En enää halua seksiä mieheni kanssa. Mitä tehdä?
Mistä tietää, milloin on kyseessä vain kuiva kausi, ja milloin taas olisi parempi luovuttaa?
En ole halunnut seksiä tosissani mieheni kanssa ainakaan vuoteen. Harrastetaan seksiä pari kertaa kuussa, mutta se on minulle melko yhdentekevää. Saan orgasmin (välillä), mutta tunnetasolla ei tunnu oikein miltään.
Alussa minä olin se himokkaampi ja tuli järkytyksenä, että miehelle riittää tuo pari kertaa kuussa. Itse olisin halunnut muutaman kerran viikossa, mutta totuin sitten miehen tahtiin kun en enää jaksanut riidellä ja pettyä. Mutta nykyään tuntuu että en halua enää ollenkaan. Näen seksiunia silloin tällöin ja fantasioin muista (en kenestäkään tietystä, en ole ihastunut muihin tai haikaile eksiä), mutta omaa miestäni en haluaisi edes suudella.
Niin ja ikää 30v, ei hormoniehkäisyä, ei lapsia. En tiedä mikä tämän selittäisi muu kuin se, että olen totaalisen kyllästynyt?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
En takaa toimivuutta, mutta itse ottaisin ensin etäisyyttä. Alkaisin siis elellä omaa elämääni (ja laittautua ulos mennessäni jne), varmistaisin siis oman viehättävyyteni ja seksuaalisen vetovoimani. Siitä sitten pikkuhiljaa kauemmas, jos mies ei reagoi asiaan mitenkään. Ehkä kertoisin hänelle jostain flirtistä, jos vaikka mustasukkaisuus aiheuttaisi kipinää. Jos mies ei reagoi tai reagoi vaikkapa vain huutamalla tai muuten vauvaksi heittäytymällä, mielestäni ero on ok.
Seksuaalisuus ei kuitenkaan ole mikään neuvoteltavissa oleva asia, vaan vaatii ihan oikean jännitteen. Se jännite usein katoaa, kun suhde "harmaantuu" eli muuttuu liian tuttavalliseksi. Tällöin pakkaa voi sekoittaa ulkopuolisten avulla - ei pettämällä siis, vaan yksinkertaisesti muiden seurasta nauttimalla ja siitä energisoitumalla. Tätä energiaa voi sitten kanavoida suhteeseen. Mutta sä et ole teidän seksuaalisuudesta yksin vastuussa, joten tarkkailisin myös tiukasti mitä mies tekee. Jos hän ei näe muuta kuin oman napansa, ei hän ole välttämättä parisuhde- tai perhemateriaalia muutenkaan.
Harrastaako miehesi liikuntaa? Urheilu nostaa testosteronitasoja ja energisoi. Jos ei, niin yrittäisin myös saada hänet liikkumaan. Paljon.
Voihan se olla, että tuollainen nostaisi seksuaalista itsetuntoani. Mutta vaikuttaisiko haluihin juuri omaa miestäni kohtaan...? En osaa sanoa. Mutta melko harmiton kokeilu tuo voisi olla.
Mies ei harrasta liikuntaa, ei ole ikinä harrastanut joten se ei ollut yllätys minulle. Ehkä hänelle itselleen oli yllätys, että kolmekymppisen kroppa ei enää pysy niin helposti hoikkana kuin parikymppisen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo keskustelua sen miehen kanssa ja heti!
Onko miehesi ulkomuodossa tapahtunut merkittäviä muutoksia? Entäpä omassasi? Entäpä parisuhteenne muuten?Itsellä tulee ns. kuivia kausia jos koen, että painoni on noussut. Tai ei niinkään se vaakalukema, vaan se että jos näen peilistä, että olen lihonut, niin voin pahoin. Ja taas jaksan pitää itsestäni huolta, niin oloni on seksikkäämpi ja seksikin innostaa erilailla. Myöskin jos parisuhteessa on muuta kitkaa, niin stressi syö halujani.
Mies on lihonut melko paljon (ehkä 15kg) eikä ole ulkoisesti niin viehättävä kuin suhteen alkuaikoina. Itse olen lihonut 3kg ensitapaamisestamme, enkä koe että kroppani olisi kovasti rumempi kuin aiemmin, mutta en minä myöskään kuvittele että näytän täysin samalta enää, ikä varmasti näkyy naamasta.
Keskusteluyhteys meillä on hyvä muilta osin, mutta seksistä emme puhu oikeastaan yhtään. Siitä on aikaisemmin riidelty joten aihe on herkkä... (toisin sanoen mies suuttuu jos yritän ottaa asian esille)
Ap
No niin, tässähän tämä tulikin. Lihavien miesten libido (jos sitä on) ei perustu luonnolliseen, aitoon himokkuuteen, vaan maksimissaan johonkin fantasiaan tai ajatukseen, että seksi on ehkä kivaa ja nostaa statusta. Mahdollisesti haluun alistaa naisia. Lihavilla miehillä on kehossaan enemmän estrogeeniä kuin testosteronia, joka on välttämätöntä seksidraiville, kun taas estrogeeni tekee passiiviseksi ja naiselliseksi. Aktiivinen ja terve mies kokee aitoa halua siittää ja rakastella, käyttää kehoaan, koskea ja tulla kosketuksi.
Mies ei kuitenkaan ollut suhteen alussa lihava eikä vieläkään ole mitenkään sairaalloisen lihava. Hänellä nuo halut on alkuhuumaa lukuunottamatta olleet aina alhaiset. Ongelma nykyisin on kuitenkin se, että minä en enää syty...
Ap
Hänellä voi olla ollut silti matala testosteronitaso. En kyllä ihmettele, en itsekään syttyisi miehestä joka vain makaa vatsansa kanssa. Naisen halukkuus perustuu siihen, kenen kanssa olisi optimaalista paritella. Huoltapitävä, aktiivinen ja kykenevä mies voi herättää paritteluhaluja epäedullisesta ulomuodosta huolimatta. Seksuaalisuus ei ole mitään rakettitiedettä, vaistojen tasolla kyse on edelleen lisääntymishalusta, vaikka sitä nykyään ehkäisyllä pyritään muuksi muuttamaankin.
Oleellista on kuitenkin se, mitä asialle on tehtävissä. Toki jos olet jo päättänyt, että haluat muita miehiä, niin anna palaa. Ei sitä tarvitse sen kummemmin selitellä tai oikeuttaa, kunhan lopetat suhteen ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En takaa toimivuutta, mutta itse ottaisin ensin etäisyyttä. Alkaisin siis elellä omaa elämääni (ja laittautua ulos mennessäni jne), varmistaisin siis oman viehättävyyteni ja seksuaalisen vetovoimani. Siitä sitten pikkuhiljaa kauemmas, jos mies ei reagoi asiaan mitenkään. Ehkä kertoisin hänelle jostain flirtistä, jos vaikka mustasukkaisuus aiheuttaisi kipinää. Jos mies ei reagoi tai reagoi vaikkapa vain huutamalla tai muuten vauvaksi heittäytymällä, mielestäni ero on ok.
Seksuaalisuus ei kuitenkaan ole mikään neuvoteltavissa oleva asia, vaan vaatii ihan oikean jännitteen. Se jännite usein katoaa, kun suhde "harmaantuu" eli muuttuu liian tuttavalliseksi. Tällöin pakkaa voi sekoittaa ulkopuolisten avulla - ei pettämällä siis, vaan yksinkertaisesti muiden seurasta nauttimalla ja siitä energisoitumalla. Tätä energiaa voi sitten kanavoida suhteeseen. Mutta sä et ole teidän seksuaalisuudesta yksin vastuussa, joten tarkkailisin myös tiukasti mitä mies tekee. Jos hän ei näe muuta kuin oman napansa, ei hän ole välttämättä parisuhde- tai perhemateriaalia muutenkaan.
Harrastaako miehesi liikuntaa? Urheilu nostaa testosteronitasoja ja energisoi. Jos ei, niin yrittäisin myös saada hänet liikkumaan. Paljon.
Voihan se olla, että tuollainen nostaisi seksuaalista itsetuntoani. Mutta vaikuttaisiko haluihin juuri omaa miestäni kohtaan...? En osaa sanoa. Mutta melko harmiton kokeilu tuo voisi olla.
Mies ei harrasta liikuntaa, ei ole ikinä harrastanut joten se ei ollut yllätys minulle. Ehkä hänelle itselleen oli yllätys, että kolmekymppisen kroppa ei enää pysy niin helposti hoikkana kuin parikymppisen.
Ap
Mies voi myös viehättyä sinusta enemmän ja tämä voi saada hänet kiinnittämään huomiota myös omaan olemukseensa. Ei tuo mikään nopea ratkaisu ole, mutta jos puhuminen ei auta, voivat alitajuiset vaikuttamiskeinot olla ainoa vaihtoehto tehdä asialle jotakin. Toki voit myös puhua asiasta siitä huolimatta, että hän suuttuu. Myös sinä voi suuttua, jos sinut on vangittu suhteeseen, jossa ei ole vetovoimaa. Suuttuminen ei ole mikään tekosyy olla käsittelemättä suhteen ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo keskustelua sen miehen kanssa ja heti!
Onko miehesi ulkomuodossa tapahtunut merkittäviä muutoksia? Entäpä omassasi? Entäpä parisuhteenne muuten?Itsellä tulee ns. kuivia kausia jos koen, että painoni on noussut. Tai ei niinkään se vaakalukema, vaan se että jos näen peilistä, että olen lihonut, niin voin pahoin. Ja taas jaksan pitää itsestäni huolta, niin oloni on seksikkäämpi ja seksikin innostaa erilailla. Myöskin jos parisuhteessa on muuta kitkaa, niin stressi syö halujani.
Mies on lihonut melko paljon (ehkä 15kg) eikä ole ulkoisesti niin viehättävä kuin suhteen alkuaikoina. Itse olen lihonut 3kg ensitapaamisestamme, enkä koe että kroppani olisi kovasti rumempi kuin aiemmin, mutta en minä myöskään kuvittele että näytän täysin samalta enää, ikä varmasti näkyy naamasta.
Keskusteluyhteys meillä on hyvä muilta osin, mutta seksistä emme puhu oikeastaan yhtään. Siitä on aikaisemmin riidelty joten aihe on herkkä... (toisin sanoen mies suuttuu jos yritän ottaa asian esille)
Ap
Ampukaa vaikka jalkaan jos tekee pahaa, mutta sanon, että tuollainen lihoaminen parisuhteessa kuulostaa siltä, että mies pitää sinua itsestäänselvyytenä!
En ymmärrä tätä ilmiötä naisena lainkaan, koska itse pidän huolta kehostani ja haluan tuntea että mieheni haluaa minua. En myöskään haluaisi, että oma mieheni alkaisi kerryttämään kiloja hulluna, koska se ei ainoastaan vaikuttaisi minun haluihini, vaan myös hänen omaan itsetuntoonsa.
Sovi miehesi kanssa avoimesta liitosta. Niin minä tein. Molemmat olemme tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sovi miehesi kanssa avoimesta liitosta. Niin minä tein. Molemmat olemme tyytyväisiä.
Avoliitto -> Avioliitto -> Avoin liitto
Eroa, ei ne halut kerran hävittyään palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua suudella kumppaniasi, on suhde kuollut.
Kaikki ihmiset ei pidä suutelemisesta. Minusta se on aina ollut joutavaa rään vaihtamista, mutta sitä on tehnyt toisen mieliksi. Suuteleminen on myös tylsää enkä ymmärrä miksi joku haluaa sitä tehdä. Ei kerro mitään tunteista. Se on tylsää ja turhaa vaikka olisi miten rakastunut.
Varmaan ymmärrät, että kommenttini koski aloittajan kaltaisia normaaleja ihmisiä, jotka nauttivat suutelemisesta yleisesti ja ovat nauttineet siitä aikaisemmin myös kumppaninsa kanssa.
Ja itse asiassa suutelemisen yleisyys on erittäin luotettava parisuhde- ja seksityytyväisyyden mittari: https://www.psypost.org/2020/05/study-suggests-kissing-frequency-is-an-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua suudella kumppaniasi, on suhde kuollut.
Kaikki ihmiset ei pidä suutelemisesta. Minusta se on aina ollut joutavaa rään vaihtamista, mutta sitä on tehnyt toisen mieliksi. Suuteleminen on myös tylsää enkä ymmärrä miksi joku haluaa sitä tehdä. Ei kerro mitään tunteista. Se on tylsää ja turhaa vaikka olisi miten rakastunut.
Se on ihan oma tunteensa, kun tekee mieli suudella tai suukottaa rakastettuaan. Joidenkin kanssa siihen liittyy ihan omanlaistaan jännitettä, erityisesti nuorempana. Itsellä on kyllä ollut sellaisiakin kumppaneja, joita ei ole tehnyt mieli suukottaa - ja sellaisia, jotka eivät ole halunneet suudella minua. Erään miehen kanssa suutelu loppui siihen, kun hän petti. En tiennyt tapahtumasta, mutta hänen tunne-elämässään oli tapahtunut muutos, joka näkyi minulle suutelun loppumisena.
Toki kropalla ottaa aikansa tottua muuttuneeseen aktiivisuustasoon ja tasapainottaa hormonituotanto vastaamaan tätä. Mutta urheilun määrällä ja ylipainolla on suora yhteys testosteronitasoon, jolla taas on suora yhteys libidoon.