Miksi niin monelle naiselle seksi parisuhteessa on vain velvollisuus ja niin kummallisen hankalaa?
Tämänkin palstan monia keskusteluja lukiessa herää suuri kummastus siitä, että niin monelle parisuhteessa elävälle naiselle seksi tuntuu olevan velvollisuus tai välttämätön paha, joka on joskus hoidettava, mutta josta mieluiten kuitenkin kiemurtelisi jollakin tekosyyllä pois. Osaisitteko naiset kertoa, miksi tästä ihanasta asiasta niin monelle teistä on tullut näin ikävä asia? Minusta on hirveää lukea kommentteja, joista kuvastuu että naiset mieluiten olisivat ilman seksiä, jos mies vain ei vonkaisi.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jaksa kovin usein seksiä tunnin pari kerrallaan! Haloo. Joku 5 min vielä menisi useinkin, mutta aivan käsittämätöntä pitkittämistä tuollainen. Puhun nyt pitkistä parisuhteista, niin kaikki yli 10 min sessiot saisivat mut välittömästi välttelemään koko puuhaan ryhtymistäkin. Elämässä on muutakin.
N
Hah no todellakin jaksaa! Meillä on miehen kanssa lapsi ja 10v parisuhde takana ja silti harrastetaan seksiä (molempien aloitteesta) pari kertaa viikossa ja se kestää kyllä aina noin tunnin.
N25
Vierailija kirjoitti:
No minulla ainakin seksihalujen syttyminen vaatii tietynlaista tunnelmaa ja pidempää herättelyä ja siihen taas ei käytännössä koskaan ole aikaa/mahdollisuutta normiarjessa, varsinkaan perheessä jossa lapset valvovat myöhään. Varsinaista "panetusta" (eli halua ilman että sitä on viritelty) tunnen ainoastaan ovulaation aikana ja sitä ei enää tässä iässä (43) tule edes joka kuukausi.
Ymmärrän pointtisi lähtökohtaisesti. Tilaisuuksia kun lapsiperheessä ei ole usein niin sen ajoittaminen että molempia haluttaisi yhtä aikaan on vaikeaa. Miehillä tämä fysiologinen halu on olemassa jatkuvasti hormonaalisista syistä ja sen vuoksi, että mies kiihottuu visuaalisesti helposti.
MUTTA. Tarviiko halua olla? Eikö ole mukava olla vain toista lähellä fyysisesti?
Eikö ole halua miellyttää oma kumppania?
Yleensä se halu tulee sieltä kun aletaan koskettelemaan toisia, suudellaan jne.
Seksiä haluaa kun se on säännöllistä. Hormonitoiminta aktivoituu säännöllisesti seksiä harrastaessa ja dopamiinitasot nousee.
Yksi seikka on omat ajatukset. Sitä oikeaa ajoitusta varten voi aktiivisesti ajatella seksiä, fantasioida ja pelata oman kumppanin kanssa vaikka pienin flirtein, viestittelyllä jne. Halu ei syty ilman ajatusta. Kyse on siis siitä mitä ajattelet.
Entä suhteen alkuaika. Silloin toista halutaan miellyttää. Miellyttämisestä mennään lähelle. Lähellä ollessa alkaa tehdä mieli. Kun alkaa tehdä mieli harrastetaan seksiä. Tämän toistuessa säännöllisesti halu säilyy.
Halu loppuu kun miellyttämisen halu loppuu. Ajatus, minun ei tarvi jos en halua. Tätä selitetään lapsilla ja väsymisellä. Silti. Uusioperheen alku. Lapsia tulee lisää ja arki vaikeutuu. Mitä silti tapahtuu. Uusi parisuhde. Halutaan miellyttää. Lapset laitetaan ajoissa nukkumaan että saadaan nauttia toisista. Luodaan puitteet seksille ja harrastetaan seksiä.
Kaikki seksuaalinen toiminta lähtee itsestä. Jos halua jäädään odottamaan että se tulee itsestään, se ei tule. Jos haluat haluta, toimi äläkä keksi syitä olla haluamatta.
Jos et halua haluta. Ilmoita se kumppanillesi. Älä elä valheessa.
t. Ammattilainen ja nainen
Vierailija kirjoitti:
Koska ymmärrän tämän keskustelun ja tilanteesta on omakohtaisia kokemuksia, yritän selittää naisen (tai ainakin omani) näkökulman, joka lopulta on aika yksinkertainen: minä en itse lähtökohtaisesti halua seksiä kuin HYVIN harvoin. Eli tällaista sisäsyntyistä fyysistä tarvetta ei ole. Esim. sinkkuaikana ei ollut mitään ongelmaa olla ilman seksiä tai itsetyydytystä. Voin kuitenkin alkaa haluamaan seksiä rakastamani ihmisen kanssa tietynlaisten olosuhteiden vallitessa. Näille olosuhteille oli mahdollisuus nuorempana, kun olimme kahdestaan ja elämä muutenkin oli vapaampaa/kiirettömämpää. Nyt, kun on lapset ja työt ja muut velvollisuudet, ei näitä "otollisia olosuhteita" pääse juuri koskaan syntymään. Tämä, yhdistettynä siihen, että minulla ei tätä sisäsyntyistä fyysistä tarvetta seksiin ole, on johtanut siihen, että tulee usein (no, lähes aina) valittua niinä lyhyinä iltoina (lapset nukkumassa n. 22.30 ja itse haluaisin olla nukkumassa 23) seksin sijaan jokin toinen tapa rentoutua.
Vaikka tämä on vain minun kokemukseni, olen sen verran jutellut aiheesta kavereideni kanssa, että tiedän tilanteen olevan monella samankaltainen. Eli varmaan keskeisin ero / selittävä tekijä on siinä, että monilla naisilla ei ole samanlaista fyysistä "tarvetta" seksiin kuin miehillä, vaan seksitunnelmaan pääsy edellyttää muita asioita, jotka taas nykyihmisten arjessa ovat niin hankalia järjestää.
Tämä oli hyvä vastaus. Erityisen hyvä se oli siksi, että siinä ei demonisoida eikä haukuta ketään. Se on tällä palstalla harvinaista.
Tällä palstalla on poikkeuksellisen paljon aseksuaaleja ja erittäin matalalibidoisia naisia. Todellisuudessa keskimääräinen nainen nauttii seksistä ja haluaa sitä verraten usein. Ei tosin välttämättä juuri sen oman kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies, joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa. Pärjään yksin mainiosti ja näin, mutta haluaisin parisuhteen aika pitkälti vain seksin takia. Siis ettei tarvisi koko ajan lähtee kalastelemaan läheisyyttä. Onno se silti näin, että suurella todennäköisyydellä se parisuhde vain tuo enemmän harmia kuin hyvää?
Ei minulle ole ainakaan tullut ikinä mitään harmia parisuhteesta. Se lisää hyvinvointiani ihan todella paljon. Lähes päivittäisen seksin lisäksi myös fyysinen läheisyys, huumori ja yhteinen hauskanpito ovat todella antoisia asioita.
Epäyhteensopivan kumppanin kanssa suhde olisi kyllä varmaan aikamoista tervanjuontia, mutta siksi on keksitty deittailu, ettei tarvitse väärän tyypin kanssa väkisin kärsiä.
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautetaan keskustelu nyt oikeille raiteilleen: parisuhteissa yhdeksän kertaa kymmenestä nainen on haluton osapuoli. Tämä ei ole mikään naistenvihaajasovinistin mielipide, vaan ihan tutkittua tietoa. Ja johtuu varmaankin juuri täälläkin esitetystä erosta naisen ja miehen välillä: naisilla fyysinen tarve seksiin on huomattavasti miehiä pienempi ja näin ollen seksiin ryhtyminen huomattavasti "työläämpää". Jos mieli ei tee, niin miksi ei sitten vaikka mieluummin whatsappailisi kavereiden kanssa tai katsoisi hyvää elokuvaa?
Siis tuohan ei pidä paikkaansa. On nimenomaan tutkimuksia, että naiset haluavat yhtä paljon jollei enemmänkin. Ja siis täälläkin lukee paljon puutteessa olevista naisista. Itse olen halukkaampi kuin mieheni, vaikka hiukan vanhempi..mutta melko tasan menee, onneksi.
Paitsi että se pitää paikkansa. On feministien väittetä, että naiset haluavat yhtä paljon, kuten että eroja naisten ja miesten välillä ei ole, mutta ne eivät kuvasta todellisuutta.
Pitäskö tässä nyt sitten sanoa, että sovinistikos siellä puhuu...
Kun ei sillä feminismillä ole naisen halujen kanssa tekemistä, ja puhun omasta puolestani, en yleistä kuten yllä kirjoittava tekee. Onko tässäkin joku valtataistelu mies vastaan nainen? Miksi? Halut sitäpaitsi vaihtelevat molemmilla sukupuolilla iän mukaan, ja näin sanovat tutkimukset. Ja Minkäverran haluttomuuteen naisilla mahtaa vaikuttaa sen seksin nautinollisuus tai sen puute? Tottakai se vaikuttaa! Mies kun kun haluaa panna, se (useimmiten ) myös laukeaa...revi siitä.
Puhut itsestäsi? Eli kun sanoit "On nimenomaan tutkimuksia, että naiset haluavat yhtä paljon jollei enemmänkin." niin puhuit vain omasta puolesta, etkä yleistänyt? Jotain rajaa nyt hei... Ääliö.
Kyllä puhuin vain omasta puolestani, kun sanoin että minä haluan enemmän seksiä kuin mieheni (jokapäivä, ja useastikin)...se on todellakin täysin vailla mitään yleistystä. Mutta enpä lähtis ketään ääliöksi nimittelemään, kuten tämä ilmeinen "luomakunnan kruunu" teki.
Eli ne mainitsemasi tutkimukset jotka osoittivat naisista jotain, koskivat sittenkin vain sinua. Ehkä niissä tutkittiin, miten epärehellinen keskustelija sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että nää "pihtaavat" naiset ei juuri nauti seksistä jostain syystä, mies keskittyy vain itseensä eikä osaa antaa.
Exälle pääasia oli nopea laukeaminen, neljän vuoden suhteessa taisin saada neljä orgasmia hänen kanssaan. Ei hirveämmin herättänyt himoja, tuntui säälittävältä kinuta itsellekin jotain. Itse kyllä olin oma-aloitteinen ja miellyttämisen haluinen, mutta jossain vaiheessa into lopahti, tuntui että voisin olla kuka vaan kehen kassit saa nopeasti tyhjennettyä. Aloin odottamaan vaan että akti ois ohi.
Nykyinen on alusta asti ollut huomaavainen, kyselee voiko tehdä jotain hyväkseni ja tunnen että olen haluttu ja minunkin nautinto on tärkeää. Tommoseen mieheen käy ihan hulluna kun tietää miten hyvältä voi tuntua ja itsekin haluaa koko ajan miellyttää vaan enemmän. Meillä mä oon yleensä se joka kinuaa ja mies pihtaa kiusatakseen :D
Jos seksi on ihanaa ja nautinnollista, niin en usko että kukaan kokee tarvetta pihdata.
Eli jos naisella on haluton mies, nainen on huono seksissä, keskittyy vain itseensä, eikä osaa antaa kumppaneilleen miellyttävän kokemuksen?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautetaan keskustelu nyt oikeille raiteilleen: parisuhteissa yhdeksän kertaa kymmenestä nainen on haluton osapuoli. Tämä ei ole mikään naistenvihaajasovinistin mielipide, vaan ihan tutkittua tietoa. Ja johtuu varmaankin juuri täälläkin esitetystä erosta naisen ja miehen välillä: naisilla fyysinen tarve seksiin on huomattavasti miehiä pienempi ja näin ollen seksiin ryhtyminen huomattavasti "työläämpää". Jos mieli ei tee, niin miksi ei sitten vaikka mieluummin whatsappailisi kavereiden kanssa tai katsoisi hyvää elokuvaa?
Siis tuohan ei pidä paikkaansa. On nimenomaan tutkimuksia, että naiset haluavat yhtä paljon jollei enemmänkin. Ja siis täälläkin lukee paljon puutteessa olevista naisista. Itse olen halukkaampi kuin mieheni, vaikka hiukan vanhempi..mutta melko tasan menee, onneksi.
Paitsi että se pitää paikkansa. On feministien väittetä, että naiset haluavat yhtä paljon, kuten että eroja naisten ja miesten välillä ei ole, mutta ne eivät kuvasta todellisuutta.
Kun ei sillä feminismillä ole naisen halujen kanssa tekemistä, ja puhun omasta puolestani, en yleistä kuten yllä kirjoittava tekee. Onko tässäkin joku valtataistelu mies vastaan nainen? Miksi? Halut sitäpaitsi vaihtelevat molemmilla sukupuolilla iän mukaan, ja näin sanovat tutkimukset. Ja Minkäverran haluttomuuteen naisilla mahtaa vaikuttaa sen seksin nautinollisuus tai sen puute? Tottakai se vaikuttaa! Mies kun kun haluaa panna, se (useimmiten ) myös laukeaa...revi siitä.
Puhut itsestäsi? Eli kun sanoit "On nimenomaan tutkimuksia, että naiset haluavat yhtä paljon jollei enemmänkin." niin puhuit vain omasta puolesta, etkä yleistänyt? Jotain rajaa nyt hei... Ääliö.
Kyllä puhuin vain omasta puolestani, kun sanoin että minä haluan enemmän seksiä kuin mieheni (jokapäivä, ja useastikin)...se on todellakin täysin vailla mitään yleistystä. Mutta enpä lähtis ketään ääliöksi nimittelemään, kuten tämä ilmeinen "luomakunnan kruunu" teki.
Eli ne mainitsemasi tutkimukset jotka osoittivat naisista jotain, koskivat sittenkin vain sinua. Ehkä niissä tutkittiin, miten epärehellinen keskustelija sinä olet.
No voi jestas - ei MINUSTA yksin ole tehty ainuttakaan tutkimusta!!! naisista yleensä on. Ja sen mitä sanoin, on TODELLAKIN ihan oma subjektiivinen oma kokemukseni. Siihen ei voi kukaan mennä sanomaan että ei noin ei ole. Johan on kumma.
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi jestas - ei MINUSTA yksin ole tehty ainuttakaan tutkimusta!!! naisista yleensä on. Ja sen mitä sanoin, on TODELLAKIN ihan oma subjektiivinen oma kokemukseni. Siihen ei voi kukaan mennä sanomaan että ei noin ei ole. Johan on kumma.
Juuh, tämän sinä sanoit: "On nimenomaan tutkimuksia, että naiset haluavat yhtä paljon jollei enemmänkin." Sitten peräännyit, ja puhuitkin vain itsestäsi. Aika turhaa jankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh, tämän sinä sanoit: "On nimenomaan tutkimuksia, että naiset haluavat yhtä paljon jollei enemmänkin." Sitten peräännyit, ja puhuitkin vain itsestäsi. Aika turhaa jankkausta.
HUOH.. Niin olenkin lukenut, ja ne todella ovatkin tutkimuksia. Sinun omat tutkimuksesi ovat sitten mitä ovat, kai.
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUOH.. Niin olenkin lukenut, ja ne todella ovatkin tutkimuksia. Sinun omat tutkimuksesi ovat sitten mitä ovat, kai.
Ok, eli yleistit, ja puhuit naisista, etkä vain itsestäsi. Case closed. Hyvää yötä.
yes case closed. Sinun omat tutkimukset ei ihan ehkä ole validid. Mutta ääliöksi en silti ala sanoa---
Naisista edelleenkin varsin harva on seksuaalisesti täysin haluton tai aseksuaali.
Sen sijaan naisilla taitaa olla isoa vaihtelua sen suhteen, kuinka paljon "tilaa" he tarvitsevat halutakseen seksiä.
Monet tarvitsevat ennen kaikkea paljon aikaa, stressittömyyttä sekä syvää tunneyhteyttä ja intensiivistä kohtaamista voidakseen haluta seksiä. Ne naiset, jotka tarvitsevat näitä asioita tai osaa näistä asioista, voivat helpostikin "irtautua" seksielämästä kokonaan, eli esimerkiksi pitkä parisuhde jonka intiimi hehku on laantunut; lapset, jotka vievät ajan ja energian; stressaava työelämä; keholliset epämukavuuden tunteet, vaivat, sairaudet, kivut tai ihan vaikka vain jännittävä ympäristö voi olla syynä siihen, että seksille ei ole tilaa. Joillekin naisille seksikokemus voi myös olla niin intensiivinen, että se "täyttää" seksintarpeen pidemmäksi aikaa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö tämäntyyppiset naiset voisi kaivata seksiä ja nauttia siitä - siitä nauttiminen on vain monista eri syistä vaikeampaa.
Monet naiset sen sijaan haluavat seksiä enemmän miestyyppisesti, eli tietyin väliajoin tekee seksiä mieli - päivän, viikon tai kuukauden välein, eivätkä pienet asiat välttämättä hetkauta niin voimakkaasti kuin edellä kuvatun tyyppisillä naisilla.
Miesten saattaa olla vaikea ymmärtää ensimmäisenä kuvailtun tyyppisiä naisia - naisia, jotka kyllä nauttivat seksistä esimerkiksi suhteen alkuaikoina, kun he pystyvät siitä nauttimaan, mutta erilaisten esteiden, häiriöiden ja elämäntilanteiden muutosten takia estyvät haluamasta ja nauttimasta seksistä - ja moni heistä luuleekin, että he eivät voi haluta seksiä enää, tai heidän seksuaalisuutensa on kokonaan poissa.
Tietenkin naisissa on myös aidosti aseksuaaleja, mutta heidän määränsä ei ilmeisesti ole kuitenkaan kovin suuri. Haluttomuudessa ongelma on usein juuri se, että nainen ei vaan voi tuntea halua muuttuneista olosuhteista johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Monet tarvitsevat ennen kaikkea paljon aikaa, stressittömyyttä sekä syvää tunneyhteyttä ja intensiivistä kohtaamista voidakseen haluta seksiä. Ne naiset, jotka tarvitsevat näitä asioita tai osaa näistä asioista, voivat helpostikin "irtautua" seksielämästä kokonaan, eli esimerkiksi pitkä parisuhde jonka intiimi hehku on laantunut; lapset, jotka vievät ajan ja energian; stressaava työelämä; keholliset epämukavuuden tunteet, vaivat, sairaudet, kivut tai ihan vaikka vain jännittävä ympäristö voi olla syynä siihen, että seksille ei ole tilaa. Joillekin naisille seksikokemus voi myös olla niin intensiivinen, että se "täyttää" seksintarpeen pidemmäksi aikaa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö tämäntyyppiset naiset voisi kaivata seksiä ja nauttia siitä - siitä nauttiminen on vain monista eri syistä vaikeampaa.
Monet naiset sen sijaan haluavat seksiä enemmän miestyyppisesti, eli tietyin väliajoin tekee seksiä mieli - päivän, viikon tai kuukauden välein, eivätkä pienet asiat välttämättä hetkauta niin voimakkaasti kuin edellä kuvatun tyyppisillä naisilla.
Tämä oli ehkä fiksuin tällä palstalla kirjoitettu kirjoitus. Kuulun itse tuohon ensimmäiseen ryhmään naisia, mutta en olisi itsekään osannut kuvata seksuaalisuuttani paremmin. Kiitos! Välillä olen kateellinen kakkosryhmän naisille, mutta välillä taas ajattelen, että ehkä oma suhteeni seksuaalisuuteen tarjoaa minulle syvempää ja nautittavampaa seksiä, vaikka sitä aika harvoin onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ehkä fiksuin tällä palstalla kirjoitettu kirjoitus. Kuulun itse tuohon ensimmäiseen ryhmään naisia, mutta en olisi itsekään osannut kuvata seksuaalisuuttani paremmin. Kiitos! Välillä olen kateellinen kakkosryhmän naisille, mutta välillä taas ajattelen, että ehkä oma suhteeni seksuaalisuuteen tarjoaa minulle syvempää ja nautittavampaa seksiä, vaikka sitä aika harvoin onkin.
Kiitoksia!
Itse olen kylläkin mies, mutta olen ajatellut ja havainnoinut asiaa; kokemusteni pohjalta tosiaan tuo naisten seksuaalisen halun muotojen kirjo on hyvin suuri.
Hep! Täällä yks nainen jolle seksi "pakollinen paha". Ihan yksinkertasesti ei vaan haluta ja sillon seksistä tulee pelkkää pakkopullaa. Ja en todellakaan ole tyytyväinen tähän tilanteeseen. Pidän nimittäin seksistä ja olisi kiva haluta sitä. Ärsyttää oma pihtaaminen, mutta ei sekään kivalle tunnu että paneskellaan vaikka mulla ei ole haluja. Mies tekee jos vaikka mitä sen eteen että mullakin olis kivaa siinä tilanteessa. Mut kyllä tämä on negatiivinen vaihe meidän seksielämässä. Ja ymmärrän miksi mies on kireillä hermoilla koko ajan. En vaan osaa saada itseeni haluamaan. Ja tätä ongelmaa oli jo ennen kun lapsi syntyi, nyt tietty kun vauvavuosi menossa niin silläkin omat vaikutuksensa mun haluihin. Onneks suhdetta on takana jo reilut kuus vuotta niin tästäki päästään eteenpäin kyllä. Mies totesi kerran että vaikka seksi onki vähäistä niin ei hän seksiä rakasta vaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Hep! Täällä yks nainen jolle seksi "pakollinen paha". Ihan yksinkertasesti ei vaan haluta ja sillon seksistä tulee pelkkää pakkopullaa. Ja en todellakaan ole tyytyväinen tähän tilanteeseen. Pidän nimittäin seksistä ja olisi kiva haluta sitä. Ärsyttää oma pihtaaminen, mutta ei sekään kivalle tunnu että paneskellaan vaikka mulla ei ole haluja. Mies tekee jos vaikka mitä sen eteen että mullakin olis kivaa siinä tilanteessa. Mut kyllä tämä on negatiivinen vaihe meidän seksielämässä. Ja ymmärrän miksi mies on kireillä hermoilla koko ajan. En vaan osaa saada itseeni haluamaan. Ja tätä ongelmaa oli jo ennen kun lapsi syntyi, nyt tietty kun vauvavuosi menossa niin silläkin omat vaikutuksensa mun haluihin. Onneks suhdetta on takana jo reilut kuus vuotta niin tästäki päästään eteenpäin kyllä. Mies totesi kerran että vaikka seksi onki vähäistä niin ei hän seksiä rakasta vaan minua.
Ole huoletta kyllä se siitä vielä vähenee - sinun seksihalusi nimittäin. Ja mieheskin kyllästyy lopulta edes vihjailemaan.
No hohhoijjaa :D Tälle kommentoijalle numerolla 78 kerron, että meillä asiaa työstetään eikä vaan anneta olla. Taitaa sinulla olla katkeruuttaa omaa puolisoa kohtaan tai asenneongelma muuten vaan :D Ihanko todella luulet, että kaikki haluttomat naiset myös tyytyy siihen. Voi miten lapsellinen olet :D Tässä sen taas huomaa että on yks ja p*skan hailea mitä tänne kirjoittaa, aina joku on pätemässä ja tietävinään toisten asiat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Naisista edelleenkin varsin harva on seksuaalisesti täysin haluton tai aseksuaali.
Sen sijaan naisilla taitaa olla isoa vaihtelua sen suhteen, kuinka paljon "tilaa" he tarvitsevat halutakseen seksiä.
Miesten saattaa olla vaikea ymmärtää ensimmäisenä kuvailtun tyyppisiä naisia - naisia, jotka kyllä nauttivat seksistä esimerkiksi suhteen alkuaikoina, kun he pystyvät siitä nauttimaan, mutta erilaisten esteiden, häiriöiden ja elämäntilanteiden muutosten takia estyvät haluamasta ja nauttimasta seksistä - ja moni heistä luuleekin, että he eivät voi haluta seksiä enää, tai heidän seksuaalisuutensa on kokonaan poissa.
Tietenkin naisissa on myös aidosti aseksuaaleja, mutta heidän määränsä ei ilmeisesti ole kuitenkaan kovin suuri. Haluttomuudessa ongelma on usein juuri se, että nainen ei vaan voi tuntea halua muuttuneista olosuhteista johtuen.
Olen itse juuri tuollainen alussa kuvatun lainen. Minua ei kertakaikkiaan vain paneta koskaan PAITSI kerran vuodessa, kun on pidempi kesäloma. Taidan siis tarvita vain reilusti aikaa ja henkistä tilaa, ennenkuin seksuaalisuuteni herää. Minimaalisinkin häiriö tai stressi vie halut kokonaan.
No tuohon voisi olla syynä se perin juurtunut käsitys naisen moraalista; onhan kauan opetettu ja oletettu, ettei nainen saa nauttia seksistä.."pistä silmät kiinni ja ajattele isänmaata" kärjistäen on syöpynyt monen takaraivoon, joten voi olla kovin vaikeaa alkaa kertomaan mistä pitää....miehillehän se on helppoa ja odotetaankin, että "kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa" jne senkun työntää kalun sisään ja se on siinä. Miehet ei ehken tätä tule ajatelleeksi. Itse olen kulkenut pitkän tien tähän estottomuuteenim, vaikka olenkin saanut itse hyvin seksikielteisen kasvatuksen. Olenkin onnekas siinä suhteessa. Ehkä sitä naista vaan pitää kovasti ja kauniisti patistaa kertomaan, ja ei se ole mieheltä huono perehtyä vaikka googlaamalla ottamaan selvää mistä naiset nyt noin yleensä pitävät ja mitä haluavat.