Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä loppui hoitajan hommat! Ekaan kesätyöpaikkaansa päässyt tyttäreni tienaa enemmän kuin minä!

Vierailija
08.06.2020 |

Tytär pääsi tekemään kesätöitä puistotyöntekijänä. Ammattikoulussa on kokkipuolella, eli ei alan koulutusta.

Minä teen hoitajanhommia 80 % työajalla.

Ja voitteko kuvitella yllätykseni, kun tajusin että tytär tienaa (bruttona ja nettona) enemmän kuin minä!!

Ja aivan tosi juttu, jos/kun joku kuitenkin epäilee!

Joo, ei oo puistotyöntekijänkään hommat kevyitä, mutta miten paljon vähemmän siinä hommassa onkaan henkistä kuormitusta, mm. vastuuta ja väkivallan uhkaa...

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini jäi eläkkeelle ja sai eläkettä enemmän kuin minä palkkaa. 

Samoin. Vanhemmat olivat opettajia, itse olen sairaanhoitaja.

Vanhemmat valmistuneet yliopistosta ja sinä opistosta tai amk:sta.

Vierailija
22/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaisia töitä molemmat. Sinulla on kuitenkin suurempi tuntipalkka. Pienempi työaika. Puistotyöntekijöitä tarvitaan vain kkesällä, joten älä suunnittele alanvaihtoa.

Mun tuntipalkka on 12,05 €.

Ap

Hoitoapulaisen palkka tai laitoshuoltajan. Ilman ikälisiä ym. on tuo.

Hah, niinkö tosiaan luulet?

Ikälisiä ei tosiaan vielä ole, mutta ihan koulutetun lähihoitajan tuntipalkka. Usko tai älä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te hoitajat että olette ainoita pieni palkkaisia ihmisiä ?! Kyllä on paljon muitakin mutta me muut emme ole koko ajan valittamassa ja vinkumassa pientä palkkaa. Ja sitäpaitsi, sehän on täysin oma valinta mihin ammattiin lähtee !  

Vierailija
24/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö ap, teet OSITTAISTA työsikaa, et voi verrata palkkaasi tuollaisenaan tyttäresi palkkaan!

Pahoittelen, että osittainen työsika nauratti. :D

Vierailija
25/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa tienaa enemmän kuin pershoitaja.

Jopa R-kipsan puotipuksu.

Vierailija
26/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika tienaa it-tukihenkilönä opiskelun ohessa tuntipalkaksi laskettuna saman kuin minä. Työnkuva on lähinnä asentaa laitteita sekä ohjelmia ja kuljetella niitä. Työ on yksityisellä, mutta tekevät sitä julkisella puolella ostopalveluna. Ei saa siis mitään tukia, eikä edes hae, kun elää palkalla ja säästää asuntoon samalla. T. suunnitteluinsinööri.

Vierailija
27/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko te hoitajat että olette ainoita pieni palkkaisia ihmisiä ?! Kyllä on paljon muitakin mutta me muut emme ole koko ajan valittamassa ja vinkumassa pientä palkkaa. Ja sitäpaitsi, sehän on täysin oma valinta mihin ammattiin lähtee !  

Hoitajien palkka on ala-arvoinen.

Niin minunkin on, mutta en työssäni pelasta ihmishenkiä.

Sinun työstäsi en tiedä.

Vierailija
28/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaisia töitä molemmat. Sinulla on kuitenkin suurempi tuntipalkka. Pienempi työaika. Puistotyöntekijöitä tarvitaan vain kkesällä, joten älä suunnittele alanvaihtoa.

Mun tuntipalkka on 12,05 €.

Ap

Hoitoapulaisen palkka tai laitoshuoltajan. Ilman ikälisiä ym. on tuo.

Anteeksi vanha tieto. Viime vuonna oli laikkarin alin palkka 12.62e tunti.

Vierailija
29/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on myös hyvät vapaat verrattuna moneen alaan. Jos teet yötöitä hoitoalalla saa mukavasti vapaita siihen päälle.

Ei saa. Kuusi vapaata kolmen viikon työvuorojakson aikana.

Vierailija
30/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää koska itse myös puistotyöntekijä ja palkka se TES 9.79€/h.

Tämä taisikin olla trollialoitus.

Vierailija
31/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas et lähärit on vähän ku kokit eli koulutuksella tienaa vähemmän kuin jos kouluttamattomana.

Vierailija
32/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien on mahdollista saada ilta ja viikonloppulisää, lastentarhanopettajan ei. Lto:lla on vielä korkeakoulututkinto.

Vierailija
33/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on myös hyvät vapaat verrattuna moneen alaan. Jos teet yötöitä hoitoalalla saa mukavasti vapaita siihen päälle.

Mitä vapaita yötöistä saa? En minä ainakaan saanut yhtään ylimääräistä vapaapäivää. Sitä paitsi kolmivuorotyö on todella kuluttavaa.

Vierailija
34/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsuilla on valtava lataus nuorena ammattiinsa.

Eivät kuitenkaan ymmärrä, että suurelle ammattiryhmälle ei vain ole varaa maksaa järjettömiä palkkoja.

Ja kyllä sillä dösäkuskilla on yhtä suuri vastuu satoine päivittäisine "potilaineen", eikä hänkään suurta peruspalkkaa saa.

Vierailija
35/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä teen fyysisesti kevyttä, mutta henkisesti raskasta toimistotyötä it-alalla ja tienaan vähän alle 4000 euroa kuussa. Olen mielestäni huonosti palkattu. Olen tradenomi.

Ei hoitoalalla mennä rahan takia. Kaupalliselle alalle mennään.

Ihan on oma valinta.

Vierailija
36/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli... Lähihoitaja tienaa vähemmän, mutta sh reilusti yli 2000€ ja lisät päälle. Ei kukaan kesätyötoimistolainen tienaa enempää, toimistoissa on huonot palkat. Eikä sinne taida edes ilman mitään koulutusta päästä töihin, vaatii osaamista nykyisin.

Muistuttaisin myös, että jokainen on alansa itse valinnut tietäen palkat. Älkää jaksako valittaa.

Vierailija
37/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Poika tietää kesätöissä myyjänä enemmän kuin minä sh:na!

Pojalla taitaa olla provisiopalkka ja myyntikykyä.

Vierailija
38/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistotyöntekijä ei taatusti tienaa enemmän ellei kyseessä ole kaivinkoneella tehtävä maanrakennus

Vierailija
39/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien on mahdollista saada ilta ja viikonloppulisää, lastentarhanopettajan ei. Lto:lla on vielä korkeakoulututkinto.

Lto on sosionomi, joten ei sen korkeampi kuin sairaanhoitajankaan. Osa lto:osta tulee yliopistoista, mutta silloinkin kyseessä on alempi korkeakoulututkinto.

Naurettavaa olla kateellinen jostain vuorolisistä, jotka ovat korvaus epämukavista työajoista.

Vierailija
40/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä teen fyysisesti kevyttä, mutta henkisesti raskasta toimistotyötä it-alalla ja tienaan vähän alle 4000 euroa kuussa. Olen mielestäni huonosti palkattu. Olen tradenomi.

Ei hoitoalalla mennä rahan takia. Kaupalliselle alalle mennään.

Ihan on oma valinta.

Sosiaalityössä yliopistotutkinto, henkisesti hyvin kuormittava työ ja palkka reilusti alle 4000€. En valita, tiesin alalle hakeutuessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi