatte käytyä kohteet läpi niin ammutte vaan itteenne jalkaan. Esimies luulee että homman voi hoitaa silleen eikä siihen tule mitään muutosta.

Rupeette tekemään hyvää jälkee ja jos jää paikkoja käymättä niin se ei oo teidän vika, se on viesti ylemmälle taholle että lisää työntekijöitä. Vaikka kuinka esimies raivoais. Tehdää työnne niin että voitte olla ylpeitä siitä.

Vierailija
18/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyreät valittavat asiakkaat eniten risoo. Eivär edes tiedä mitä minun kuuluu tehdä, mutta silti neuvovat ja määräävät.

Arvostan siistejä tiloja, joten arvostan siivoojia.

Kevään aikana laitoin palautetta siivoustyöstä, kun työskentelin toimistolla. Toimisto imuroidaan kerran viikossa, mutta neljä karkkipaperia lojui lattialla kuukauden. Yleensä nostan paperit, mutta tällä kertaa en.

Kuukausi on pitkä aika pitää taukoa imuroinnista.

Vierailija
19/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousala on muuten itse koettava. Ei sitä muuten voi ymmärtää. Itse olen mies ja fyysisesti hyvässä kunnossa, en polta tupakkaa ja muutenkin terve. Mutta kylläpä ottaa joskus koville työpäivät. Kukaan ei pysty tekemään niitä töitä. Vaikka jättää laskelmoidusti osan tekemättä. 

Siis se on ihan  käsittämätöntä miten paljon sitä työtä on tehtävä. Itse olen usein ratkaissut asian niin, että teen töitä myös ruokatuolla. Eli ilmaiseksi. Ruokatauostahan ei makseta palkkaa. Koen sen helpottavan niin paljon työpäivää, kun saan puoli tuntia lisää aikaa. Saatan syödä nopeasti jotain, kun vaihdan kohdetta autolla ajaessa. 

Sitten olen kuullut kauhujuttuja jostain hotellisiivouksesta, missä samalla liinalla pyyhitään vaan äkkiä kaikki pinnat, vessanpöntöt, juomalasit ym. Kun ei anneta aikaa. 

Ja palkkahan on tosi huikea :D 

Vierailija
20/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousala on muuten itse koettava. Ei sitä muuten voi ymmärtää. Itse olen mies ja fyysisesti hyvässä kunnossa, en polta tupakkaa ja muutenkin terve. Mutta kylläpä ottaa joskus koville työpäivät. Kukaan ei pysty tekemään niitä töitä. Vaikka jättää laskelmoidusti osan tekemättä. 

Siis se on ihan  käsittämätöntä miten paljon sitä työtä on tehtävä. Itse olen usein ratkaissut asian niin, että teen töitä myös ruokatuolla. Eli ilmaiseksi. Ruokatauostahan ei makseta palkkaa. Koen sen helpottavan niin paljon työpäivää, kun saan puoli tuntia lisää aikaa. Saatan syödä nopeasti jotain, kun vaihdan kohdetta autolla ajaessa. 

Sitten olen kuullut kauhujuttuja jostain hotellisiivouksesta, missä samalla liinalla pyyhitään vaan äkkiä kaikki pinnat, vessanpöntöt, juomalasit ym. Kun ei anneta aikaa. 

Ja palkkahan on tosi huikea :D 

Tätähän se on kun työntekijöiden etuja ei kunnolla valvota...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi