Haluaisitko tietää puolisosi pettäneen?
Eli jos puoliso olisi pettänyt, haluaisitko tiedon siitä? Miksi tai miksi et? Olisiko kertojalla väliä?
Kommentit (64)
Pettäjät puolustelee ja selittelee pettämistä parhain päin. Ei mitään uutta auringon alla.
Haluaisin.
Mieheni on ollut elämäni aikana ainoa seksikumppanini. Seksi ei ole minulle merkityksetön asia, vaan todella tärkeää että harkiten mietitään kenen kanssa harrastetaan seksiä. Jos miehellä olisi ollut irtosuhteita ennen minua, olisi se ehkä ollut dealbreaker. Jos mies pettäisi minua suhteessa, se olisi suhteen loppu, oli kyse sitten seksistä tai suutelusta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin.
Mieheni on ollut elämäni aikana ainoa seksikumppanini. Seksi ei ole minulle merkityksetön asia, vaan todella tärkeää että harkiten mietitään kenen kanssa harrastetaan seksiä. Jos miehellä olisi ollut irtosuhteita ennen minua, olisi se ehkä ollut dealbreaker. Jos mies pettäisi minua suhteessa, se olisi suhteen loppu, oli kyse sitten seksistä tai suutelusta.
Oletko sinä myös miehellesi ainoa?
Ei minun kanssa ole pakko olla, joten jos vieras syli houkuttaa, niin ok, asia selvä. Siinä vaiheessa mielenkiintoni yhteiseen loppuisi ja en alkaisi itseäni tyrkyttämään ja myymään miehelle uudestaan. Minä olen minä ja jos seurani enää nappaa, niin avioliittomme on turha. En todellakaan jäisi kotiin odottelemaan peukaloita pyöritellen, että viitsisikö se mies huomioida minuakin välillä ja olisipa kiva, kun et toisi tauteja kotiin.
Kerran täällä eletään ja uskon, että elämäni olisi oikein hyvää ilman toisen tekemisten jatkuvaa miettimistä. Jokainen päättää omista asioistaan ja minä päättäisin, että aloittaisin ikioman elämäni ja mies saisi vapautensa. Kiitoksia siis vain yhteisestä historiasta ja kaikesta, mutta mies on pettämisellään päättänyt meidän tiemme lähtevän eri suuntiin. Pettäminen sinänsä ei ole se asia, vaan valhe.
Pettäminen on myös sama asia kuin vaikka lyöminen, eli se olisi ekasta poikki. Sanokaa vain lapselliseksi taas kerran, mutta minulla on periaatteeni ja elämäni onnellisuus ei ole toisesta ihmisestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät puolustelee ja selittelee pettämistä parhain päin. Ei mitään uutta auringon alla.
Tämä todella näkyy täällä hyvin, eli pettäjillä on aina selityksensä. He ovat kuin jotain alkoholisteja, jotka keksivät aina selityksen ja syy löytyy yleensä muista, ei koskaan itsestä. He osaavat myös olevinaan näppärästi sanoa muita lapselliseksi, kun toinen sanoo sellaista, mikä ei ole mieleen. Pettäjät ovat sairaita, luonnevikaisia, mutta yritän ymmärtää heitä, sillä pettäjät ovat saaneet mallin toiminnalleen jo lapsuudesta, joten he ovat tilanteen uhreja myös.
Ei sillä oikeastaan ole väliä. En omista miestäni. Jos ei tuo minulle sukupuolitauteja, niin samahan se oikeastaan on. Ei järvi soutamalla kulu. Mieleen tulee sellaisiakin asioita, jotka oikeasti olisivat vakavia ja aiheuttaisivat vakavaa pohdintaa parisuhteen jatkosta. En oikein kykene näkemään pettämistä sellaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä todella näkyy täällä hyvin, eli pettäjillä on aina selityksensä. He ovat kuin jotain alkoholisteja, jotka keksivät aina selityksen ja syy löytyy yleensä muista, ei koskaan itsestä. He osaavat myös olevinaan näppärästi sanoa muita lapselliseksi, kun toinen sanoo sellaista, mikä ei ole mieleen. Pettäjät ovat sairaita, luonnevikaisia, mutta yritän ymmärtää heitä, sillä pettäjät ovat saaneet mallin toiminnalleen jo lapsuudesta, joten he ovat tilanteen uhreja myös.
Pöh.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä oikeastaan ole väliä. En omista miestäni. Jos ei tuo minulle sukupuolitauteja, niin samahan se oikeastaan on. Ei järvi soutamalla kulu. Mieleen tulee sellaisiakin asioita, jotka oikeasti olisivat vakavia ja aiheuttaisivat vakavaa pohdintaa parisuhteen jatkosta. En oikein kykene näkemään pettämistä sellaisena.
Entäs jos panee paljaalla?
Kyllä haluaisin, vaikka se sattuisikin. Sitten voisinkin miettiä jätänkö hänet vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan ole pettänyt ja silti sanon että jäitä hattuun. En vain ole noin seksikeskeinen, että se seksi toisen kanssa suistaisi minut raiteiltaan. Suhtaudun ihmisruumiin toimintoihin ehkä vähän arkisemmin kuin toiset. Ja silti en petä miestäni. Seksi on ihan kivaa, mutta ei niin oleellista minulle että miettisin hirveästi muita sänkyjä, omalta kohdaltani enkä miehenikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan ole pettänyt ja silti sanon että jäitä hattuun. En vain ole noin seksikeskeinen, että se seksi toisen kanssa suistaisi minut raiteiltaan. Suhtaudun ihmisruumiin toimintoihin ehkä vähän arkisemmin kuin toiset. Ja silti en petä miestäni. Seksi on ihan kivaa, mutta ei niin oleellista minulle että miettisin hirveästi muita sänkyjä, omalta kohdaltani enkä miehenikään.
Monella kai kysymys on enemmän luottamuksesta kuin siitä seksistä. Alkaako itse epäillä jokaista kotoa poistumista menoksi panolle ja alkaako katsella vainoharhaisena ympäri tuttavapiiriä, että kenelle mies on ehkä antanut? Tietysti jos näillä ei ole lainkaan väliä, niin sitten ei ole. Mutta tosiaan minuakin kyllästyttää myös tuo pettäjien jatkuva haukkuminen. Hekin ovat yksilöitä siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin: jos ei tuo minulle sukupuolitauteja, niin sama se on. Jos siittää lehtolapsia, niin elättää ne, mikäli äiti niin toivoo. Ihannetilanne tietysti on se, ettei lehtolapsia synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin: jos ei tuo minulle sukupuolitauteja, niin sama se on. Jos siittää lehtolapsia, niin elättää ne, mikäli äiti niin toivoo. Ihannetilanne tietysti on se, ettei lehtolapsia synny.
Jalo oot!
Aiemmin olisin sanonut että tottakai haluan tietää ja se olisi kerrasta poikki. Nyt en koe että se olisi niin paha juttu.
Mies tunnusti tuossa taannoin pussailleensa toista naista kännissä ja ei se tuntunut yhtään missään. Tai en pitänyt sitä kovin vakavana meidän suhteen kannalta.
56 jatkaa
Siis miksi en koe niin vakavana?
No meillä on yhteinen arki, lomat, lapset ja laina. Yhteistä menneisyyttä. Haluaisinko lapsilleni kenties joka-toinen-viikko-äidiksi vain siksi, että mies on nainut jotain muuta kuin minua? En todellakaan! En tosiaan siitä syystä halua luopua siitä luksuksesta, että arkea jakaa kaksi aikuista ja minulla ON omat lapset joka ikinen aamu, yö ja ilta kanssani - sekä päivisin kun ei koulua/töitä. Ei ole mitään maailmassa mitä en rakastaisi yhtä paljon kuin lapsia.
Lähinnä haluaisin tietää olenko itse saanut jonkun taudin sitä kautta
En haluaisi tietää. Siitä olisi vaikea päästä yli.
Sittenhän miehen olisi pakko kertoa asiasta, jos haluaisi erota ja mennä yhteen jonkun toisen kanssa. Ehtisi sitä surra silloinkin.
Te jotka jatkaisitte arkea kuin ennenkin, oletteko joutuneet pettämisen uhriksi? Ihmettelen, että näin moni kertoo kaiken pysyvän ennallaan. Omat kokemukseni lähipiiristä kertovat kuitenkin ihan muuta.
Olen eri, minusta taas on lapsellista kutistaa pettämiseen liittyvät luottamuskysymykset pelkkään seksiin. Minä voisin harkita avointa suhdettakin, joten siitä itse aktista ei minun osaltani ole kyse, mutta odotan parisuhteelta ainakin isojen linjojen rehellisyyttä. Jos ei lupauksien pitämisessä niin vähintään niistä lipsumisen tunnustamisessa. En antaisi yhtään sen paremmin anteeksi esimerkiksi raha-asioissa kusettamista.