Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan ylipainon pois

Vierailija
08.06.2020 |

Vaikea se on onnistua kun sitä on kymmeniä kiloja. Mietin että jos laihdun, löytäisinkö ystäviä ja miten elämäni muuttuisi. Kertokaa te jotka olette kymmeniä kiloja laihtuneet. Miten elämä muuttui?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit vaan siis tekosyitä ettei tarvitse. Toi "ei tuu onnistuun kun on niin paljon" on just perus läskin tekosyy sille että jatketaan vaan mässäämistä.

Vierailija
2/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksit vaan siis tekosyitä ettei tarvitse. Toi "ei tuu onnistuun kun on niin paljon" on just perus läskin tekosyy sille että jatketaan vaan mässäämistä.

En mä aio jatkaa syömistä. Nyt on hyvä lopettaa kun makuaistikin on mennyt. Tarkoitin että se vie aikaa ennenkuin se paino putoaa vaikka ei söisi paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä aio jatkaa syömistä. Nyt on hyvä lopettaa kun makuaistikin on mennyt. Tarkoitin että se vie aikaa ennenkuin se paino putoaa vaikka ei söisi paljoa.

Jos on reilusti ylipainoa paino alkaa putoamaan nopeasti kun korjaa ruokavalion ja liikkuu. Se hitaus tulee vasta normaalipainon sisällä. Mutta niin, onhan se hyvä väittää itselleen että joo tää johtuu vaan siitä paino putoo hitaasti, ei siitä että ahdat sitä ruokaa suuhusi edelleen liikaa.

Vierailija
4/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on reilusti ylipainoa paino alkaa putoamaan nopeasti kun korjaa ruokavalion ja liikkuu. Se hitaus tulee vasta normaalipainon sisällä. Mutta niin, onhan se hyvä väittää itselleen että joo tää johtuu vaan siitä paino putoo hitaasti, ei siitä että ahdat sitä ruokaa suuhusi edelleen liikaa.

Turhaan laitat inhottavia viestejä kun mä jo sanoin että aion syödä vähän. Nyt haluaisin laihtuneiltä tietää miten elämä muuttui?

Vierailija
5/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan laitat inhottavia viestejä kun mä jo sanoin että aion syödä vähän. Nyt haluaisin laihtuneiltä tietää miten elämä muuttui?

Se, että pidät totuutta inhottavana kertoo kaiken siitä että et todellakaan onnistu.

Vierailija
6/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi muuttuu ainakin sillä että pienennät radikaalisti riskiäsi sairastua hyvin moneen inhottavaan ja vakavaan tautiin. Jaksat ja voit paremmin normaalipainoisena, kunhan liikut ja syöt terveellisesti.

Vierailija
7/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi muuttuu ainakin sillä että pienennät radikaalisti riskiäsi sairastua hyvin moneen inhottavaan ja vakavaan tautiin. Jaksat ja voit paremmin normaalipainoisena, kunhan liikut ja syöt terveellisesti.

Tiedän ja toivottavasti saan myös ystäviä ja ihmisten kohtelua minua kohtaan paranee.

Vierailija
8/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pAinoin 45 kg vielä neljä vuotta sitten. Vuoden alussa 65 kg ja nyt 75 kg. Pudotettavaa 20-30 kiloa. Sen ainakin muistan laihuudesta etten todellakaan hikoillut niin miten nyt. Hengästyn myös pienemmästäkin rasituksesta :( haluan vanhan kroppani takaisin! Miksi en arvostanut sitä silloin :( En keksi läskinä olosta mitään hyvää sillä edes tissini eivät tämän painon nousun myötä kasvaneet.

Vierailija
9/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäniloa uskon sinun saavan. Itsellä aina pienikin pudotus piristää.

Jos vain pystyt aloita säännöllinen liikunta 1 joka päivä kävellen. 3 kk ja ero on jo huomattava kunhan pidät ruokavalion kunnossa.

Tsemppiä!

Vierailija
10/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä ei sillä tule että laihtuu. Toki joku saattaa esim. Pyytää lenkille. Suretti lihavan tuttavan puolesta joka puuskutti mukana vaikka menin vaan reipasta kävelyä. Normaalisti hölkkäilen.

Vierailija
11/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta paljon haukutut Martinan valmennus ja tule kertomaan palstalle lopputuloksesta.

Vierailija
12/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ainakin ihmisten suhteutumisen minua kohtaan muuttuvan.

Vierailija
13/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuttui sen verran kuin sen nyt haluan olevan. En nyt lähde sen enempää erittelemään, mutta haukutusta läskihirviöstä naiseksi mille ollaan katkeria siitä, kun tällainen kaunis ihminen ei voi tajuta tavisten ja rumien ongelmia. He ei tiedä millaiselta ennen olen näyttänyt. Ihmettelee vain miten näin kaunis nainen ei ole täynnä pissaa päästään niin kuin kaikki muut.

Vierailija
14/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat muuttaa elämääsi ja asennettasi itseesi, sinun ei tarvitse laihduttaa kymmeniä kiloja vaan muutos lähtee sisältä. Itse laihdutin yli 10 vuotta sitten itseni XL koosta s:n mutta silti olin tyytymätön itseeni. Kävin zumbassa yms ja koko ajan vertailin 50 kiloista vartaloani muihin ja usein hävisin mielessäni sen vertailun. Rankkaa. Lopulta kiloja alkoi tulla takaisin ja vaatekoko kasvoi. Tyytyväisyys tuli vasta kun opin arvostamaan itseäni ja kehoani. Siinä isona apuna minulla sen oivaltaminen, että mihin kaikkeen kehoni pystyy. Olin alkanut harrastamaan salin pienryhmissä Crosfitiä ja myöhemmin tavoitteellista saliharjoittelua. Salilla oivalsin, ettei hoikkuus ole tavoite. Tajusin, että ylipainoiset ja pulskat ihmiset voivat olla vahvoja ja hyväkuntoisia. Annoin kilojen tulla siihen painoon mikä itselleni on luontevinta (70kg/160cm) ja nautin vartalostani sellaisena mitä se on: vahvana ja toimintakykyisenä.

Jos nyt jälkikäteen lähtisin tekemään ensimmäistä laihdutustani toisin, lisäsin siihen ehdottomasti jotain sali/paino/voimaharjoittelua. Kun tavoitteena on painon pudotus, kehoon suhtautuu kriittisesti mutta kun tavoitteena on kehon tekeminen vahvemmaksi ja voimakkaammaksi, omaa kehoa alkaa arvostaa ihan eri tavoin. Lisäksi jos aloittaa treenaamisen esim salien pienissä ryhmissä, samalla voi löytää seuraa ja kavereita.

Tietysti jos AP:sta salihommat ei tunnu yhtään omalta jutulta, voi miettiä olisiko joku muu laji joka kiinnostaisi? Esim kävely tai uiminen. Sekin on varmasti motivoivaa ja lisää myönteistä suhdetta kehoon kun huomaan, että jaksaakin tehdä vaikka puolet nopeampia ja pidempiä lenkkejä kuin aiemmin.

Vierailija
15/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon miten elämä muuttuu laihduttaessa.

Laihdutin 25-vuotiaana ja itse sain enemmän ammatillista arvostusta miestyökavereilta laihtumisen myötä. Samoin olin muutenkin enemmän työkavereiden kanssa tekemisissä.

Laihtuminen toi elämään drivea. Sosiaaliset ympyrät kasvoivat. Ostin asunnon. Kuntoilin paljon enemmän. Pidin isot tuparit. Tietysti tämä kaikki saattaa johtua muustakin.

Sivusta olen seurannut 50 v. naisen laihdutusta ja se on hieman erilainen tarina. Ero, ystävät, joilla kaikilla on oma puoliso. Eli jos hän koki omien sanojena mukaan itsensä yksinäiseksi suhteessa hän on edelleen sitä.

Perinteiset juhlat ja juhlapyhät yl. vietetään tutussa porukassa, sellaiseen on vaikea päästä ilman puolisoa. Tai toisinpäin jollei sellaista porukkaa ole aiemmin puolison kanssa ollut niin yl. sitä ei ole sinkkunakaan.

Vierailija
16/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon miten elämä muuttuu laihduttaessa.

Laihdutin 25-vuotiaana ja itse sain enemmän ammatillista arvostusta miestyökavereilta laihtumisen myötä. Samoin olin muutenkin enemmän työkavereiden kanssa tekemisissä.

Laihtuminen toi elämään drivea. Sosiaaliset ympyrät kasvoivat. Ostin asunnon. Kuntoilin paljon enemmän. Pidin isot tuparit. Tietysti tämä kaikki saattaa johtua muustakin.

Sivusta olen seurannut 50 v. naisen laihdutusta ja se on hieman erilainen tarina. Ero, ystävät, joilla kaikilla on oma puoliso. Eli jos hän koki omien sanojena mukaan itsensä yksinäiseksi suhteessa hän on edelleen sitä.

Perinteiset juhlat ja juhlapyhät yl. vietetään tutussa porukassa, sellaiseen on vaikea päästä ilman puolisoa. Tai toisinpäin jollei sellaista porukkaa ole aiemmin puolison kanssa ollut niin yl. sitä ei ole sinkkunakaan.

Mä olen lähempänä tuota 50v. Toki mulla on mies ja perhe mutta olisihan se kiva jos olis myös ystäviä ja jos ihmisten suhtautuminen parantuisi. Ei tuijoteltaisi joka paikassa yms.

Vierailija
17/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laihuus toisi ystäviä? Mielestäni sulla on väärä asenne kun keskityt ulkoisiin asioihin.

Vierailija
18/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paha kun ylipainoa on kymmeniä kiloja. Nimittäin malttia pitäisi olla niin törkeästi. Joku vuosi tai puolitoista ei välttämättä edes riitä, kun rasvaa on ylimääräisenä se +30kg. Kun kuukauden kituutat ja missään ei näy, niin siinä on jo siinä vaiheessa motivaation kanssa haasteita.

Vierailija
19/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paha kun ylipainoa on kymmeniä kiloja. Nimittäin malttia pitäisi olla niin törkeästi. Joku vuosi tai puolitoista ei välttämättä edes riitä, kun rasvaa on ylimääräisenä se +30kg. Kun kuukauden kituutat ja missään ei näy, niin siinä on jo siinä vaiheessa motivaation kanssa haasteita.

Ei sa kiituuttaa. On vaan pakko löytää sellainen tapa syödä, että paino putoaa, mutta nälkä ei vaivaa koko ajan. Kiituuttamalla epäonnistuminen on varmaa. Itse löysin ratkaisun aikanaan ruokarytmistä (pudotettavaa oli tosin vain 15 kiloa). Tajusin, etten oikeasti voi syödä viittä kertaa päivässä, koska silloin tulee syötyä väkisinkin liikaa (ruuan koostumus sinänsä ok, eli ei mitään mättöjä). Kun söinkin vain kolme kertaa päivässä (ja silloin vatsan ihan reilusti täyteen), niin paino alkoi tippua. Nyt mukavasti normaalipainossa ja edelleen syön samalla tavalla.

Vierailija
20/26 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Älä odota että laihtumisen myötä kaikki asiat muuttuvat kuin taikaiskusta. Näin ei ole.Jos odotat niin tukee pettymyksiä ja laihdutus loppuu siihen

Laihtumisen myötä painosi tippuu. Ei muuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi