Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ihmiset noita isoja kivitaloja rakentaa?!

Vierailija
06.06.2020 |

Okei pakko myöntää, että olen kateellinen. Olin koiran kanssa lenkillä ja menin eri kautta kuin yleensä, ja tupsahdin puoli vahingossa yhden rakenteilla olevan talon pihaan.

Jäin siinä miettimään että keitä ne on, joilla on sellaisiin varaa? Pari kerrosta näytti olevan, ja rinteessä niin, että on järvinäköala.

Varmaan joo hyvät ammatit ja muuta, mutta en itse tunne ketään joka olisi edes rakentanut tavallista taloa. Itse olen asunut kerrostalossa aina! Onko täällä kohtalotovereita?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa siivota satojen neliöiden taloa ja ajaa hehtaarinurmikkoa? Täytyy olla varaa myös siivoojaan ja puutarhuriin.

Vierailija
22/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies dipins & puolyrittäjyys  (6000+yritystuloa 2000e/kk) ja vaimona joku senior partner lakitoimistossa (10k/kk+vuosibonukset ~20.000e).

Näillä lienee muutenkin yhdessä parin millin osakesalkut. Joten talorakennus sujuu ihan passiivisilla tuloilla sen parin vuoden ajan.

Eikä oikein edes rajoita elämää oikein mitenkään. Kesänä on mökki ja purjevene. Ja ulkomailla joku pikkukämppä jonne pääsee 300e eestaas lennoilla pariksi viikoksi käyttämällä plussatunteja. Molemmat tekee kevyesti 60 tuntia viikossa. lapslla on hoitaja jolle on ostettu työsuhdeasunto.

Se on näitä prosenttikerhon jäseniä. Eli suomessa on semmoisen 80.000+laspet eli toiset 100.000 päälle jotka elää noin.

Siis oletko itse jompi kumpi vai miten ihmeessä tiedät toisten työsuhteet ja raha-asiat noin tarkkaan? 😃

Joo. Ihan omasta elämästä. Joitai pieniä yksityiskohtia muuttaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Missä päin asut? Me voisimme sellaisen rakennuttaa, muttemme halua pois kerrostalosta. Minä olen säästänyt ja sijoittanut koko aikuisikäni ja vaimo on saanut perintöä. Viisikymppisenä taloudellinen tilanne on vähän toisenlainen kuin oli parikymppisenä.

Päijät-Hämeessä asun, ja en ole minäkään enää parikymppinen. Niin ne elämät menee eri polkuja. Ap

Mä just tänään katselin Oikotietä ja taloja Lahdessa ja ajattelin ihan samaa! Siellä oli monta jättimäistä uudehkoa ja ihanaa taloa. Mutta ajattelin että kuka tarvii noin paljon tilaa ja mitkä ne lämmityskustannuksetkin on sitten? Mutta ovat ihania taloja.

Lahdella on tietty maine, mutta kyllä täältä löytyy todella upeita ja hienoja asuinalueita. Jalkaranta, Anttilanmäki, Karjusaari, Karisto, Kaukkari, Renkomäki, Vesijärven sataman talot jne.

En ole muuten ikinä ymmärtänyt tätä Lahden salaperäistä "mainetta". Lahti on todella kaunis ja puutarhamainen kaupunki. En asu siellä enää, mutta muuttaisin mielelläni takaisin. Järvenrantaa tosiaan riittää.

Vierailija
24/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa rakentaa myydäkseen sitten voitolla. Jos siis on taitoja/suhteita omasta takaa niin sillä tekee paljon voittoa.

Sitten on kovatuloisia ja usein jo toisessa polvessa joten kohtuullinen perintökin on selkänojana. Kalliiksihan se tulee jos pitää teettää kaikki ulkopuolisella eli taloa maksetaan kauan ja muutenkin stressaavaa löytää luotettavat tekijät.

Vierailija
25/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa siivota satojen neliöiden taloa ja ajaa hehtaarinurmikkoa? Täytyy olla varaa myös siivoojaan ja puutarhuriin.

Robotit siivoo ja ajelee nurtsit. Mutta huh mitä maksaa lämmitys?

Vierailija
26/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on paljon töissä, ei ehdi sotkea kotia. Jos on tiukka budjetti, ei ole paljon irtaimistoa.

Vierailija
27/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmiehet. Tuttu rakentanut itse 3 taloa ja myynyt isolla voitolla. Viimeisin talo onkin sitten kunnon lukaali.

Vierailija
28/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivitaloissa on hyvät eristeet jo itsessään, lämpö ei karkaile. Ja nykyaikana muutenkin rakennetaan energiatehokkaasti ja on paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
29/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa siivota satojen neliöiden taloa ja ajaa hehtaarinurmikkoa?

Robotti. Siivoja joka toinen viikko ei maksa juuri mitään ja siitäkin saa puolet vielä vähennettyä.

Vierailija
30/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyjälle vastaus maalämpö ja johan on huokeeta. Vuokravanki maksaa saman käyttösähköstä kolmen teininsä kanssa kerrostaloneliössä.

Vierailija
31/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat, lääkärit, sairaanhoitajat, onhan näitä.

Miltä osin tuo sairaanhoitaja listaan eksyi? Eikös heillä tunnetustikin ole niin huonot palkat

Vierailija
32/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivitaloissa on hyvät eristeet jo itsessään, lämpö ei karkaile. Ja nykyaikana muutenkin rakennetaan energiatehokkaasti ja on paljon vaihtoehtoja.

Monet ovat alkujaan landelta, joten polttopuut saa omasta perintömetsästä.

Vierailija
33/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies dipins & puolyrittäjyys  (6000+yritystuloa 2000e/kk) ja vaimona joku senior partner lakitoimistossa (10k/kk+vuosibonukset ~20.000e).

Näillä lienee muutenkin yhdessä parin millin osakesalkut. Joten talorakennus sujuu ihan passiivisilla tuloilla sen parin vuoden ajan.

Eikä oikein edes rajoita elämää oikein mitenkään. Kesänä on mökki ja purjevene. Ja ulkomailla joku pikkukämppä jonne pääsee 300e eestaas lennoilla pariksi viikoksi käyttämällä plussatunteja. Molemmat tekee kevyesti 60 tuntia viikossa. lapslla on hoitaja jolle on ostettu työsuhdeasunto.

Se on näitä prosenttikerhon jäseniä. Eli suomessa on semmoisen 80.000+laspet eli toiset 100.000 päälle jotka elää noin.

Siis oletko itse jompi kumpi vai miten ihmeessä tiedät toisten työsuhteet ja raha-asiat noin tarkkaan? 😃

Joo. Ihan omasta elämästä. Joitai pieniä yksityiskohtia muuttaen.

Okei. 😃

Vierailija
34/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennettiin. Mies on rakennusalan yrittäjä, minä varhaiskasvatuksen opettaja. Talo Pirkanmaalla.

Vierailija
35/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaisethan niitä rakennuttavat, jotka haluavat nayttää, että on, millä mällätä tai ainakin uskotella muille, että täältä pesee ja linkoaa. Harmi vain, että muutaman vuoden päästä se kivilinna onkin sitten jo välittäjien listoilla, ensin hyvin korkealla hinnalla ja vähiten sitten pienenevällä. Omilleen ei pääse, velkaa jää vielä melkoinen potti pankkiin. Ja kun firmakaan ei enää tuota samalla tavalla kuin joskus ennen, niin siinä sitä sitten ollaan puhtaan kaulan kanssa. Yrittäjien lisäksi entiset jääkiekkoilijat ovat hyvin edustettuina. Suuruudenhulluus on tarttunut Amerikassa, jossa kaikki on suurta. Kun ura loppuu, loppuvat myös ne suuret tulot. Lisäksi moni on pannut rahaa haisemaan jo uransa aikana hölmöyttään. 

Vierailija
36/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niissä yleensä asu korviaan myöten veloissa olevat nuorehkot ihmiset.

Minusta ovat kolkkoja taloja.

Puiset pikkutalot paljon kodikkaampia, jos ok-taloista puhutaan.

Sellaisissa suurissa kivitalossa yleensä puhallin on täynnä asfalttia tai sepeliä, ei näy mitään vihreää. Ehkä vain Kataja ruukussa. ☹️

Vierailija
37/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini rakensi, itse on tilitoimistossa työssä oleva tradenomi ja miehensä kuljetusalalla jonkinlainen esimies. Myivät tosin myöhemmin ja hankkivat tilalle paljon vaatimattomamman kodin. 

Vierailija
38/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhallin=pihakin

Hiton tekstinsyöttö.😆

37

Vierailija
39/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmiehet

Juu. Lääkärit ja muut ei yleensä osaa tai viitsi edes leikkimökkiä rakentaa.

Vierailija
40/42 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk seutu.

Kun me rakensimme 10v sitten kivitalomme (240+70m2 ) meidän nettopalkka oli yht n 4500e. Lainaa otimme 200ke, varsinaisesti teimme rahat ensimmäisellä talollamme. Sen rakentaminen maksoi 200k€ ja saimme myydessä 384k€. Kivitalon rakentaminen maksoi 518000€ ja myydessä saimme 620000€.

Tuohon aikaan olimme myyntijohtaja ja johdon assari. Nyt molemmat myyntijohtajia, minä tosin vain 1/2 töissä. K