Syrjäytyneen kesä
Menee osittain mökillä ja osittain kotona. On ihana olla pihalla jos on kaunis ilma ja istuttaa kukkia. Vois istuttaa myös pari omenapuuta ja kirsikkapuun. Miten muilla syrjäytyneillä aika kuluu?
Kommentit (16)
Et ole oikea syrjäytynyt jos sinulla on mökki.
Syrjäytyneillä on vuokrayksiö kerrostalossa, eikä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Et ole oikea syrjäytynyt jos sinulla on mökki.
Syrjäytyneillä on vuokrayksiö kerrostalossa, eikä muuta.
Eihän se mökki minun ole mutta saan siellä ilmaiseksi olla.
Ja mä puhun kyllä omasta talosta, mökistä vaikka en omista mitään.
Miksi sä istutat puita jonkun toisen mökille? Kuulostaa oudolta.
Et ole syrjäytynyttä nähnytkään. Lähinnä etuoikeutettua elämää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä istutat puita jonkun toisen mökille? Kuulostaa oudolta.
Kotipihalle meinaan istuttaa. En mä tietenkään tätäkään omista.
Noihin istutuksiin nyt ei kauaa mene 😁
Miten ap olettaa olevansa syrjäytynyt?
Mieheni on juuri tuommoinen, ollut ikänsä asiantuntijana työelämässä ja työnsä hoitaa kiitettävästi.
Mutta vapaa-ajalla ei ole koskaan kotoa poistunut. Kesät ja talvet on vain kotona. Katsoo telkkaria, tekee etänä töitä tai nukkuu.
Minä ja lapset lomailemme ja teemme asioita kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Noihin istutuksiin nyt ei kauaa mene 😁
Ei mut sitten mä istuskelen pihalla, käyn kalassa, välillä uimassa, soutelen, luen, leivon. Kaikkea tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap olettaa olevansa syrjäytynyt?
Mieheni on juuri tuommoinen, ollut ikänsä asiantuntijana työelämässä ja työnsä hoitaa kiitettävästi.
Mutta vapaa-ajalla ei ole koskaan kotoa poistunut. Kesät ja talvet on vain kotona. Katsoo telkkaria, tekee etänä töitä tai nukkuu.Minä ja lapset lomailemme ja teemme asioita kodin ulkopuolella.
Olen työelämän ulkopuolella ja kyllä mut ihan virallisesti luokitellaan syrjäytyneeksi.
Mites muiden syrjäytyneiden kesä kuluu? Mökkeilettekö, uitte vai mitä teette?
Ap, mikä ikä ja missä päin? Haluaisitko kirjoitellaa miehen kanssa joka tykkää myös puiden istuttamisesta mutta on työelämässä?
Et sä kyllä kaikkein huono-osaisimpiin kuulu. Syrjäytymisellä viitataan myös elintasoon, elinympäristöön ja sosiaalisiin suhteisiin, ja niiltä osin elämäsi vaikuttaa olevan kunnossa, vaikkei sulla omia tuloja olisikaan.
Mä olen pienituloinen ja ajattelin kesällä matkustella junalla. Korona-aikaan vr myi avoimia lippuja halvalla. Käyn sukulaisten luona ja teen pari päiväretkeä toisiin kaupunkeihin muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä ikä ja missä päin? Haluaisitko kirjoitellaa miehen kanssa joka tykkää myös puiden istuttamisesta mutta on työelämässä?
Olen jo parisuhteessa.
Oi, kirsikkapuu on hieno.