Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävällä uusi mieskaveri

Vierailija
06.06.2020 |

Hei kertokaas kannattaako mun olla huolissaan? Tyttöystävällä on uusi mieskaveri, jonka kanssa on viestitellyt useamman kuukauden melko usein. Nyt tämä mies oli kutsunut tyttöystäväni luokseen viettämään aikaa. Tyttöystäväni mukaan mies on liikkeellä vain kaverimielessä mutta itseäni kyllä vähän epäilyttää tämä kuvio? Mutta toisaalta eikö se nykyään ole normaalia että on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita? Itselleni se ei ole vaan kovin tuttua. Mitä mieltä olette?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöistä. Jos mies on supernörtti tuskin naisesi lähtee sen matkaan. Jos mies on komea insinööri ja nainen kiinnostunut, asia eri.

Vierailija
22/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puolisoni on tärkein ihminen maailmassa.

En loukkaisi häntä mistään hinnasta tekemällä asioita, jotka aiheuttaisivat hänelle epävarman olon tai mielipahaa.

En aseta jotain kaverisuhteita puolison edelle. Esim. bestis-määrittelyt kuuluvat mielestäni jonnekin lapsuuteen ja alkavat hälventyä kun astutaan aikuusuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo vähän kyseenalaiselta vaikuttaa, mutta riippuu tosiaan ihan tilanteesta ja henkilöistä.

Vierailija
24/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnolle kutsuminen on tietenkin heti kirjoittamattoman säännön rikkomista ja tyttöystäväsi loukkaa sinua, jos menee. Aina sitä voi jossain kahvilassa käydä istumassa.

Vierailija
25/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun tyttöystävä esittelee teidät toisilleen?

Loppujen lopuksi sun pitää itse päättää millaisen suhteen haluat eli haluatko tyttöystävän, jolla on noin läheisiä mieskavereita. Homomiehet eri asia.

Itse naisena en ikinä viettäisi iltaa uuden "kaverin" kanssa jos siinä ei olis jo jotain flirttiä ja kiinnostusta. Ennemmin olisin ihanan poikaystävän kanssa ja kaveria näkisin päivällä tunnin tai pari jossain.

Vierailija
26/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP katsoitko TIS viimeisen jakson jossa oli Valto ja Mira?

Noh, se on sinun tulevaisuutesi, jos annat tämän tilanteen jatkua. Pian naisesi on "päiväunilla" ratsastamassa kyseisen "kaverimiehen" kanssa.

Temptation Islandia voi haukkua, mutta toisaalta siitä tulee osuvia totuuksia oikeaan elämään, ja tämän kauden päätösjakso oli eeppistä draamaa josta jokainen oppii jotain.

Vierailija
27/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnolle kutsuminen on tietenkin heti kirjoittamattoman säännön rikkomista ja tyttöystäväsi loukkaa sinua, jos menee. Aina sitä voi jossain kahvilassa käydä istumassa.

Terassilla 2m turvavälin päässä.

Vierailija
28/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisesi juttelee muiden miesten kanssa? Taidat olla joku vässykkä? Pidä naisesi kurissa.

Vierailija
29/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena mua loukkais jos mun poikaystävä rajoittais mua näkemästä mun kavereita. Ei tuntuis kauhean kivalta jos toinen sanois etten saa mennä kaverin luokse käymään kun kumminkin pettäisin. Kyllä kumppaniin pitää voida luottaa ja se että kumppani ei petä, pitää olla sen kumppanin oma päätös eikä johtua siitä, että kiellettiin pettämästä.

Vierailija
30/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena mua loukkais jos mun poikaystävä rajoittais mua näkemästä mun kavereita. Ei tuntuis kauhean kivalta jos toinen sanois etten saa mennä kaverin luokse käymään kun kumminkin pettäisin. Kyllä kumppaniin pitää voida luottaa ja se että kumppani ei petä, pitää olla sen kumppanin oma päätös eikä johtua siitä, että kiellettiin pettämästä.

Joo, mut yhtä lailla sun poikaystävällä on oikeus haluta sellainen suhde, jossa kaverit ei mene suhteen edelle. Ei se kerro siitä etteikö luottais toiseen, vaan siitä mitä suhteelta hakee ja millaisessa suhteessa haluaa elää.

Vierailija
31/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Täytyykin keskustella tyttöystävän kanssa tästä tilanteesta. On tosiaan meille ihan uusi tilanne kun kummallakaan ei ennen ole ollut vastakkaista sukupuolta kaverina. En nyt haluaisi toista alkaa kieltämään tai rajoittamaan mutta olisi kiva jos toinen ottaisi myös mun tunteet huomioon ja saataisiin tähän joku molempia miellyttävä ratkaisu.

Ap

Vierailija
32/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP katsoitko TIS viimeisen jakson jossa oli Valto ja Mira?

Noh, se on sinun tulevaisuutesi, jos annat tämän tilanteen jatkua. Pian naisesi on "päiväunilla" ratsastamassa kyseisen "kaverimiehen" kanssa.

Temptation Islandia voi haukkua, mutta toisaalta siitä tulee osuvia totuuksia oikeaan elämään, ja tämän kauden päätösjakso oli eeppistä draamaa josta jokainen oppii jotain.

Jep... Juuri näin.

Miehen ja Naisen välisissä, ihan viattomastikin alkanaissa ystävyyssuhteissa on sellainen perustavaa laatua oleva ongelma, että seksuaalinen jännite on AINA läsnä.

Paletti saattaa pysyä kasassa jonkin aikaa, siis niin kauan kun parisuhteessa eletään vielä alkuhuumaa.

Kun parisuhteessa ”honeymoon” on ohitse, alkaa riskaabelit ajat...

...ja kun naisella on ensimmäinen, omasta mielestään parisuhteensa suvanto-vaihe/”kriisi”, se on menoa sitten :-/

”mies-YSTÄVÄN” motiivihan moisessa kuviossa on aina se yksi ja sama:

Varattu nainen on mielenkiintoinen viettelykohde, koska ensin pitää saada oma kumppani unohtumaan ;-)

AP, voin vakuuttaa sinulle, että naisesi päätyy sänkyyn tämän ”ystävänsä” kanssa, ennemmin tai myöhemmin, that’s the ugly truth :(

Kun naisesi ensimmäisen kerran hakee vertaistukea tältä ”ystävältä” parisuhteenne ongelmiin/ongelmaan, tämä mies haistaa tilaisuutensa tulleen, ja 100% varmuudella hyödyntää tilaisuutensa.

Been there, done that :-p

Eli kannattaa uskoa, kun nyt ihan omasta kokemuksesta kerron sulle tämän

Vierailija
33/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle tuli tällainen uusi 'ystävä' työpaikalta. Ensin viestittelivät enenevissä määrin ja sitten mies kertoi reilusti menevänsä tapaamaan 'naiskaveriaan'. Tajusin heti etten voi ketään omistaa enkä ala miestäni köyttämään tuoliin kiinni. Ei siinä oikein muuta voinut kun todeta 'aha' ja päästää mies menemään. Nykyään asuvat tämän 'ystävättären' kanssa onnellisesti yhdessä. Ikää kun tulee lisää niin tulee elämänkokemusta. Nykyiselle miehelleni olen tehnyt selväksi missä menee mun rajat.

Vierailija
34/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle tuli myös tuollainen kaverisnainen työpaikan kautta ja hän vietti uuden ystävättärensä kanssa aikaa kahden. Minua ei ikinä esitelty hänelle. Sitten kerran mies tuli yllättyneenä kotiin ja kertoi, kuinka "Taina" oli ottanut häntä kädestä kiinni ja kertonut ihastuksestaan ja siitä, kuinka haluaa enemmän. 

Että se siitä sitten. Siihen asti mies oli puhunut, miten kivaa on kun Taina ei todellakaan ajattele mitään "sellaista" jne. Kyllä se taitaa niin olla, että aina ainakin toisella on jotain mielessä, ja joskus toisellakin, mutta vain nauttii siitä tilanteesta, vaikkei mitään tapahtuisikaan. Nostattaahan se itsetuntoa ja on jännittävää. 

Vierailija
35/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se äm.mä jo. Mielellään niin että sinä ehdit jättää sen ennenkuin se ehtii jättää sut. Ansaitset parempaa. Tsemppiä sulle.

Vierailija
36/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Itselläni on ollut läpi elämän 50% kavereista miehiä (olen nainen). Enkä ole mikään jätkämäinen tyyppi vaan hyvinkin naisellinen/tyttömäinen. En halua rajata kaverisuhteitani johonkin tiettyyn sukupuoleen, kuullostaa korviini hyvin kummalliselta ja jotenkin luolakautiselta :D Olen myös bi-seksuaali, joten näiden kommentoijien logiikalla mulla ei saisi olla kavereita ollenkaan, ei naisia eikä miehiä. Sinuna en olisi huolissaan, olen läpi kaikkien parisuhteitteni viettänyt aikaa miespuolisten kavereiden kanssa ja myös matkustanut sekä yöpynyt heidän kanssaan eikä mitään ole koskaan tapahtunut. Pari kertaa nuorempana joku miespuolinen kaveri yritti jotain, mutta koska olen uskollinen kumppaneilleni niin pysäytin tilanteen ja kävin vakavan keskustelun kyseisten kavereiden kanssa, eivät sen jälkeen yrittäneet enää mitään. Eli tärkeintähän tässä kaikessa on tyttöystäväsi suoraselkäisyys. On mielestäni ehdottoman tärkeää, ja hänen tehtävänsä, että hän itse kertoo sinulle, mikäli mies yrittää jotain tai hänelle itselleen syntyy tunteita. Mutta pelkästään se että hänellä on miespuolinen kaveri, ei tarkoita että näin välttämättä kävisi. 

Vierailija
37/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus on provo, en voi olla kommentoimatta tilannetta.

Naisen kanssa voi olla rehellisesti kaveri vain silloin, jos hän ei ole seksuaalisesti kiinnostava. Ja jos molemminpuolista seksuaalista kiinnostusta ei ole, ei niiden kanssa kyllä paljoa tule aikaa kahden kesken vietettyä.

Tiedän tämän kokemuksesta, sillä minulla on paljon varattuja naispuolisia "kavereita". Kaikkien kanssa ei toki ole ollut seksiä, mutta aina se jännite on olemassa. Ja tiedän myös miten homma kilttienkin tyttöjen kanssa menee, kun paikka tulee.

Vierailija
38/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avokilla oli yhtäkkiä uusi mieskaveri.. olisi ollut ok jos olis kertonu tästä tyypistä heti. itse en usko uusiin juttuihin ja ollaan viattomia. Pakkasin kamat ja häivyin. Avokki itki perään ja selitteli että pelkkä kaveri vaan. Hmm niinkö. Miksi teet sen kanssa ne asiat mitä olen itse pyytänyt ja ei ole kiinnostanut, mutta uusi mieskaveri sanoo samat läpät ja kiinnostaa. En tiedä heidän suhteesta mitään onko kiintynyt lähtöni jälkeen, mutta en jäänyt katsomaan.

Vierailija
39/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mies ja mulla on paljon naisia kavereina. Osa on sinkkuja, osa varattuja ja monen kanssa olen viettänyt paljon aikaa kahdestaan. Joidenkin kanssa on päädytty kännissä sänkyyn, mutta se ei ole muuttanut tilannetta mihinkään, vaan ollaan edelleen vain kavereita.

Kaikkien kanssa ei ole ollut seksuaalista jännitettä, eikä sellaista ole tulossakaan, vaan molemmat osapuolet tietävät, että ollaan vain kavereita. Viihdyn itse asiassa paljon paremmin naisten kuin miesten seurassa.

Tiedostan kuitenkin olevani poikkeus. On väärin sanoa, että se seksuaalinen jännite olisi AINA olemassa, mutta on olemassa hyvin iso riski että jotain voi tapahtua, koska uusi tuttavuus aiheuttaa helposti sellaisen neurokemiallisen reaktion, joka pidemmästä parisuhteesta parisuhteen huollon vuoksi puuttuu.

Tästä on lyhyt matka siihen perusbiologiaan, jossa liskoaivot ottavat vallan ja ihminen alkaa käyttäytyä tunteiden eikä logiikan ja järjen mukaan. Kaverisuhde muuttuu pienien asioiden kautta huomaamatta joksikin jännittävämmäksi; pieni kosketus leffaa katsoessa, oikeassa kohtaa kerrottu vitsi, kerrankin joku kuuntelee tai ottaa huomioon tavalla jolla ei olla vuosiin otettu.

Oma ylläpitämätön suhde unohtuu hetkeksi. Osa ymmärtää perääntyä, osa kokeilee hieman kepillä jäätä ja osa painaa päätyyn saakka. Varmaa on se, että harva mies kieltäytyy seksistä jos sitä on tarjolla. Kyse onkin lopulta siitä miten oma mies on naisensa vuosien saatossa huomioinut ja miten ”tyydyttyneet” naisen aivot ovat.

Vierailija
40/78 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, periaatteessa biologisesti sielä on aina taka-ajatus. Mutta täällä liikkuu myös kaikenlaisia hulluja, sekä homoja ja impotentteja.

Sinuna kutsuisin miehen teille kylään ja sanoisin tyttöystävälle, että voitte tapailla porukalla. Jos tyttöystävä pitää tätä kontrolloivana, hänellä ei ole todennäköisesti itsellä puhtaat jauhot pussissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi