Mitä jos täysi-ikäinen virvelöi ilman kalastuslupaa?
Voiko menettää virvelinsä poliisille? Ei varmaan sellainen mato-onkikaan sallittu ole?
Kommentit (16)
Mato-ongella saa onkia ilman kalastuslupaa.
Mato-onkiminen on sallittu jokamiehenoikeuksilla, ellei alueella ole erityisrajoituksia. Virvelit voivat mennä valtiolle ja voi joutua maksamaan rangaistusmaksun.
Mato-onkeen ei tarvi kalastuslupaa mutta virvelöintiin tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vehkeet menee valtiolle.
Auts 😮
Sääntösuomi ei tunne käsitettä vapaa maa. Koskahan pieruihin pitää ostaa päästölupa?
Vierailija kirjoitti:
Sääntösuomi ei tunne käsitettä vapaa maa. Koskahan pieruihin pitää ostaa päästölupa?
Itse asiassa Suomi on maankäytön vapaudessa kärkimaita, jos vertaa mihin tahansa muuhun maahan. Useimmissa maissa ei noin vain poimita käpyjä ja marjoja tai leiriydytä tilapäisesti niin tahansa, joka ei täytä piha-alueen tunnusomaisia merkkejä.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kalastuslupa on hävyttömän kallis, ja aika paljon saa uskoisia jos sillä aikoo säästää. Mato-onki pois lukien tietysti, mutta ei aina jaksa mitään sinttejä syödä.
Onkiminen ja pilkkiminen eivät vaadi lupaa.
Tulee Ahti ja kaapaisee syvyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Onkiminen ja pilkkiminen eivät vaadi lupaa.
Se on ihme koska suomi. Et maalaa sitä taloasi sen väriseksi kuin haluat.
Todennäköisesti lupaa ei kysytä. Mutta jos kysytään, eikä ole, tulee sakkoja.
Onkiakaan saa enää hyvin harvoissa paikoissa, ainakin täällä päin. Jos vesi virtaa, eli koho liikkuu, ei ymmärtääkseni saa onkia.
Ei enää nykyään vehkeitä viedä. Tarkastusmaksu/sakko tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Suomi on maankäytön vapaudessa kärkimaita, jos vertaa mihin tahansa muuhun maahan. Useimmissa maissa ei noin vain poimita käpyjä ja marjoja tai leiriydytä tilapäisesti niin tahansa, joka ei täytä piha-alueen tunnusomaisia merkkejä.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kalastuslupa on hävyttömän kallis, ja aika paljon saa uskoisia jos sillä aikoo säästää. Mato-onki pois lukien tietysti, mutta ei aina jaksa mitään sinttejä syödä.
45€ vuodessa on paljon? Mutta uisimiin voi yhdellä reissulla upottaa satkun helposti?
Toki jossain Inarijärvellä luvat on tolkuttoman hintaisia, mutta tuo perus kalastonhoitomaksu on kyllä pieni.
Kannattaa siinä tapauksessa virvelöidä naapurin virvelillä.
Vehkeet menee valtiolle.