Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt vanhempi, lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
08.06.2020 |

Kävin lääkärissä työuupumuksen vuoksi. Kerroin kuinka väsynyt olen. Ajattelin saavani sairaslomaa. Sainkin ja lisäksi muutakin. Lääkäri ilmoitti tästä neuvolaan ja neuvolasta tehtiin ilmoitus lastensuojeluun. Ilmoituksessa annetaan ymmärtää, että olen väsynyt lapsiin. En ole väsynyt lapsiini vaan työhöni josta harkitsen irtisanoutuvani. Lapset on ainut asia mikä saa jaksamaan. Nyt lastensuojelu suunnittelee miten saisin enemmän vapaata lapsista, vaikka ongelmani on se, että tarvitsen uuden työn, mitä haenkin. Pelottaa, että ottavat lapset huostaan siksi että olen väsynyt.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko yksityislääkäri vai terveyskeskus kyseessä?

Vierailija
42/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kerroit lääkärille lapsista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ota huostaan. Hankkivat lapsille esim. tukiperheen ja kotiisi esim. lapsiperheiden kotipalvelua, jotta saat toipua. t: lasun sossu

Miksi? Jos kerran äiti ei tätä halua???

Jos ei halua, niin selvä. Mutta palvelutarpeen arvioinnissa se kysytään, että haluaako millaista apua. Ei se pakollista ole ottaa vastaan, mutta on pakollista tarjota.  t: se sama sossu

Voi jeesus mitä pelleilyä.

Ja ihan ekaksihan sinun oikeasti lain mukaan kuuluu harkita, onko ilmoitus edes aiheellinen eli ryhdytkö ollenkaan tuohon arviointipelleilyyn. Älä unohda tätä.

Ei siitä parin rivin ilmoituksesta useinkaan voi päätellä onko ilmoitus aiheellinen vai ei. Lääkärin olisi pitänyt infota ap:tä lastensuojeluilmoituksesta ja keskustella asiasta.

Toinen sossu

Ja tän takiako sulla on sitten tekosyy rääkätä viatonta ihmistä monta kuukautta? Mikset kovistele sitä lääkäriä joka sotkun aiheutti?

Susta on rääkkäämistä, jos soitetaan, kutsutaan käymään ja tunnin verran jutellaan siitä onko sosiaalitoimella tarjota jotain jeesiä vai riittääkö lääkärin tarjoamat saikku ja lääkitys? Toivotellaan hyvät jatkot, jos apua ei halua. Oikeesti rääkkäämistä?

Vierailija
44/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vieras ihminen haluaa arvioida toisen aikuisen palveluita ja tarpeita? Jokainen aikuinen ihminen tietää itse omat tarpeensa - kuten Ap tiesi sairausloman- ja työpaikan vaihdon tarpeen, jotka asiat hän lääkärille kertoi.

Vierailija
45/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa on laillista ilmoitella äidin uupumuksesta neuvolaan. Pyydä potilasasiamiestä yms. Selvittämään lääkärin toiminta.

Vierailija
46/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vieras ihminen haluaa arvioida toisen aikuisen palveluita ja tarpeita? Jokainen aikuinen ihminen tietää itse omat tarpeensa - kuten Ap tiesi sairausloman- ja työpaikan vaihdon tarpeen, jotka asiat hän lääkärille kertoi.

Koska harva tietää millaisia palveluja yhteiskunnalta on mahdollisuus saada ja miten niitä voi hakea. Osaatko esimerkiksi sinä kertoa millaisia palveluita kuntalaisten on mahdollista hakea itselleen esim. sosiaalihuoltolain nojalla?

Vierailija
47/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa on laillista ilmoitella äidin uupumuksesta neuvolaan. Pyydä potilasasiamiestä yms. Selvittämään lääkärin toiminta.

Miten onnistuit neuvolankin sotkemaan tähän?

Vierailija
48/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri toimi virkavelvollisttunsa mukaisesti, suotta siinä vikisemään.

Vierailija
49/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei eihän tää nyt siihen voi mennä että vanhemmat ei uskalla kertoa väsymyksestään lasujen pelossa. Kauhee skenaario. 

To ne honest. Mua ahdistaa jo valmiiksi lasten teko koska olen väsynyt ja uupunut jo nyt ja jos mulla olisi lapsi niin varmaan olisi tehty jo lasut ym.

Vierailija
50/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ota huostaan. Hankkivat lapsille esim. tukiperheen ja kotiisi esim. lapsiperheiden kotipalvelua, jotta saat toipua. t: lasun sossu

Jos ei halua, niin selvä. Mutta palvelutarpeen arvioinnissa se kysytään, että haluaako millaista apua. Ei se pakollista ole ottaa vastaan, mutta on pakollista tarjota.  t: se sama sossu

Ja ihan ekaksihan sinun oikeasti lain mukaan kuuluu harkita, onko ilmoitus edes aiheellinen eli ryhdytkö ollenkaan tuohon arviointipelleilyyn. Älä unohda tätä.

Ei siitä parin rivin ilmoituksesta useinkaan voi päätellä onko ilmoitus aiheellinen vai ei. Lääkärin olisi pitänyt infota ap:tä lastensuojeluilmoituksesta ja keskustella asiasta.

Toinen sossu

Ja tän takiako sulla on sitten tekosyy rääkätä viatonta ihmistä monta kuukautta? Mikset kovistele sitä lääkäriä joka sotkun aiheutti?

Susta on rääkkäämistä, jos soitetaan, kutsutaan käymään ja tunnin verran jutellaan siitä onko sosiaalitoimella tarjota jotain jeesiä vai riittääkö lääkärin tarjoamat saikku ja lääkitys? Toivotellaan hyvät jatkot, jos apua ei halua. Oikeesti rääkkäämistä?

Tuo ei ole palveluamtarpeen arviointi.

Ja täysin turhaa kiusantekoa.

Vierailija
51/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen sossu

Tämä on aina yhtä hauskaa. Toisaalta valitetaan että kun ei puututa ja sitten valitetaan että puututaan.

Ei tunnisteya hädänalaista mutta tuhlataan aikaa ja rahaa viattomiin. Ammattitaito puuttuu.

Vierailija
52/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä näitä, itse olen totaali-yh. Lapsen isä kuollut. Oon jäänyt uupumuksen takia kahdesti s-lomalle, lopulta hoksattiin ptsd. Eikä ilmoituksen ilmoitusta ole kukaan tehnyt.

Vierailija
53/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei eihän tää nyt siihen voi mennä että vanhemmat ei uskalla kertoa väsymyksestään lasujen pelossa. Kauhee skenaario. 

To ne honest. Mua ahdistaa jo valmiiksi lasten teko koska olen väsynyt ja uupunut jo nyt ja jos mulla olisi lapsi niin varmaan olisi tehty jo lasut ym.

Eikö se ole jo kauan sitten mennyt siihen? Jos lapsia haluaa tehdä niin ehkä kannattaa harkita kotimaan vaihtoa.

Vierailija
54/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo väsymyksestä ei kannata puhua mitään. Itse olin kotona lapsien kanssa koronan aikaan monta kuukautta (olen yh)ja kun vihdoin lapset pääsi näkemään kavereita tulkittiin minun jaksamiseni ja puheet niin että olin väsynyt lapsiin. EI! Olin kyllästynyt yksinäisyyteen ja siihen että en saanut koti palvelusta koronan aikaan noille kuukausille apua edes muutamaa tuntia koska olisin halunnut edes hetkiä olla omissa ajatuksissani, käydä lenkillä juoksemassa tms. Otin itse yhteyttä lastensuojeluun koska päiväkoti suorastaan painosti. Siellä ei kuitenkaan ollut meille tarvetta ja pommina päiväkoti olikin myös itse ilmoittanut meidän asiat sinne joista osa oli laitettu minun piikkiin vaikka lapset viettää siellä enemmän aikaa kuin kotona!! Ihan pienistä asioista tosin mutta kun ilmeisesti jotain sinne piti saada. Tälläkään kertaa lastensuojelu ei huolinut meitä, ja hyvä niin. Edessä muutto, päiväkodin ja koulun vaihto tulevaisuudessa, luotto meni!

Ei korona-aika tarkoittanut sitä, että kotipalvelusta saa lastenhoitoapua. Tilapäinen lastenhoito järjestetään omilla resursseilla ja myös päiväkoti oli auki. Olisit voinut laittaa lapset päiväkotiin.

Kotipalvelusta saa tilapäistä apua kun vanhempi on estynyt hoitamaan lapsia esim. leikkauksen jälkeen.

Tottakai tällaisissa tilanteissa tehdään lasu, jos äiti on väsynyt ja tarvitsee hengähdystaukoa ja on sitä itse kykenemätön sitä hakemaan oikeasta osoitteesta. Ja jos perheellä ei ole tukiverkkoa.

Oikeasti lain mukaan perheillä on oikeus kotipalveluun. Eikä tarvita lasua.

Joo teoriassa, käytännössä sitä ei vaan saa. Esim en ole saanut kertaakaan vaikka ollut raaja murtunut, loppuraskauden liikuntakyvyttömyys, sanottiin että resursseja ei ole ja kaikki annetan lasun asialkaille.

Vierailija
55/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska harva tietää millaisia palveluja yhteiskunnalta on mahdollisuus saada ja miten niitä voi hakea. Osaatko esimerkiksi sinä kertoa millaisia palveluita kuntalaisten on mahdollista hakea itselleen esim. sosiaalihuoltolain nojalla?

En halua mitään sosiaalihuoltoa. Netistä osaan lukea ja siellä on hyvä olla yhteystiedot niin että jokainen ne vaivattomasti löytää ja ottaa itse halutessaan yhteyttä. Asiakkuus on muuten aina vapaaehtoista.

Vierailija
56/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen sossu

Tämä on aina yhtä hauskaa. Toisaalta valitetaan että kun ei puututa ja sitten valitetaan että puututaan.

Ei tunnisteya hädänalaista mutta tuhlataan aikaa ja rahaa viattomiin. Ammattitaito puuttuu.

Usko tai älä, mutta kellään ei ole kristallipalloa, jotta hädänalaiset tunnistetaan. Kumma juttu, että palvelutarpeen arviointi pitäisi tehdä ventovieraasta ihmisestä ilman, että kysyy keneltäkään mitään.

Vierailija
57/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminut.

Ja asiakasta ei osannut kohdata ollenkaan.

Kohteli kuin se paakaduunissa uupuva äiti olisi pedofiili jonka kanssa asuaa ei voi ottaa esille, vaan selän takana kähmitään ja hysterisoidaan.

Vierailija
58/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman työuupumus ei kuulu neuvolalle. Eri asia, jos uupuminen johtuisi sairaista, huonosti nukkuvista lapsista, muista lasten ongelmista, avioerosta ym.

Vierailija
59/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen sossu

Mitä tuo sitten on? Ja kerro ihmeessä mitä on palvelutarpeen arviointi?

Vierailija
60/82 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen sossu

Mitä tuo sitten on? Ja kerro ihmeessä mitä on palvelutarpeen arviointi?

Googleta.

Kestää kuukausitolkulla.