Mitä järkeä on häiden istumajärjestyksessä?
Miksi ihmiset eivät saa istua kenen kanssa itse haluavat? En tajua.
Kommentit (48)
Parempi valmis järjestys, kuin se että vieraat soutaa ja huopaa pöytien välillä ja miettii mihin uskaltaa istua. Vältytään myös siltä, että jää yksittäisiä hajapaikkoja.
"Jokainen saa mennä minne haluaa" onnistuu käytännössä vain, jos tilassa on runsaasti ylimääräisiä katettuja paikkoja, silloin ne tyhjät hajapaikat ei haittaa kun niitä ei välttämättä tarvita.
Ehdottomasti istumajärjestys ja tietenkin hyvin mietitty sellainen. Muuten tulee näitä kilpajuoksutilanteita.
-Teillä on 7 hengen työkaveriporukka, pöydät ovat kuuden hengen pöytiä. Huomataan, että 1 jää yli. Ok, jakaudutaan kahteen pöytään. Mutta siinä vaiheessa kilpajuoksu on jo ohi ja on enää yhden hengen hajapaikkoja jäljellä. Kuka laitetaan yksin muualle?
-Nelihenkisen taapero/vauvaperheen sisääntulo kestää, koska pitää parkkeerata rattaat ja yhdeltä pitää vaihtaa vaippa jne. Kun saavutaan vihdoinkin saliin, on vain kolme paikkaa hääparin edessä ja yksi paikka jossain takapöydässä. Kumpi vanhemmista menee kahden pikkulapsen kanssa siihen polttopisteeseen, kaikkien ohjelmanumeroiden keskelle?
Totta kai voi pyytää muita vieraita vaihtamaan paikkaa, mutta siitä tulee ketjureaktio. Ehkä siellä pöydässä, missä on yksi hajapaikka, on viiden hengen serkkusakki, joka ei haluaisi jakaantua (tekee sen ehkä kohteliaisuudesta mutta mielessään napisten). Jne jne. Ihan paras että joku joka tuntee vieraat, sijoittaa kaikki mahdollisimman viihtyisästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman istumajärjestystä käy usein niin, että ne viimeksi paikalle saapuvat joutuvat hajapaikoille. Olen parin vuoden aikana ollut 3 kertaa häissä, joissa ollaan miehen kanssa eri pöydissä. Minulle se ei ole sinänsä ongelma, mutta jotenkin hauskaa, että yhdessä juhliminen on näin mukavaa.
No mutta sehän on ihan oikein. Mitäs tulevat myöhässä. Kaikki vieraat tulisivat olla yhtä tärkeitä ja samanarvoisia, jos näin ei ole. Herää kysymys, miksi edes kutsuttu juhliin?
Vaikka koko porukka tulisi tiiviissä parijonossa sisälle, niin kai sä nyt hyvänen aika tajuat että silloinkin joku on aina viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaaso se on ne asiat sotkenut tässä tapauksessa, eikä mikään hääpari...
Tai sitten ei. Muutamankin kavereiden häitä järjestelleenä voin kertoa että jotkut morsiamet hoitavat tällaiset asiat tasan itse.
Eri
Meidän häissä oli niin näppärä sulho, että osasi sulhanenkin hoitaa oman puolikkaansa istumäjärjestyksestä!
No noiden edellä viittaamieni morsianten sulhasten näppäryys oli kyllä täysin se ja sama, koska eivät saaneet hääjärjestelyissä puuttua mihinkään sitäkään vähää mitä esim kaaso :)
Mieheni ja minut oli laitettu hääparin harrastuskavereiden pöytään eroon muusta suvusta. Tunsimme olevamme jämätyypit, jotka voi sijoittaa mihin vain. Puhetta riitti siitä harrastuksesta, mistä emme siis tienneet mitään. Ajoimme 600km ja yövyimme hotellissa, tässä palkinto. Vinkki: paikkoja muutamia enemmän kuin vieraita, niin ongelmia ei tule.
Olin häissä joihin oli kutsuttu yli 50 henkeä, mutta paikalle tuli alle 20. Oli aika noloa, kun osassa pöydistä nökötti yksi tai kaksi ihmistä ja tyhjiäkin pöytiä oli. Aika äkkiä istumajärjestyksestä luovuttiin ja hakeuduttiin tuttujen viereen. Mukavat häät lopulta kuitenkin.
Juuri näin. Ja useimmiten sukua tapaa juuri juhlissa, niin olisi oikeasti kiva jutella pitkästä aikaa. Mutta ei. Toivottavasti nämä tutustuttajat päätyvät joskus itse istumaan sen oman sukulaisen/kaverin puolison puolikuuron Pertti-sedän viereen, kun oma puoliso menee salin toiselle puolelle sulhasen päiväkotikaverin vaimon kavaljeeriksi.