Kirjahaaste: ehdottakaa hyvän mielen kirjoja
Ehdottakaa kirjoja joista tulee hyvälle mielelle.
Saa olla fantasiaa, fiktiota tai faktaa. Ihan kaikki tyylit ja kaikenlaiset kirjoittajat käyvät. Ainoa vaatimus on, että kirjan lukemisesta jää hyvä ja iloinen mieli.
Tarvitsemme kaikki sellaista näinä aikoina.
Kommentit (285)
Kirjastokissa. Eräänlainen elämänkerta kissasta, joka hylättiin pentuna yhdysvaltalaisen kirjaston palautuslokeroon, pelastettiin ja eli vanhaksi kyseisessä kirjastossa.
Minulle kirjassa tärkeintä on se, mitä ajatuksia se herättää ja millainen oli siitä tulee.
Tällä hetkellä kaipaan hyvää oloa, sillä juuri nyt maailma tuntuu hirveän julmalta ja riitaisaltalta paikalta.
Kiitos paljon asiallisista vastauksista ❤️
Aion käydä läpi kaikki ehdotetut kirjat.
T. AP
Lucy Dillonin kirjat :)
Siiri Enorannan Lasinterävä ja surunhauras.
Petri Tamminen: Muita hyviä ominaisuuksia tai Mitä onni on.
Jussi Seppänen: Kymmenottelu
Julia Cameron: Tyhjän paperin nautinto
Amerikan kuninkaalliset. Olen vasta aloittamassa itse, mutta tätä on suositeltu.
Andy Weir - Yksin Marsissa (The Martian)
Anna-Leena Härkösen kirjat naurattavat minua ihan ääneen, mutta kaikki eivät syty sellaisesta huumorista. Samoin Nopolan Likka-sarja. Varsinkin nurtiakarvahattutarina saa pissat housuun, ulvon suorastaan.
Jan Karonin Pappila keskellä elämää-kirjasarja. Kertoo amerikkalaiseen pikkukaupunkiin saapuvasta pastorista ja kaupungin asukkaista. Aivan ihana ja sympaattinen kirjasarja vaikkei uskonnollisesta sisällöstä niin välittäisikään.
Toinen suosikkini tietysti Tove Janssonin muumit, tähän vuodenaikaan erityisesti Vaarallinen juhannus ja Muumipappa ja meri. Janssonilta myös ei muumi-aiheinen romaani Kesäkirja on mukava.
Kinsellan paras ja hömppäisin kirja on mielestäni "Soitellaan, soitellaan". Nauroin ääneen sitä lukiessani.
Cecelie Ahern
Sophie Kinsella
Enni Mustonen
Nämä ovat minun suosikkini tässä genressä.
Vierailija kirjoitti:
Andy Weir - Yksin Marsissa (The Martian)
En ehkä määrittelisi tätä "hyvän mielen kirjaksi" koska siinä on aika rankkaakin asiaa, mutta tosi hyvä kirja on! Ja mukana myös huumoria ja uskoa hyvään joten suosittelen silti ap:lle luettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Waltarin Sinuhe egyptiläinen
Tämä on ennemminkin pahan mielen kirja. :((
Sinuhe on sellainen tossukka ja loppu (joka kerrotaan jo kirjan alussa) on onneton.
Herkullinen elämä - Richard C. Morais
Tove Janssonin Muumi-kirjat. Ovat monitasoisia kyllä, mutta lämmin tunnelma niistä jää.
Suosittelen Alan Bradleyn Flavia de Luce -kirjasarjaa. Ensimmäinen osa on nimeltään Piiraan maku makea. Lämmintunnelmaisia Britanniaan sijoittuvia salapoliisikirjoja, joiden päähenkilö on 10-vuotias kemisti ja salapoliisi Flavia, joka tutkii hyvin omaperäisellä tavalla kylässään tapahtuvia mystisiä kuolemantapauksia.
Lorna Byrne: Enkeleitä hiuksissani
Olen lukenut satoja kirjoja ja Lorna Byrnen teokset ovat eniten herättänyt ajatuksia. En ehkä suosittelisi kasvokkain kenellekkään, mutta anonyymisti voin kyllä hehkuttaa.
Jonain päivänä Jennifer, kiri. Risto Pakarinen.
Tuli hyvä mieli.
Peter Maylen kertomukset elämästään Provencessa.
Jane Austenin kirjat.
Kaari Utrion keveämmän pään opukset, kuten Saippuaprinsessa, tai Ruma kreivitär.
Terry Pratchettin teokset, jos pidät fantasiahuumorista.
P.G. Wodehousen teokset, erityisesti Jeeves-kirjat.
Hugh Lasgarnin kirjat eläinlääkärin työstä, vähän samanlaisia kuin Herriotin kirjat.
Richard Gordonin kirjat, kuten Sir Lancelotin kesä.
Kiran Desai: Hulabaloo hedelmätarhassa
Gerald Durrel: Eläimet ja muu kotiväkeni, sekä Eläimellistä menoa Korfussa
Ruokaa amore: Anthony Capella
Ökyrikkaat aasialaiset: Kwan Kevin
Rakkauteni Afrikka:Sheldrik Daphne
Näistä ainakin itse tulin hyvälle tuulelle