Tyttöystävällä uusi mieskaveri
Hei kertokaas kannattaako mun olla huolissaan? Tyttöystävällä on uusi mieskaveri, jonka kanssa on viestitellyt useamman kuukauden melko usein. Nyt tämä mies oli kutsunut tyttöystäväni luokseen viettämään aikaa. Tyttöystäväni mukaan mies on liikkeellä vain kaverimielessä mutta itseäni kyllä vähän epäilyttää tämä kuvio? Mutta toisaalta eikö se nykyään ole normaalia että on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita? Itselleni se ei ole vaan kovin tuttua. Mitä mieltä olette?
Kommentit (78)
Ne viisi pelottavaa kirjainta...ettekö jo usko
Vierailija kirjoitti:
Monesti on niin, että nainen onkin ihan kaverimielellä liikkeellä, mutta mies haluaa jotain muutakin... Ellei ole homoseksuaali. Näin siis tällaisten uusien kavereiden kohdalla. Jos esimerkiksi vastakkaista sukupuolta oleva työkaveri alkaa viestittelemään vapaa-ajalla työasioihin liittymättömiä asioita, niin silloin on jotain muuta mielessä, kuin työkaveruus...
Tämäkään ei aina pidä paikkaansa. Mun työkaveri teki juuri näin, alkoi viestitellä, soitella ja halusi viettää paljon aikaa kanssani. Minä sitten ihastuin ja ilmaisin tämän, mies kauhistui ja sanoi että no ei ikinä, mehän ollaan kavereita. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja mitä kommentteja. :D Sairaalloisen mustasukkaisten pipipäiden kokoontumisajot taas aaveellä.
Noo, avautuu ne silmät sullakin, jos tällanen tapaus kohdallesi osuu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kaksi aivan eri asiaa, jos on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, jotka on tuntenut jo ennen kuin edes tapaa tulevaa miesystävää/puolisoaan kuin jos alkaa suhteen aikana viestitellä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Uusia tuttavia tietysti tulee läpi elämän töistä ja harrastuksista, mutta kyllä itsekin hämmästelisin, jos puolisoni alkaisi viestitellä jonkun minulle ja hänelle entuudestaan vieraan naisen kanssa ja haluaisi tavata hänet kahden kesken eikä tutustuttaa myös minua ihmiseen, joka on niin mukava, että mieheni kokee hänet ystäväksi.
Vanhojen ystävien suhteen on aivan eri asia. Mieheni on tuntenut heidät jo jopa vuosikymmeniä ennen minua. Tottakai heillä on oikeus tavata myös kahden kesken.
Näin juuri. Minulle ei todellakaan olisi ok, jos mieheni alkaisi viestittelemään selkäni takana jonkun uuden naistuttavansa kanssa ja kutsuttaisiin oikein kotiinsa kylään. Tiedän, että miehenikään ei hyväksy samaa minulta.
On minullakin tottakai harrastusten ja töiden myötä tullut myös miespuolisia tuttavia, mutta en viestittele heidän kanssaan vapaa-ajalla mistään muusta, kuin työ- ja harrastusasioista eli ei mitään ylimääräistä tai henkilökohtaista. En myöskään tapaisi heitä kahden kesken kummankaan kotona ja työ- ja harrastusasiat voidaan keskustella nimenomaan siellä työ- tai harrastuspaikoilla.
Ihmettelen suuresti näitä, joille tuollainen on ok.
Vierailija kirjoitti:
Ne viisi pelottavaa kirjainta...ettekö jo usko
Pieru?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti on niin, että nainen onkin ihan kaverimielellä liikkeellä, mutta mies haluaa jotain muutakin... Ellei ole homoseksuaali. Näin siis tällaisten uusien kavereiden kohdalla. Jos esimerkiksi vastakkaista sukupuolta oleva työkaveri alkaa viestittelemään vapaa-ajalla työasioihin liittymättömiä asioita, niin silloin on jotain muuta mielessä, kuin työkaveruus...
Tämäkään ei aina pidä paikkaansa. Mun työkaveri teki juuri näin, alkoi viestitellä, soitella ja halusi viettää paljon aikaa kanssani. Minä sitten ihastuin ja ilmaisin tämän, mies kauhistui ja sanoi että no ei ikinä, mehän ollaan kavereita. Että näin.
Ei tietenkään aina, mutta usein. Oliko mies kenties homo? Tai sinua paljon komeampi tai nuorempi?
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu ihmisistä itsestään.
Olen sinkkunainen ja minulla on muutamia läheisiä miespuolisia ystäviä, sekä vapaita että varattuja. Heistä kaikki ovat jossain vaiheessa käyneet kotonani kylässä ruoan, kahvin tai viinin merkeissä. Heistä kenenkään kanssa ei olla suudeltu tai harrastettu seksiä. Koska olemme ystäviä. Oikeita, aitoja ystäviä. Ja nämä ystävyydet ovat kestäneet pitempään kuin heidän suhteensa (ehkä siitä pitäisi olla mustasukkainen, ei mahdollisesta seksuaalisesta jännityksestä).
Osalle ihmisistä tämä on vaikea ymmärtää kun heiltä lähtee housut pois heti kun jää kahden kesken vastakkaisen sukupuolen kanssa. Sitten on meitä joilla ei koskaan "lipsahda", eikä ole mitään pakollista jännitettä jokaisen miehen kanssa...
Jahas...
Jälleen yksi ”koskaan ennenkään autoa tullut siltä sivutieltä”-uskovainen.Se on veikeää miten tietyt ihmiset on niin varmoja ja erehtymättömiä, että tulella voivat leikkiä mielestään ihan vapaasti ilman riskiä! :D
Tämä viimeisin kausi Temppareita osoitti kyllä hienosti miten näille Mira-tyttösille sitten käy kun sillä tulella aikansa leikkii... ;-)
En pidä tositv:stä (ne on kaikki käsikirjoitettuja, btw) joten en tiedä mihin viittaat. Mutta kyseessä ei ole tulella leikkiminen, kun ei ole mitään tulta. Kerro nyt ihmeessä mistä se joku mysteerinen kiusaus tulee kun sitä jännitettä ei ole? Auto-onnettomuus on todella huono vertaus, sillä miehen ja naisen väliseen kanssakäymiseen tarvitaan molempien halu ja suostumus, ei se ole sivutieltä kylkeen iskeytyvä ajoneuvo.
Kyllä se nyt vaan kuule on... ;-)
Olet uskossasi vahva, mutta kiteytän nyt yhteen vanhaan viisauteen:
”Kun piru laskee kätensä olkapäällesi, et tyypillisesti tätä edes huomaa...”
Vierailija kirjoitti:
Hei kertokaas kannattaako mun olla huolissaan? Tyttöystävällä on uusi mieskaveri, jonka kanssa on viestitellyt useamman kuukauden melko usein. Nyt tämä mies oli kutsunut tyttöystäväni luokseen viettämään aikaa. Tyttöystäväni mukaan mies on liikkeellä vain kaverimielessä mutta itseäni kyllä vähän epäilyttää tämä kuvio? Mutta toisaalta eikö se nykyään ole normaalia että on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita? Itselleni se ei ole vaan kovin tuttua. Mitä mieltä olette?
Jos ovat vain kavereita niin sittenhän ei varmaan haittaa jos sinä lähdet joskus naisesi mukana sinne tai kutsu juippi teille kylään. Siinä sen melkein näät ei käykkään.
Pohdin myös välillä näitä keskusteluja lukiessani, että mitä jos se uusi ystävä onkin samaa sukupuolta ja vaikka homo tai lesbo, niin eikö se ole paha juttu? Seksuaalinen suuntautuminen ei välttämättä ole edes tiedossa ja yhtälailla asiat voivat edetä pidemmälle myös samaa sukupuolta olevien ihmisten kanssa... Kauheaa huudatusta saa nimenomaan vastakkaista sukupuolta olevat ystävät.
Joko luotat tai et. Jos ilmoitat, että kaveria ei saa olla, voi olla että olet kohta sinkku tai ainakin mököttävän tyttöystävän kanssa. Jos et ilmoita, kaikkea voi sattua tai olla sattumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa voi vaikuttaa se miten ihastuksesi ilmaisit. Jospa mies oli parisuhteessa eikä halunnut rikkoa omaansa eikä toisaalta myöskään sekaantua mihinkään kolmiodraamaan. Hän ehkä halusi vain testata vientiään tai etsi pelkkää salaseksisuhdetta.
Ompas täällä tiukkapipoista porukkaa :D kyllä sitä nyt ihmisellä kavereita saa olla. Tietty jokaisessa suhteessa on omat rajansa siitä mikä on ok ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin myös välillä näitä keskusteluja lukiessani, että mitä jos se uusi ystävä onkin samaa sukupuolta ja vaikka homo tai lesbo, niin eikö se ole paha juttu? Seksuaalinen suuntautuminen ei välttämättä ole edes tiedossa ja yhtälailla asiat voivat edetä pidemmälle myös samaa sukupuolta olevien ihmisten kanssa... Kauheaa huudatusta saa nimenomaan vastakkaista sukupuolta olevat ystävät.
Homo ja homo. Jos mun tyttöystävällä on mies puolinen ystävä joka on ''homo'' niin se pitää todistaa jotenkin.
Kuka vaan voi esittää homoa. Mun munaa jos imisi kerran niin voisin hyväksyä. Lesbo kavereita en hyväksy. En kuulu siihen miesryhmään joka hirnahtelee kun kuulee naisen olevan lesbo. Itseasiassa lesbot on homoja pahempi asia, koska lesbot usein vihaavat miehiä ja tuo lesbo voisi tehdä naisestani lesbon tai vaikuttaa negatiivisesti hänen suhtautumiseen miehiä kohtaan. Homothan ei vihaa miehiä (no daah).
En luottaisi naiselle hetero miehiä ystäväksi. En edes serkkuja. Tää on mun mielipide asiaan eikä siitä tarvitse vetää herneitä nenään. Tiedän että suurinosa maailman miehistä on kanssani samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% varmuudella miehellä taka-ajatuksia.
90% varmuudella naisesi tietää tämänVaikka olisikin näin, ei mitään tule välttämättä tapahtumaan.
Itselläni on ollut hetero kaverimies jo useamman vuoden. Koskaan hän ei ole vihjannutkaan, että haluaisi muuta kuin ystävyyttä. En tiedä kaikkea, mitä hänen päässään liikkuu, mutta mahdolliset taka-ajatukset tai niiden realisointi eivät tule koskaan olemaan ongelma.
Ap:lle sanoisin, että joko luotat tyttöystävääsi tai sitten et luota. Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin en tiedä, kannattaako suhdetta jatkaa riippumatta siitä mitä tyttöystäväsi tekee tai on tekemättä.
Jos katsoit viimeistä TIS-kautta niin siinä näki niin miesten kuin naisten moraalin nykyaikana.
Jos muodostat kantasi ihmisten moraalista tosi-tv -ohjelmien kautta, suosittelen laajentamaan vähän maailmankuvaa ja menemään ihan vaan ulos kävelylle telkun tuijotuksen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mies ja mulla on paljon naisia kavereina. Osa on sinkkuja, osa varattuja ja monen kanssa olen viettänyt paljon aikaa kahdestaan. Joidenkin kanssa on päädytty kännissä sänkyyn, mutta se ei ole muuttanut tilannetta mihinkään, vaan ollaan edelleen vain kavereita.
Kaikkien kanssa ei ole ollut seksuaalista jännitettä, eikä sellaista ole tulossakaan, vaan molemmat osapuolet tietävät, että ollaan vain kavereita. Viihdyn itse asiassa paljon paremmin naisten kuin miesten seurassa.
Tiedostan kuitenkin olevani poikkeus. On väärin sanoa, että se seksuaalinen jännite olisi AINA olemassa, mutta on olemassa hyvin iso riski että jotain voi tapahtua, koska uusi tuttavuus aiheuttaa helposti sellaisen neurokemiallisen reaktion, joka pidemmästä parisuhteesta parisuhteen huollon vuoksi puuttuu.
Tästä on lyhyt matka siihen perusbiologiaan, jossa liskoaivot ottavat vallan ja ihminen alkaa käyttäytyä tunteiden eikä logiikan ja järjen mukaan. Kaverisuhde muuttuu pienien asioiden kautta huomaamatta joksikin jännittävämmäksi; pieni kosketus leffaa katsoessa, oikeassa kohtaa kerrottu vitsi, kerrankin joku kuuntelee tai ottaa huomioon tavalla jolla ei olla vuosiin otettu.
Oma ylläpitämätön suhde unohtuu hetkeksi. Osa ymmärtää perääntyä, osa kokeilee hieman kepillä jäätä ja osa painaa päätyyn saakka. Varmaa on se, että harva mies kieltäytyy seksistä jos sitä on tarjolla. Kyse onkin lopulta siitä miten oma mies on naisensa vuosien saatossa huomioinut ja miten ”tyydyttyneet” naisen aivot ovat.
"Varmaa on se, että harva mies kieltäytyy seksistä jos sitä on tarjolla"
Totta. Kiitos rehellisyydestäsi. Tähän vielä päälle se, että sanotaanko 'naisen asenne' seksiin vaihtelee muun kierron mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mies ja mulla on paljon naisia kavereina. Osa on sinkkuja, osa varattuja ja monen kanssa olen viettänyt paljon aikaa kahdestaan. Joidenkin kanssa on päädytty kännissä sänkyyn, mutta se ei ole muuttanut tilannetta mihinkään, vaan ollaan edelleen vain kavereita.
Kaikkien kanssa ei ole ollut seksuaalista jännitettä, eikä sellaista ole tulossakaan, vaan molemmat osapuolet tietävät, että ollaan vain kavereita. Viihdyn itse asiassa paljon paremmin naisten kuin miesten seurassa.
Tiedostan kuitenkin olevani poikkeus. On väärin sanoa, että se seksuaalinen jännite olisi AINA olemassa, mutta on olemassa hyvin iso riski että jotain voi tapahtua, koska uusi tuttavuus aiheuttaa helposti sellaisen neurokemiallisen reaktion, joka pidemmästä parisuhteesta parisuhteen huollon vuoksi puuttuu.
Tästä on lyhyt matka siihen perusbiologiaan, jossa liskoaivot ottavat vallan ja ihminen alkaa käyttäytyä tunteiden eikä logiikan ja järjen mukaan. Kaverisuhde muuttuu pienien asioiden kautta huomaamatta joksikin jännittävämmäksi; pieni kosketus leffaa katsoessa, oikeassa kohtaa kerrottu vitsi, kerrankin joku kuuntelee tai ottaa huomioon tavalla jolla ei olla vuosiin otettu.
Oma ylläpitämätön suhde unohtuu hetkeksi. Osa ymmärtää perääntyä, osa kokeilee hieman kepillä jäätä ja osa painaa päätyyn saakka. Varmaa on se, että harva mies kieltäytyy seksistä jos sitä on tarjolla. Kyse onkin lopulta siitä miten oma mies on naisensa vuosien saatossa huomioinut ja miten ”tyydyttyneet” naisen aivot ovat.
"Varmaa on se, että harva mies kieltäytyy seksistä jos sitä on tarjolla"
Totta. Kiitos rehellisyydestäsi. Tähän vielä päälle se, että sanotaanko 'naisen asenne' seksiin vaihtelee muun kierron mukaan.
*Kuun kierron
Mielestäni ole oikein pyytää uutta varattua vastakkaista sukupuolta olevaa kaveria kotiinsa kahdestaan hengailemaan, ellei ole homo. Kysyppä kumppaniltasi hyväksyisikö tämä sinulta tuollaista?