Kun menette juhliin, arvioitteko mielessänne kattauksen/tarjottavat?
Ajatteletteko tosiaan esim sukulaisenne rippijuhlissa " kertikset! Miten moukkamaista! Ja vielä tuota kammottavaa unikkoa! Ei mitään tyyliä!"
Itselle ei tulisi mieleenkään. Lähinnä kiinnostaa että mitä hyvää on tarjolla ja kiva nähdä sukulaisia/tuttavia.
Kommentit (8)
mä tarkkailen kuinka siistiä kyseissä kodissa on
tietysti jos on ihan onneton (tyyliin kuivaa pullaa, eikä muuta) ei voi olla haumaamatta.
En itse laittaisi kertaköyttäastioita isohin juhliin, grillibileissä ovat ok, kunhan veitset ovat tarpeeksi hyvät. Mutta kukin tyylillään ja tärkeintä on, että maistuu hyvälle ja juhlat ovat rennot ja mukavat.
teen jonkinlaisen arvion... Esim. serkkuni yo-juhlissa tarjottavat olivat ok, mutta ei mitenkään hyvää. Ei se sitä muuta mitä heistä yleensä ajattelen, mutta ajattelenpa vaan, että eipä olleet kummoiset tarjottavat sielläkään juhlissa.
Mutta joissain juhlissa olen tavannut kauheita voileipäkakkuja, esim. sisälle laitettu kokonaisia kinkkusiivuja (paksuja) niitä kyllä haasteellista syödä lusikalla =)
Eikait niissä juhlissa muutakaan tekemistä ole...
Synttäreillä harmittaa jos ei ole täytekakkua. Sama kun kävis muuten vaan kylässä. yleensä tarjottavat on ihan ok eli ei tarvitse arvostella. rimanalituksia tosi harvoin
Ja miehen kanssa puidaan yleensä jälkeenpäin, mitä kaikkea olikaan tarjolla, millainen kattaus, koti, siisteys, pukeutuminen ja mitä kukin sanoi.
Mutta kyllä ihailen jos on oikein kauniisti katettu ja aseteltu tarjottavat pöytään. Ja arvostan emännän ja isännän näkemää vaivaa.