Suomessa on erittäin vaikeaa löytää nainen, joka ei joisi alkoholia lähes kroonisella tarpeella
Ja se on vaatimus naiselle jonka haluan parisuhteeseen, että alkoholia ei juoda jatkuvasti. Juhlapäivinä kuten vaikka uutenavuotena se on mukavaa, mutta viikottaisella tasolla siinä ei ole mitään järkeä.
Mistä suomalaisten naisten alkoholitottumukset juontuvat? Salkkareistako? Salkkareissa nimittäin JOKA JAKSOSSA juodaan viinipulloa sillä tahdilla, että uskon että Alko on MTV:n suurin sponsori. Ehkä tv:sta ei kuitenkaan kannata ottaa vaikutteita niin kovasti, se viinin kittaaminen kun ei ole terveellistä vaikka Camilla Mustavaara onkin ihan hoikka ikäisekseen.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveripiirissä on kahdeksan noin 50-vuotiasta naista. Yksi ei juo ollenkaan, lopetti n. viisi vuotta sitten kokonaan. Yksi juo harvoin, hän on liikunta-alalla. Yksi juo harvoin, koska on vielä melko pieniä lapsia, mutta kun juo, niin sitten juo kunnolla. Loput viisi juovat joka viikko, vähintään lasi-pari viiniä viikonloppuna ruuan kanssa. Näitä viidestä kaksi on sitä mieltä, että viikonloppu on pilalla, jos joutuu olla ilman alkoholia.
Ja itse olen siis yksi näistä kahdeksasta.
Aika laaja kaveripiiri, harvalla on. Mun mielestä viikonloppu pilalla jos ei voi sitä juhlistaa alkoholilla, kuulun siihen ryhmään. Viikolla en tissuttele ja se haittaisi työntekemistä. Jotenkin arki ja viikonloppu pitää erottaa toisistaan ette elämä ole ihan tasaista pakertamista vain päivästä toiseen. Eikä ole lapsia niin mitä suotta kärvistellä raittiina. Kerran täällä vain eletään ja se saattaa päättyä milloin vain. Nuorena meni viikollakin juhlimiseksi kun siitä palautui nopeasti mutta nyt yli 50 ei palautumiseen menee kauemmin.
Missään päin Eurooppaa ei taideta halveksua juomista niin paljoa kuin Suomessa. On sairasta, miten täällä yritetään kontrolloida lakia myöten aikuisten ihmisten juomista, aivan kun oltaisiin jossain Pohjois-Koreassa. Ei, itse en ole alkoholisti, mutta nautin juomisesta enkä näe siinä mitään väärää. Missä tahansa muualla päin Eurooppaa vanhemmat saa juoda lasten nähden KOHTUULLISESTI, täällä päin sinua pidetään lasten pahoinpitelijänä kun juot lapsen nähden pari kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin liikakäyttö on suomalaisten miesten ongelma, ei naisten.
Väärin! Alkoholismi (jota jo suurehko jatkuva tarve on) EI katso sukupuolta. Tutki tilastoja niin huomaat, että naiset ovat alttiimpia alkoholisoitumaan ja Suomessa on paljon naisalkoholisteja- valitettavasti.
Myöskään läheskään kaikki alkoholistit eivät löydy tilastoista, sillä vain harva hakee apua. Jopa vanhukset juovat tänä päivänä ongelmakäyttöön asti.
T. terveydenhoitoalan hlö
Täytyy sanoa, että ap on kyllä oikeassa osaksi: Oma alkoholin käyttöni on kyllä kroonista ja viikottaista. Kerran viikossa ehtoollisviiniä. Muuten sitten on kaappi täynnä viiniä, kuohuviiniä, likööriä yms, mutta hyvin harvoin niitä juodaan. Saman ilon saa, vaikka ei niitä käyttäisikään.
Salkkareita en ole katsonut koskaan.
Jaa, ihme porukoissa liikut AP. Itse juon lasin silloin, toisen tällöin. Joskus harvoin saataa mennä useampi alkoholiannos illan aikana. Onnistuisiko selväpäisen naisen löytäminen, jos kääntäisit katseen työllistettyihin, koulutettuihin naisiin? Tosin en tiedä kelpaako "meille" mies, joka katsoo Salattuja Elämiä.
Jaa...no minua ei juomiset ollenkaan kiinnosta eikä ole ikinä kiinnostanutkaan tai tupakointi. Olen 29 vuotias, vissiin viehättäväkin kun miehiä ympärillä pörrää, muutama yrittänyt saada minusta tyttökaveriakin mutten vain pysty kun ei teistä miehistä yksinkertaisesti mihinkään ole jollen sitten oikeasti löydä miestä jonka kanssa on sitä kemiaa ja ajatustaso sama eikä mies ajattele vain alakerrallaan. Sitä odotellessa :) Sinkkuna on kyl tosi mukavaa pakko sanoa. Olen introvertti ja teen töitä kotoa käsin eli en ikinä mene ulos baareihin tai mihinkään. Mutta kulttuuri harrastuksiin kyllä menen, teatteri, baletti, konsertit, oopperat ja elokuviin. Harrastan myös liikuntaa ja olen taiteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Espanjola kirjoitti:
Miten asiat on Espanjassa?
Paremmin. Kännissä oleva nainen erittäin harvinainen näky. Kyllä meillä espanjassa me naiset juodaan myös alkoholia. Mutta ihan rauhallisesti tissutellaan viiniä ja ei humalahakuisuutta mielessä. Ja ”paukkujen” juominen on kyllä meillä ihan miesten juttu. Suomessa hävettää katsella naisia yöelämässä...
Espanjalaiset mieskaverit samaa mieltä. Seksiin suomalaiset naiset voi käyttää heidän mielestä, mutta vaimoa olis tosi vaikea löytää. Tottakai ei kaikki naiset ovet sellaisia, mutta liian monta ovat sitä luokkaa, et hävettää...
Espanjola kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjola kirjoitti:
Paremmin. Kännissä oleva nainen erittäin harvinainen näky. Kyllä meillä espanjassa me naiset juodaan myös alkoholia. Mutta ihan rauhallisesti tissutellaan viiniä ja ei humalahakuisuutta mielessä. Ja ”paukkujen” juominen on kyllä meillä ihan miesten juttu. Suomessa hävettää katsella naisia yöelämässä...
Espanjalaiset mieskaverit samaa mieltä. Seksiin suomalaiset naiset voi käyttää heidän mielestä, mutta vaimoa olis tosi vaikea löytää. Tottakai ei kaikki naiset ovet sellaisia, mutta liian monta ovat sitä luokkaa, et hävettää...Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Ei, itse en ole alkoholisti, mutta nautin juomisesta enkä näe siinä mitään väärää. Missä tahansa muualla päin Eurooppaa vanhemmat saa juoda lasten nähden KOHTUULLISESTI, täällä päin sinua pidetään lasten pahoinpitelijänä kun juot lapsen nähden pari kaljaa.
Jos olet nainen, niin mua hävettää jo tuo ajatus että nainen juo kaljaa (varmasti suoraan tölkistä kin) lasten edessä. Siinä huono esimerkki lapselle. Tuo on just sitä mitä tarkoitan -> ”junttikylä suomi”
Kaikissa yhteiskunnissa miehet juovat enemmän kuin naiset, myös Suomessa. Suomessa myös asennoituminen juomista kohtaan on aina ollut naisilla tiukempi kuin miehillä.
Aloittajan kannattaa korjata hakukriteerit naisia kohtaan.
Espanjola kirjoitti:
Olen kotoisin Espanjasta ja asunut nyt 6 vuotta Suomessa. Täytyy kyllä myöntää että suomalaisten naisten alkoholin käyttö ja käyttäytymistavat ovat ällöttäviä muihin maihin verrattuna. Tuntuu kyllä siltä että Suomi on joku junttikylä. En tiedä mitä ja kuin se on tapahtunut, mutta suomalaisilla miehillä ei taida olla kunnon otetta naisiin. Naiset tekee ihan mitä huvittaa ja ei kunnioita miehiä. Osittain se johtuu varmasti siitä, että suomalaiset miehet enemmän pellejä kuin kunnon miehiä.
Niin eikä miehet kunnioita naisia. Mistä se molemminpuolinen kunnioittamattomuus oikein johtuu. Kyläpahanenhan tämä suomi ja junttikansa niin olisit pysynyt Espanjassa. Suomalainenhan on aika teeskentelemätön ja vielä kovin alkukantainen eikä järin sivistynyt. Mistä lie siperiasta tullut juntti ja tänne levinnyt. Mikä ihmeen ote mihillä pitäisi naisiin olla? Tarkoitatko että alistava ja merkitsisikö se sivistyksen tasoa. Hyvä ettei ole kenelläkään mitään otetta niin että ollaan tasa-arvoisia sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap oikeassa pitkälti on, jos/ kun puhuu kulttuurista yleisellä tasolla. Alkolla on valtava rooli. Yhteistä hauskaa aikuisilla on harvemmin ilman juomista. Johtunee suomalaisten ujoudesta ja heikosta itsetunnosta.
Itse naisena en voisi missään tapauksessa olla miehen kanssa joka ajattelee alkoholia. Sitä ei tarvitse käyttää. Ja jos käyttää, se tapahtuu harvoin ja pienissä määrin!
Itse olen helposti juomatta kaksi, kolme, neljä vuotta, mutta voin juoda oluen janoon kesällä jos huvittaa tai juhlassa skoolata kuohujuomalla tai Pommacilla.
Olut janoon? Eikö vesi toimisi paremmin?
Mä en juo ollenkaan, koska minulla on sairaus joka heikentää maksan toimintaa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, kuolen varmaan alle 50 vuotiaana.. kelpaanko? :)
Suomessa on jotenkin täysin kieroutunut suhde alkoholiin. Tuntuu että on vain rapajuoppo tai absolutisti. Mikä on ongelma jos käyttää alkoholia esim. italialaiseen tapaan, pari lasia viiniä illallisella ja kahvin kanssa grappa tai sambuca. Näin meidän perheessä joka päivä.
Mikähän siinä on, että en löydä täysin päihteetöntä miestä, joka ei juo edes juhlapäivinä?
Itse en ole absolutisti, mutta en juo edes juhlapäivinä. En örvellä kännissä viikonloppuna enkä edes juhannuksena enkä vappuna. Voin juoda lasin olutta tai viskipaukun ei siinä mitään, mutta tätä tapahtuu max pari kertaa vuodessa sosiaalisissa tilanteissa. En tunne ketään, joka lipittäisi viiniä, olutta tms tai väkeviä. Jos tuntuu ettei raittiita ihmisiä ole, etsit vääristä paikoista. Baarista ei raittiita löydy vinkvink.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jotenkin täysin kieroutunut suhde alkoholiin. Tuntuu että on vain rapajuoppo tai absolutisti. Mikä on ongelma jos käyttää alkoholia esim. italialaiseen tapaan, pari lasia viiniä illallisella ja kahvin kanssa grappa tai sambuca. Näin meidän perheessä joka päivä.
Just tällaisia alkoholisteja on Suomi pullollaan.
En juo alkoholia, enkä seurustelisi jonkun salkkareita katsovan kanssa...