Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää laskun maksu voi myöhästyä

Vierailija
05.06.2020 |

Ennen kuin tulee muistutus?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon päästä lähtee muistutus

Vierailija
2/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden viikon päästä lähtee muistutus

Meneekö niinkin kauan. Entäs sähköt poikki, puhelin poikki, kuinka äkkiä se tulee vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi sähkölasku maksamatta muutamaksi päiväksi ja heti lähti karhulasku paperilaskuna ja siihen paperilasku ja huomautuslisät.

Vierailija
4/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi sähkölasku maksamatta muutamaksi päiväksi ja heti lähti karhulasku paperilaskuna ja siihen paperilasku ja huomautuslisät.

Niin varmaan joo. Kaikilla yrityksillä on tuo sama 2 viikkoa eli 14pv ja sitten lähtee maksumuistutus / huomautus.

Vierailija
5/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän tulee yllättävän nopeastikin nykyään, tuo kaksi viikkoa on aika harvinaista.

Vierailija
6/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin katkeaa jos lasku on maksamatta n. kuukauden. Olen kokeillut.

Karhulaskun saa lähettää kun maksu on viivästynyt 14 vrk.

Lain mukaan sähköt saa katkaista vasta kun laskun maksu on myöhässä 3kk, jos on eläintila (lehmiä jne.) niin 4kk.

Vierailija
7/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoneuvovero jos on päivänkin myöhässä niin siitä pitää maksaa viivästyskorko joka on vähintään 3e. Kun ajoneuvovero on viikon myöhässä niin siitä lähtee tieto poliiseille jotka poistavat autosta kilvet ja antavat sakot.

Vierailija
8/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutimme nykyiseen asuntoon en muistanut heti tehdä sähkösopimusta. Joko edellisen asukkaan soppari oli voimassa kuun loppuun asti tai sitten vain kävi säkä, mutta sähköt ei ehtineet mennä poikki.

Vuokran olen joskus maksanut melkein 3 viikkoa myöhässä, koska siihen ei juuri silloin ollut rahaa. Ei tullut seuraamuksia.

Vierailija
9/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoneuvovero jos on päivänkin myöhässä niin siitä pitää maksaa viivästyskorko joka on vähintään 3e. Kun ajoneuvovero on viikon myöhässä niin siitä lähtee tieto poliiseille jotka poistavat autosta kilvet ja antavat sakot.

Tuo ajoneuvovero on kyllä kohtalokkain, jos ei maksa ajallaan.

Vierailija
10/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myöhästy 2 viikkoa, ei tullu karhua ja maksoin tuon 3€ylimääräistä.

Vierailija
11/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ajoneuvovero on kyllä kohtalokkain, jos ei maksa ajallaan.

Ja poliiseille menee tieto jo ennenkuin olet saanut sen karhukirjeen että olet unohtanut maksaa ajallaan.

Vierailija
12/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myöhästy 2 viikkoa, ei tullu karhua ja maksoin tuon 3€ylimääräistä.

No se karhukirje lähtee juurikin sen 2 viikon jälkeen. Mutta jos olisi tullut poliisit nykyaikaisilla reaaliaikaisilla kameravalvonnoilla vastaan niin poliisiautossa olisi tullut rekkarin perusteella hälytys maksamattomasta verosta.

Vierailija
13/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ollut liikennevakuutus myöhässä. Poliisit pysäyttivät ja sanoivat että vakuutukset maksamatta. Luulin jo saavani sakkoja mutta kun kysyin mitä pitäisi tehdä niin sanoivat että heillä ei ole toimivaltaa asiassa vaan neuvottele vakuutusyhtiön kanssa. Yksi oudoimmista pysäytyksistä mulla.

Vierailija
14/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu firmasta. Alussa oli puhelinoperaattorin laskujen ja maksun kanssa sekaannusta. Lähettivät tekstarin ja selvitettiin homma ilman karhua ja lisämaksua.

Vierailija
15/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasku on jäänyt vahingossa maksamatta ja eräpäivästä on muutama päivä, niin se kannattaa maksaa heti. Todennäköisesti et joudu maksamaan edes viivästyskorkoa. Jos taas eräpäivästä on jo 1-2 viikkoa kulunut, niin kannattaa harkita laskun maksamisen lisäksi, että ottaisiko yhteyttä laskuttajaan, jotta ei saa turhaan karhukirjettä. 

Jos taas et pysty maksamaan laskua eräpäivään mennessä, niin silloin kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä laskun lähettäneen firman asiakaspalveluun tai laskutukseen ja selittää asia. Ymmärtääkseni useimmiten eräpäivää pystyy siirtämään 1-2 viikolla aika helposti ja ilman lisäkustannuksia. Tämä toimenpide on toki suositeltavaa tehdä jo ennen eräpäivää, mutta onnistunee vielä eräpäivän jälkeenkin. 

Myös siinä tapauksessa, että olet saanut laskun käsiisi max. viikko ennen eräpäivää vaikkapa postin hidastelun tms. vuoksi, voi olla tarvittaessa yhteydessä laskuttajaan. Sama juttu siinä tapauksessa, että saat laskun käsiisi vasta eräpäivän jälkeen. 

Vierailija
16/16 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannen maksuaika Mersusta on 14 sek. netto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän