Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä loppui hoitajan hommat! Ekaan kesätyöpaikkaansa päässyt tyttäreni tienaa enemmän kuin minä!

Vierailija
08.06.2020 |

Tytär pääsi tekemään kesätöitä puistotyöntekijänä. Ammattikoulussa on kokkipuolella, eli ei alan koulutusta.

Minä teen hoitajanhommia 80 % työajalla.

Ja voitteko kuvitella yllätykseni, kun tajusin että tytär tienaa (bruttona ja nettona) enemmän kuin minä!!

Ja aivan tosi juttu, jos/kun joku kuitenkin epäilee!

Joo, ei oo puistotyöntekijänkään hommat kevyitä, mutta miten paljon vähemmän siinä hommassa onkaan henkistä kuormitusta, mm. vastuuta ja väkivallan uhkaa...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillai oikeasti niin lähärit ei ole sairaanhoitajia.. yhtään sen enempää kuin että olisivat erikoislääkäreitä.

Vierailija
42/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en tee enää hoitotyötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on myös hyvät vapaat verrattuna moneen alaan. Jos teet yötöitä hoitoalalla saa mukavasti vapaita siihen päälle.

Yhtään enempää vapaata ei tule, ne sijottuu vaan eri tavalla ku sellasella joka tekee ma-pe 9-17

Vierailija
44/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien on mahdollista saada ilta ja viikonloppulisää, lastentarhanopettajan ei. Lto:lla on vielä korkeakoulututkinto.

Lto on sosionomi, joten ei sen korkeampi kuin sairaanhoitajankaan. Osa lto:osta tulee yliopistoista, mutta silloinkin kyseessä on alempi korkeakoulututkinto.

Naurettavaa olla kateellinen jostain vuorolisistä, jotka ovat korvaus epämukavista työajoista.

Itse olen ainakin okl stä valmistunut lastentarhanopettaja, en sosionomi vaan kandi. Maisteriopinnot kesken.

Vierailija
45/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan puutarha-alalle lähde.

T. puutarhuri 12 €/ h, 15 vuoden kokemuksella ja pätkäsopimuksia noin 8 kk vuodessa.

Vierailija
46/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[suora=Vierailija]Hoitajien on mahdollista saada ilta ja viikonloppulisää, lastentarhanopettajan ei. Lto:lla on vielä korkeakoulututkinto.[/quote]

Vuorolisät ovat korvausta epämukavista työajoista. Vuorolisäkorvauksia maksetaan myös muissa ammateissa joissa joutuu olemasn.töissä niin jouluna kun juhannuksena illalla ja sunnuntaina. Mielestäni näitä ei pidä huomioida kun vertaillaan palkkaa. Tai sitten pitää vertailla työaikoja myös samassa kohtaa .

Vierailija
47/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksityisellä? Kunnalla paremmat palkat. Pihlajalinnat ja Mehiläiset ym pörriäiset laittavat rahat omistajien taskuihin.

Vierailija
48/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti:

[suora=Vierailija]Hoitajien on mahdollista saada ilta ja viikonloppulisää, lastentarhanopettajan ei. Lto:lla on vielä korkeakoulututkinto.

Vuorolisät ovat korvausta epämukavista työajoista. Vuorolisäkorvauksia maksetaan myös muissa ammateissa joissa joutuu olemasn.töissä niin jouluna kun juhannuksena illalla ja sunnuntaina. Mielestäni näitä ei pidä huomioida kun vertaillaan palkkaa. Tai sitten pitää vertailla työaikoja myös samassa kohtaa .

Höpöhöpö, hoitsu pääsee kikjailemalks varsin hyviin ansioihin, lto ei. Ja kuten sanoin, lto on kandi, ei sosionomi.

Vierailija
49/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaisia töitä molemmat. Sinulla on kuitenkin suurempi tuntipalkka. Pienempi työaika. Puistotyöntekijöitä tarvitaan vain kkesällä, joten älä suunnittele alanvaihtoa.

Mun tuntipalkka on 12,05 €.

Ap

Samaa mulla ja olen siivooja!

Vierailija
50/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että nuorilla on todella pieni veroprosentti. Se nousee iän myötä.

Ei se veroprosentti iän myötä nouse vaan vuositulojen perusteella. Jos olet esim 3kk töissä niin veroprosentti on todella pieni verrattuna jos olisit 12kk samoilla bruttotuloilla. Muistan itsekin olleeni ensimmäiseen palkkaani todella tyytyväinen, olin 15v kaupassa töissä. Silloin vielä asuin kotona niin ei pakolliset menotkaan vielä,painaneet.

Vierailija
51/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vsthaiskasvatuksen opettaja ja varhsiskasvatuksen sosionomi. Kaksi eri asiaa. Toinen on opettaja, ja toinen ei. Toinen ovtessissä, toinen kvtessissä.

Vierailija
52/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siivojana palkkka 12.60 ja työ on helppoa kuin mikä!

Vierailija
53/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaupungilla kesätöissä lähihoitaja opiskelijana. Muutaman cent vaille 14€/h. Lisät nostaa ansioita muutaman satasen/kk. Vero % 6. Mielestäni tienaan ihan asiallisesti.

Vierailija
54/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yksityisellä? Kunnalla paremmat palkat. Pihlajalinnat ja Mehiläiset ym pörriäiset laittavat rahat omistajien taskuihin.

Kyllä. Yksityisellä.

Tämän pitäisi vissiin jo viimeistään herättää alanvaihtoon, kun palkkani ja tilanteeni kertoessani epäillään täällä trolliksi. Naurattais ellei miltei itkettäis.

Ap

Vierailija
55/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on myös hyvät vapaat verrattuna moneen alaan. Jos teet yötöitä hoitoalalla saa mukavasti vapaita siihen päälle.

Onko? Enpä ole huomannut, vaikka olen ollut vuorotyössä hoitoalalla yli 30 vuotta. Vakiyököt tekevät usein 7vrk 14 tunnin yövuoroja, sitten viikko vapaata. Laskepa työtunnit? 

Myös useimmat pyhäpäivät töissä; kiva sitten viettää esim. viikonloppua, joulua, uutta vuotta, pääsiäistä yms. yhdessä perheen ja ystävien kanssa.....

Kaikki hoitajat eivät tee 3-vuorotyötä. Pelkässä arkipäivätyössä kk-palkka aika onneton.

Vierailija
56/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse tein viimeksi kesätöitä, tienasin noin 1500€ / kk. Taitaa tulla vähän alle kymppi tunnille?

Vierailija
57/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Kuusi vapaata kolmen viikon työvuorojakson aikana.

Ne hoitajat jotka minä tunnen saivat kyllä aina ylimääräisiä vapaita yövuoroista. Tein joskus pelkkää yövuoroa varastolla, ei mitään ylimääräisiä vapaita ikinä. Hoitoalalla jos tekee pelkkää yötä taitaa olla ihan vapaita työviikkoja.

Vierailija
58/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan usko. Olen ollut töissä sekä puistotyöntekijänä että hoitoalalla, molemmista tutkinnot. Puistolla ei millään matematiikalla saa enemmän tuntipalkka varsinkaan ilman papereita. Tuntiliksa on jotain 8e luokkaa.

Jompi kumpi teistä puhuu huttua. Ehkä lapsena ei osaa lukea työsopimusta?

Toki että et tee täyttä työaikaa, vaikuttaa. Mutta ei noin paljoa.

Vierailija
59/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Enpä ole huomannut, vaikka olen ollut vuorotyössä hoitoalalla yli 30 vuotta. Vakiyököt tekevät usein 7vrk 14 tunnin yövuoroja, sitten viikko vapaata. Laskepa työtunnit? 

Myös useimmat pyhäpäivät töissä; kiva sitten viettää esim. viikonloppua, joulua, uutta vuotta, pääsiäistä yms. yhdessä perheen ja ystävien kanssa.....

Kaikki hoitajat eivät tee 3-vuorotyötä. Pelkässä arkipäivätyössä kk-palkka aika onneton.

Arkipäivätyössä saattaa tosiaan on liksa melko heikko mutta jos tekee yövuoroa niin siinä on suhteessa työmäärään kuitenkin ok liksa? En siis itse ole alalla ollut mutta sukulaisia on useampi.

Vierailija
60/65 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistotyöntekijä ei taatusti tienaa enemmän ellei kyseessä ole kaivinkoneella tehtävä maanrakennus

Juuri näin. Vaihtoehdot ovatkin a) aloittaja on puhdas trolli b) lapsi ei osaa lukea työsopimusta c) lapsi ei suinkaan työskentele puistotyöntekijänä, vaan esim maanrakentajana tai tekee urakkaa viherrakennuksessa.

Puistoala on muuten likimain matalapalkkaisin ala mitä löytyy. Sitä en suosittele oikeastaan kenellekään, paitsi jos on takataskussa rahaa tähän kivaan harrastukseen, jota myös työksi kutsutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä