Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastutteko te koskaan platonisesti?

Vierailija
07.06.2020 |

Siis ilman että ihastumiseen kuuluu seksuaalisia tunteita. Kenties jopa samaan sukupuoleen? Kuinka usein? Oletteko tekemisissä näiden ihmisten kanssa ihastumisen jälkeen vai välttelettekö? Onko teistä platoninen ihastuminen varattua kohtaan moraalitonta? Entä silloin jos tämän kanssa on tekemisissä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään pahoin, että tällä palstalla et saa noin moniulotteiseen asiaan asiallisia vastauksia.

Vierailija
2/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koskaan ihastu täysin platonisesti. Joskus voin olla viehättynyt niin että en koe mitään pakkomiellettä päästä pöksyihin, mutta aina mulla seksi on mielessä.

Nainen 46v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Joo en välttele ihastuksia, paitsi jos toinen varattu tai tuntuu olevan sitä tyyppiä, joka haluaa pitää etäisyyttä muutenkin. Olen itse naimisissa. Mieheni tulee hulluksi siitä että olen aina ihastunut johonkin toiseen. Koskaan en ole pussaillut tai edes pitänyt kädestä kiinni.

Vierailija
4/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on kyky pitää ihmisiä ystävinäni

Te teette näistä asioista aivan liian monimutkaisia ja usein olette tylsiä heteroita jotka haluatte tehdä itsestänne jotenkin erikoisia.

Vierailija
5/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastun vain amerikkalaisesti, en kreikkalaisesti, röyh! LoL :)

En ole tutkinut tarpeeksi antiikin kreikkaa jotta voisin puhua esimerkillisesti platonisesta rakkaudesta. Mielenkiintoista ehdottomasti.

Vierailija
6/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Platoninen rakkaus on liian empaatitonta.

Vierailija
7/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*epäempaattista*

Vierailija
8/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wow, sinähän keksit ihan oman sanan vai oletko itätrolli, joka ei osaa suomea?

Mikä tekee platonisesta rakkaudesta epäempaattista? Eihän niillä asioilla ole mitään tekemistä keskenään. Vai tiedätkö, mitä tarkoittaa a) platoninen rakkaus ja b) empatia?

Vierailija
9/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*epäempaattista*

Seksuaalinen himoko on sitten sitä empatiaa? Sanoisin että pikemminkin toisinpäin. 

Vierailija
10/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Joo en välttele ihastuksia, paitsi jos toinen varattu tai tuntuu olevan sitä tyyppiä, joka haluaa pitää etäisyyttä muutenkin. Olen itse naimisissa. Mieheni tulee hulluksi siitä että olen aina ihastunut johonkin toiseen. Koskaan en ole pussaillut tai edes pitänyt kädestä kiinni.

Eikö miestäsi haittaa yhtään nuo ihastumisesi? Ilmeisesti puhut niistä avoimesti? 

Vierailija
11/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
12/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihastun, sekä miehiin että naisiin. Uskon että platonisella ihastumisella on joku evoluutiopsykologinen funktio, jolla luodaan positiivisia tunteita ja vetovoimaa kanssaihmisiä kohtaan.

Esim. uudessa työpaikassa minulla on yleensä aina heti joku kiihkeä (platoninen) ihastus/ihastumisia, joka varmaankin edistää uuteen ryhmään sopeutumista. Samaan tapaan voin ihastua ihmiseen, joka on asemassa jossa itse haluaisi olla sosiaalisesti tai ammatillisesti.

Vierailija
13/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan joku mies etsiä äidin korviketta?

Vierailija
14/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wow, sinähän keksit ihan oman sanan vai oletko itätrolli, joka ei osaa suomea?

Mikä tekee platonisesta rakkaudesta epäempaattista? Eihän niillä asioilla ole mitään tekemistä keskenään. Vai tiedätkö, mitä tarkoittaa a) platoninen rakkaus ja b) empatia?

Siinähän se vasta evolluutiobiologian itätrolli vasta onkin.

Vierailija
15/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. En ole halunnut seksiä kuin seksuaalisen manipuloinnin seurauksena, oma ihastukseni kohdistuu aina luonteenpiirteeseen, taitoon tai fiilikseen. Luontaista tarvetta toteuttaa seksuaalisuutta ihastusten kohteiden kanssa ei ole. Fantasioita kyllä, mutta en haluaisi toteuttaa niitä tosielämässä.

Jos kohde on sinkku, välttelen, koska tuttavallisuus johtaa lähes poikkeuksetta romanttiseen tai seksuaaliseen lähestymiseen toisen osapuolen taholta. Sinkkumiehet kun usein eivät ole sitten muuten kunnioitettavia, vaan enemmänkin kokemusten perässä juoksentelijoita, jotka suhtautuvat huonosti pakkeihin, eivätkä ole halukkaita vakiintumaan. Itse taas en näe pointtia suhteessa, jossa pitäisi jollakin tavalla manipuloida toisen sitoutumishalukkuutta.

Jos ihastuksen kohde on vakaassa suhteessa tai muuten "tavoittamaton" ja kuitenkin ystävällinen, saatan tutustua. Tämä on ihan hauskaa, turvallista ja piristävää kaikille osapuolille. Mitään flirttiä en kuitenkaan harrasta, ystävällistä jutustelua vain. Esimerkiksi joidenkin varattujen miesten kohdalla olen joskus leikitellyt ajatuksella, että mitä jos he jättäisivätkin vaimonsa (oma-aloitteisesti, ilman minun puuttumistani peliin), ja tullut silti lopputulokseen, että tällöin myös kunnioitukseni miestä kohtaan putoaisi niin radikaalisti, että myös ihastus olisi todennäköisesti poissa. Varatuissa miehissä on myös se etu, että heillä on se vaimo, johon kohdistaa kaikki rasittavuutensa ja tarpeensa. Sinkkuutuessaan saattaisi itse joutua näiden odotusten kohteeksi, ja mies ei olisikaan enää niin kiva.

Uskon kyllä, että saatan vielä joskus elämäni aikana kohdata miehen, joka on sinkku ja kunnioitettava, ja pitää minustakin.

Vierailija
16/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihasua platonisesti? - En tiedä,.. Sanosin, että on useampi ihailen tai olen ihallut. Kun taas Ihastuminen on minusta, jotain sanoisinko kokonaisvaltaisempaa... silloin ikäänkuin lentelee pilvilinnoissa ja sekoittaa (helposti) kaiken, kun ihastumisen tunne hämärtää järjen juokssun..  

Sinkkumies 

Vierailija
17/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihastun, sekä miehiin että naisiin. Uskon että platonisella ihastumisella on joku evoluutiopsykologinen funktio, jolla luodaan positiivisia tunteita ja vetovoimaa kanssaihmisiä kohtaan.

Esim. uudessa työpaikassa minulla on yleensä aina heti joku kiihkeä (platoninen) ihastus/ihastumisia, joka varmaankin edistää uuteen ryhmään sopeutumista. Samaan tapaan voin ihastua ihmiseen, joka on asemassa jossa itse haluaisi olla sosiaalisesti tai ammatillisesti.

Ihastuminenhan on ihailua. Useimmiten se kohdistuu johonkin piirteeseen, joka on pienellä keskittymisellä erotettavissa itse ihmisestä. Jotkut väittävät ihastuvansa kaikkiin kohtaaminsa ihmisiin, ja mielestäni tämä on ihan mahdollista - lähes kaikissa on jotakin ihailtavaa ja kehuttavaa. Hieno mindsetti olla ja elää, mutta haastava, jos on itse sinkku ja elää enemmän tai vähemmän rakkaudennälkäisten keskellä.

Olen itse hetero, mutta yläasteella olin melko romanttisessa suhteessa joihinkin tyttökavereihini. Mitään seksuaalista näissä ei ollut, mutta hellyyttä kyllä. En koe suhteessa miehiin sen kummempia tunteita, mutta iän myötä olen katsonnut fiksummaksi investoida miessuhteisiin, kuin naisten välisiin ystävyyssuhteisiin. Naisen ja miehen välinen suhde on kuitenkin hedelmällinen, toisin kuin naisen ja naisen.

Vierailija
18/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihasua platonisesti? - En tiedä,.. Sanosin, että on useampi ihailen tai olen ihallut. Kun taas Ihastuminen on minusta, jotain sanoisinko kokonaisvaltaisempaa... silloin ikäänkuin lentelee pilvilinnoissa ja sekoittaa (helposti) kaiken, kun ihastumisen tunne hämärtää järjen juokssun..  

Sinkkumies 

Tuo kuulostaa enemmänkin joltain huumaantumiselta.

Vierailija
19/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka usein. Ihastun platonisesti sellaisiin kiltteihin "nallekarhumiehiin". En halua heidän kanssaan seksiä, vaan haluan että he pitävät minusta ihmisenä. Haluan tehdä heille pieniä, tai isojakin palveluksia, haluan ilahduttaa heitä, nähdä heidän nauravan. Valitettavasti harva mies haluaa vain tällaista ystävyttä.

Vierailija
20/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen ihastunut platonisesti sekä miehiin että naisiin. Ei-platonisesti olen ihastunut vain miehiin ja vain muutamaan heistä koko elämäni aikana. Olen nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi