Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjahaaste: ehdottakaa hyvän mielen kirjoja

Vierailija
06.06.2020 |

Ehdottakaa kirjoja joista tulee hyvälle mielelle.
Saa olla fantasiaa, fiktiota tai faktaa. Ihan kaikki tyylit ja kaikenlaiset kirjoittajat käyvät. Ainoa vaatimus on, että kirjan lukemisesta jää hyvä ja iloinen mieli.
Tarvitsemme kaikki sellaista näinä aikoina.

Kommentit (285)

Vierailija
221/285 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne B. Radgen Berliininpoppelit sarja. Kertoo norjalaisesta Neshovin suvusta, on murheellisiakin tapahtumia, mutta yleisvireeltään lämmin ja lempeä tunnelma.

Apua, ei. Musta koko sarja oli ihan tosi ahdistava, ei todellakaan mitään hyvän mielen teoksia.

Vierailija
222/285 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihanimpia rakkausterinoita on Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/285 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.G Wodehousen kaikki Jeeves-kirjat. Olin nähnyt 90-luvulla tehdyn Jeeves-sarjan kaikki jaksot (Stephen Fry Jeevesinä, Hugh Laurie Bertie Woosterina), mutta kerrankin tämä ei haitannut kirjasta nauttimista lainkaan, melkeinpä päin vastoin. Vaikka itse tarinoista muisti jonkinlaisen rungon, äärimmäisen herkullinen kirjoitustyyli hekotutti monesti. Kirjojen lukemisen jälkeen myös tajusi kuinka upeasti sarjat oli tehty koomisen ajoituksen, näyttelijävalintojen ja ohjauksen ja leikkauksen suhteen.

Kirjailija luo mielestäni todella hienosti maailman jossa kartanoissaan elävät hienostoihmiset kiusaantuvat sosiaalisista velvoitteistaan ja sätkivät odotuksia vastaan.

Vierailija
224/285 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu.

Vierailija
225/285 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiju Lassila: Kuolleista herännyt

Vierailija
226/285 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flann O'Brien - Kolmas konstaapeli

Vierailija
227/285 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Waltari: Ihmeellinen Joosef

Vierailija
228/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki Lounaja - Peni, ystäväni - erämuistelmia

Rauhallista metsästäjän ja hänen koiransa eräilykokemuksen kuvausta. Metsästäjän ja koiran läheisyys ja yhteistyö on keskipisteessä, mukana lisäksi paljon tunnelmointia iltanuotioilta.

Vierailija
229/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnunradan käsikirja liftareille.

Kyllä. Trilogian kaikki viisi osaa :D

Vierailija
230/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen että nykyään osa antikvariaateista on myös netissä. antikvaari.fi on antikvariaattien yhteistoimintaverkkokauppa. Helppo suositella... Tilasin tuota kautta kaksi kirjaa eri antikvariaateista ja ne tulivat maksun jälkeen alle viikossa suoraan postiluukusta sisään.

Vierailija
231/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahus vie kun kadun sitä että nakkasin tuon kirjan kiukuissani paperinkeräykseen pari vuotta sitten. Olin saanut sen lahjaksi siskoltani ja hänen poikaystävältään about 23 vuotta sitten. Ja sitten yksi kirottu kiukunpuuska ja poks, kirja olikin "roskiksessa", eli kierrätyksessä.

Vierailija
232/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexander McCall Smith: Naisten etsivätoimisto no 1 (näitä on paljon). Tosi symppiksiä 👍

Just ajattelin, et eikö kukaan mainitse näitä!

Mulle tulee näistä ehdottomasti ekana mieleen "hyvän mielen kirja" 🙂

Vierailija
233/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahus vie kun kadun sitä että nakkasin tuon kirjan kiukuissani paperinkeräykseen pari vuotta sitten. Olin saanut sen lahjaksi siskoltani ja hänen poikaystävältään about 23 vuotta sitten. Ja sitten yksi kirottu kiukunpuuska ja poks, kirja olikin "roskiksessa", eli kierrätyksessä.

Ja mä lainasin sen ekan osan osan yhdelle kaverille, joka ei sitä palauttanut ja on nyt hävinnyt jonnekin. Damn!

Vierailija
234/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alexander McCall Smith: Naisten etsivätoimisto no 1 (näitä on paljon). Tosi symppiksiä 👍

Niissä on kyllä aika paljon turhaa jaarittelua ja sen semmoista. Mutta tykkäsin esimerkiksi siitä orpopojan tarinasta kirjassa Nainen joka käveli auringossa.

Vierailija
235/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miika Nousiainen: Vadelmavenepakolainen

Arto Paasilinna: Hirtettyjen kettujen metsä (nimestään huolimatta on ihan hauska)

Vierailija
236/285 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppohullun päiväkirja

👹

Vierailija
237/285 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carol Shieldsin ja Anne Tylerin kirjat. Helppolukuisia, mutta eivät mitään "hömpänpömppää".

Vierailija
238/285 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elly Griffithsin Ruth Galloway -dekkarisarja. Juonet kietoutuvat arkeologian ympärille Norwichissa. Sujuvaa kevyehköä kerrontaa ja mielenkiintoisia juttuja suolamarskimaisemista ja sen menneisyyteen kietoutuvista murhamysteereistä. 

Lisa Jewellin Löysin sinut -kirja oli pitkästä aikaa sellainen, jota en olisi malttanut laskea käsistäni. Tässäkin on dekkarimainen juoni, kuten myös Jewellin Sitten hän oli poissa -kirjassa. Kannattaa tutustua, jos tykkää kirjoista, joissa on jonkunlainen mysteeri ratkaistavana.

Kate Atkinsonin kirjat ovat parasta, mitä olen viime vuosina lukenut. Todella taitavaa kerrontaa (ja suomennosta), joka rivillä tapahtuu jotain ja kirjan hahmot ovat eläviä ja todentuntuisia. Ihan huippua.

Vierailija
239/285 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Nancy Thayerin kirjat. Verbaalista nautintoa ja iloa kaikille aisteille naisen ja naisten elämästä, rakkaudesta, perheistä. 

Nancy asuu Nantucketin saarella Yhdysvalloissa. On aikoinaan asunut hetken myös Suomessa. Tähän aikaan pohjautuen hän on kirjoittanut kirjan Puolinainen.

240/285 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on mainittu täällä jo moneen kertaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi