Panda poistaa palmuöljyn konvehdeista
Kommentit (28)
Oksettaa tuo palmuöljyn käyttö. Yritykset ovat niin oksettavan ahneita, että pitää laittaa pasko---ja raaka-aineita että firma saa vähän enemmän rahaa......ahneita sikoja, sanon minä. En osta mitään, missä on palmuöljyä, katson kaikki tuoteselosteet. Kun ostan suklaata, ostan suklaata en palmuöljyä. Laittakaa ihmiset kaikki tuottajat, jotka käyttävät palmuöljyä, BOIKOTTIIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvataanko se kotimaisella maidolla? Tuskin.
Miksi ihmeessä öljy korvattaisi maidolla? Tuskin ajavat samaa asiaa ainesosana.
Nimenomaan trooppiset öljyt (yleensä palmu tai kookos) ovat voin (eli maidon) korvaajia. Veikkaan, että Panda tässä kuitenkin menee taas halvimmalla vaihtoehdolla eli jollain kovetetulla siemenöjyllä (=aiheuttaa liudan metabolisia sairauksia).
Voi ja maito eivät ole sama asia sen enempää kuin ihra ja lihakaan, eikä suklaassa käytetä voita vaan kaakaovoita, ja maitosuklaassa käytetään maitoa/maitojauhetta mutta ei edelleenkään voita. Panda kuten fazerinkin maitosuklaassa on kaakaovoin lisäksi maitojauhetta joten palmuöljyä niissä ei siis ole korvaamassa maitoa tai edes voita. Eikä palmuöljyä ylipäänsä ole fazerin tai kai pandankaan suklaassa vaan konvehtien ja täytesuklaiden täytteisse, eli ei edelleenkään korvaamassa maitoa tai voita.
Mä en edes tiedä mitä palmuöljy tarkoittaa, ja että onko se hyvä vai paha, mutta kannatan!
Mä olen tykännyt palmuöljystä. Se on ollut tervetullut vaihtoehto rypsiöljyn tilalle.
Hienoa! Olen muutenkin vältellyt Fazerin tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tykännyt palmuöljystä. Se on ollut tervetullut vaihtoehto rypsiöljyn tilalle.
Molemmat ovat tulehdusta aiheuttavia kasviöljyä.
Hyvää tekevää voita, laardia, oliiviöljyä sen olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ja tilalle Ähtärin pandojen perärauhasöljyä?
Fazer laittaa palmuöljyn lisäksi vielä heinäsirkkoja, torakoita, lutikoita, rottia ja kaikkea muuta mahdollista jonka varastoltaan kiinni saavat. Sanokaa fazer kun haluatte hyvää skeidaa.
Miksi pitäisi korvata kotimaisella maidolla? Eihän esim. salaatinkastikkeessakaan öljyä korvata maidolla. Tai jos korvataan, menee tuote pahasti pilalle. Maito ja öljy ovat "hieman" eri asia, tiedäthän.