Mies osti piheyttään X-tra "jäätelötuutteja", järkyttävä maku ja ainesosat
Mies kävi äsken kaupassa, pyysin tuomaan jäätelöä, mielellään monipakkauksessa olevia tutteja tai puikkoja. Mies osti 3 kpl X-tra merkin 6 tuutin jäätelöpakkausta. Yksi paketti oli maksanut 93 senttiä, mikä musta oli hieman epäilyttävää. Ollaan kuitenkin ihan keskituloisia, joten mieluiten suosisin ihan Suomessa valmistettua jäätelöä noiden halpatuotteiden sijaan. Mies kuitenkin tohkeissaan selitti, että miten halpaa, 6 kpl tuutteja vaan 93 senttiä niin pakko oli ostaa noita sitten peräti kolme kappaletta. No maistettiin yhdet tuutit ja en voinut syödä loppuun. Aivan käsittämätöntä kuraa. Mies veti mielenosoituksellisesti 3 kpl ja sanoi, ettei muka ole hassumpaa. Makuaisti hävinnyt? Noiden X-tra jäätelöiden viisi ensimmäistä (eli eniten sisältävää) valmistusainetta ovat: VESI, GLUKOOSI-FRUKTOORISIIRAPPI, SOKERI, RASVATON MAITOJAUHE, KOOKOSÖLJY. Siis yäk! Halvalla ei todellakaan saa laatua! En tiedä kummalle olen enemmän kiukkuinen; S-ryhmälle että edes myyvät tuollaista vai miehelle, joka ostaa noita intopinkeänä kun on niin halpaa. Ehkä enemmän kuitenkin miehelle, koska eihän se ole tyhmä joka pyytää (tässä tapauksessa myyjä eli S-ryhmä).
Kommentit (97)
Se on mies. Miehelle pitää antaa tarkemmat speksit. Seuraavalla kerralla; laatikko Ingmannin suklaatuutteja kiitos. Jos loppu, Valion suklaatuutteja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valion tuutin raaka-aineet sitten on? Pingviinin?
Tein pikaisen googletuksen. Ainakin Valion kermajäätelön (purkissa myytävää) ensimmäiset ainesosat on: pastöroitu maito, kerma, sokeri, maitojauhe, dekstroosi, voi.
Pingviinituutin (ei Valio, mutta käsittääkseni suomalaista) viisi ensimmäistä ainesosaa on: Rasvaton maito, sokeri, kerma, vehnäjauho, glukoosisiirappi.
Eli veden sijasta maitoa ja kermaa, tässäpä iso ero tuohon xtran hirvistykseen. Sen kyllä ymmärrän, että sokeria täytyy olla jäätelössä, sitä en paheksu.
ap
Oppikaa hyvät ihmiset lukemaan...missä valmistettu ja mitä tuote sisältää. Että jotai palmu ja kookosöljyä käytetään kaikkeen niin jäätelöön kuin kekseihin ja leivonnaisiin. Jos kookosöljyn alkuperämaassa lääkäri nelikymppiselle sydänpotilaalle antaa ohjeeksi ensimmäisenä poistaa ruokalistalta kaikki kookos ja palmuöljyt. Tilalle terveellisemmät vaihtoehdot. Eiköhän tuo jo pistä ajattelemaan!
Vierailija kirjoitti:
Kysy miksi se pihestelee.
Veikkaan syyksi, koska on kotoisin Etelä-Pohjanmaalta.
ap
Niin siinä käy kun nai pihen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Se on mies. Miehelle pitää antaa tarkemmat speksit. Seuraavalla kerralla; laatikko Ingmannin suklaatuutteja kiitos. Jos loppu, Valion suklaatuutteja.
Huh, mä olen iloinen ettei mulla ole tuollaista mieslasta, jolle pitää laittaa pilkuntarkka lista mitä pitää tuoda kaupasta. Meillä mies hoitaa suurimman osan ruokaostoksista, koska hänellä on auto ja hän ostaa isot ruokaostokset kerran viikkoon Prismasta. Onneksi en joudu ikinä miettimään, ostaisiko mies jotain typerää tai unohtaisiko jotain, vaikka mitään erityistä listaa en hänelle anna. Hän on kuitenkin älykäs ja vastuullinen aikuinen ihminen. Välillä tosin harmittaa, kun mies saattaa sen sijaan vaihtaa pyytämiäni tuotteita johonkin toiseen. Esim. pepsi maxin oli korvannut jollain hedelmäsokerilla maustetulla vitamiini-vissyllä, koska miehen mielestä limut ja etenkin light limut on itse saatanasta. Kerran suutuin, kun oli korvannut mun PMS-oireista toipumiseen tarkoitetun Fazerin salted caramel-levyn jollain pahalla Lindtin tummalla suklaalla. Selitti, että maitosuklaa on pelkkää sokeria eikä siitä tykkää muut kuin lapset, tummassa suklaassa on taas flavonoideja jne jne. Silloin kyllä saatiin pieni perheriita aikaiseksi mutta muuten miehen kauppareissuista ei valittamista. Sääliksi käy naisia, joiden täytyy arjen asioissa kohdella miestään kuin lasta tai teini-ikäistä.
Makuaisti on näköjään suhteellinen aisti, sillä meikä osteli noita Xtran halpissuklaatuutteja ja totesin yllättävän hyviksi. Enkä ollut ainut.
Meidän Prismassa tuo kuudenpakkaus maksaa muuten vain 62 senttiä, että vain 10 senttiä per tuutti tulee.
MInä (mies vieläpä) olen tykästynyt Ääs-Ryhmän Rainbow-vaniljajäätelöön. Valmistettu Virossa, halpis,mutta maku ja rakenne just hyvä ja hinta Prismassa tosiaan alle euron / pkt 👍😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, mä olen iloinen ettei mulla ole tuollaista mieslasta, jolle pitää laittaa pilkuntarkka lista mitä pitää tuoda kaupasta. Meillä mies hoitaa suurimman osan ruokaostoksista, koska hänellä on auto ja hän ostaa isot ruokaostokset kerran viikkoon Prismasta. Onneksi en joudu ikinä miettimään, ostaisiko mies jotain typerää tai unohtaisiko jotain, vaikka mitään erityistä listaa en hänelle anna. Hän on kuitenkin älykäs ja vastuullinen aikuinen ihminen. Välillä tosin harmittaa, kun mies saattaa sen sijaan vaihtaa pyytämiäni tuotteita johonkin toiseen. Esim. pepsi maxin oli korvannut jollain hedelmäsokerilla maustetulla vitamiini-vissyllä, koska miehen mielestä limut ja etenkin light limut on itse saatanasta. Kerran suutuin, kun oli korvannut mun PMS-oireista toipumiseen tarkoitetun Fazerin salted caramel-levyn jollain pahalla Lindtin tummalla suklaalla. Selitti, että maitosuklaa on pelkkää sokeria eikä siitä tykkää muut kuin lapset, tummassa suklaassa on taas flavonoideja jne jne. Silloin kyllä saatiin pieni perheriita aikaiseksi mutta muuten miehen kauppareissuista ei valittamista. Sääliksi käy naisia, joiden täytyy arjen asioissa kohdella miestään kuin lasta tai teini-ikäistä.
Pitkä lässytys, mutta lopputulos oli kuitenkin se, että miehesi toimiin aivan samalla tavalla kuin muidenkin miehet.
Mä ostin viime kesänä Prisman jäätelöpuikkoja mansikka. Hitto että oli pahoja!
Sen jälkeen ainostaan Eskimoa.
Se kuule on ihan sama mitä merkkiä sieltä tuo. Jäätelö on paskaa! Siitä ei hyvää saa vaikka olis minkä merkkistä, makusta tai hintasta.
Jäätelö on hyvää ja kyllä ap sulla on tarkan markan mies. Viitsitkin valittaa,.
Pingviinit on Nestlen tms, ei Valion
Vierailija kirjoitti:
Pingviinit on Nestlen tms, ei Valion
Pingviini on Fronerin tuotemerkki. Fronerin omistavat puoliksi Nestle ja englantilainen RR. Muita jäätelötuotemerkkejä ovat Aino, Classic, Puffet, Mövenpick of Switzerland ja Pirulo.
Vierailija kirjoitti:
X-tra tuotteet on syvältä. Korkeintaan vanulappuja voi kyseisestä merkistä ostaa. Ei mitään syötävää tai juotavaa.
X-tra suklaakeksit on kyllä aika hyviä, melkeinpä muita keksejä en meille ostakkaan. Siis nää:
https://www.foodie.fi/entry/x-tra-chocolate-chip-cookies-150-g--8-kpl/7…
Ystävä kehui Rainbown toffeetuutteja maasta taivaaseen, ostin.
Yök mitä ylimakeaa kuraa, ei ikinä enää.
Ostan Ainojäätelöä ja Ingmanin vaniljaa, niitä sopivasti niin ei ole liian makeaa.
Juu sen kerran kun jädee syö niin pitää kyl olla superhyvää.. ymmärrän mielipahan !