Asunnon vuokraaminen vuokranantajan näkökulmasta, mitä suosittelette:
Onko Vuokravälitysfirman käyttäminen fiksua? Luottotietojen tarkistus, kuinka hankalaa on? Vuokravakuus; 2kk vai vuokravakuutus/kk? Tupakointi ei käy mutta miten lemmikit; kannattaako kieltää? Pikkukaupungin kesksutakaksio kyseessä, vastikään pintarempattu.
Kommentit (47)
Jos olisin myynnin sijaan laittanut asuntoni vuokralle, en missään tapauksessa olisi ottanut siihen vuokralaista lemmikin kanssa. Varsinkin kun parketti hiottiin ja lakattiin heti muuttoni jälkeen. Meilläkin oli aikanaan koira siinä asunnossa, koirasta huolehdittiin hyvin, lenkitettiin, kynnet leikattiin jne. mutta siitä huolimatta parketissa kynsien jälkiä ja jonkun kerran oli poissaollessamme pissanut sisälle. En toki muutenkaan halunnut asuntoa laittaa vuokralle, kun vuokralaisten kanssa ei voi tietää, miten asuvat. Harvemmin asutaan niin, ettei tule muutakin kuin normaaleja kulumisen jälkiä.
Lemmikkien kieltäminen on julmaa. Olen jo pidempään etsinyt kämppää ja kaikkialla on lemmikit kiellettynä. Minulla on lempeä ja hyvätapainen kissa joka ei ole eläessään tuhonnut edes huonekalujani, puhumattakaan jostain tapeteista tai parketeista. Sillä on pehmeät käpälät ja leikatut kynnet, eikä steriloituna merkkaile. Vuokranantajien silmissä se on kuitenkin verrainnollinen asukkaan tupakointiin, joka oikeasti tuhoaa kaikki pinnat ja tekee asunnosta asuinkelvottoman.
Luottotiedotkaan ei vielä takaa kaikkea, myös luottotiedottomista löytyy huippurehellisiä vuokralaisia. Mahdollisesti kannattaa myös olla yhteydessä vuokralaisen edelliseen vuokranantajaan ellei ole esittää jotain luotettavaa todistusta edelliseltä vuokranantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkejä ei kannata kieltää. Silloin rajautuvat monet yksin asuvat naiset pois, jotka ovat juuri niitä tupakoimattomia, bileitä pitämättömiä ja rauhallisemmasta kotielämästä nauttivia ihmisiä.
En tarvitse monia vuokralaisia, vain yhden hyvän. Se, ettei aiheuta häiriöitä, on kyllä ristiriidassa eläimen kanssa. Yksin jätetty koira voi olla naapureille täyttä tuskaa. Plus ne pissa- ja eläinpölyriskit. Siksi ehdoton ei karvaisille lemmikeille. Ne pienet hamsterit ja mörttiröpö pölyävät myös pahasti.
Nyt kyllä on sen verran ennakkoluuloista löpinää, että mietityttää onko sulla lainkaan henkilökohtaista kokemusta koirista.
Meillä on ollut kissa ja nyt on koira. Molemmista on huolehdittu hyvin. Silti vuokra-asuntoon ei oteta lemmikkejä. Koiran kynsistä on jäänyt lattiaan muutama jälki ja jossain vaiheessa parketti uusitaan. Meillä huolehdittiin kissan hiekka-astian puhtaus hyvin ja kissa teki mieluusti tarpeensa siihen. Voin vain kuvitella millainen ikilemu on laattojen saumoissa, jossa kissan pissat päätyvät siihen. Kaverin tapetoinnit menivät uusiksi, kun kissan raapimapuu olikin tapetoitu seinä.
-ohis
Joo ja minulla eksä kusi humalassa parketille. Kissat on sisäsiistejä. Kaikenlaista voi sattua ja tapahtua, mutta noin pääsääntöiset eläimet on kyllä sisäsiistejä (ja eksätkin).
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkien kieltäminen on julmaa. Olen jo pidempään etsinyt kämppää ja kaikkialla on lemmikit kiellettynä. Minulla on lempeä ja hyvätapainen kissa joka ei ole eläessään tuhonnut edes huonekalujani, puhumattakaan jostain tapeteista tai parketeista. Sillä on pehmeät käpälät ja leikatut kynnet, eikä steriloituna merkkaile. Vuokranantajien silmissä se on kuitenkin verrainnollinen asukkaan tupakointiin, joka oikeasti tuhoaa kaikki pinnat ja tekee asunnosta asuinkelvottoman.
Soita ja selitä tilanne ja kysy onnistuisiko. Monet laittaa eläinkiellon isojen ja mekastavien koirien ja tapetit repivien kissojen pelossa, mutta saattavat kuitenkin suostua sisäsiistin ja kiltin kissan ottamiseen. Olen itsekin saanut ottaa kissan eläinkieltoasuntoon, kun olen soittanut ja kertonut kissan olevan kiltti ja hiljainen ja sisäsiisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita ja selitä tilanne ja kysy onnistuisiko. Monet laittaa eläinkiellon isojen ja mekastavien koirien ja tapetit repivien kissojen pelossa, mutta saattavat kuitenkin suostua sisäsiistin ja kiltin kissan ottamiseen. Olen itsekin saanut ottaa kissan eläinkieltoasuntoon, kun olen soittanut ja kertonut kissan olevan kiltti ja hiljainen ja sisäsiisti.
Aikamoinen leijona saa olla jos kissasta saisi irti naapureille asti kuuluvaa meluhaittaa! Omani isoin ääni taitaa olla nälkäinen iso MAU joka on hädin tuskin ihmisen puheääntä kovempi :D
Juuri työttömäksi jäänyt koronan takia pitkästä työurasta on mun valinta. Kun massit loppuu, niin kelalta saan VARMAN vuokran ja aina AJALLAAN.
- kuudessa kämpässä nyt näitä