Pitäisikö exän uutta tyttöystävää varoittaa?
Exäni on pettäjä. Ollut naimisissa kahdesti, pettänyt kumpaakin vaimoaan lähes koko ajan. Kummastakin eronnut. Nyt uusi yli 20 v nuorempi tyttöystävä kehissä. Säälittää tyttö, kun ei varmasti tajua mihin on joutumassa. Itsekin olin tosi nuori, kun tämän herran käsittelyyn jouduin. Pitäisikö häntä jotenkin varoittaa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko iso?
Ihan tavallisen kokoinen, eikä osannut käyttää. Ap
Sekin vielä. Melkoinen löytö.
Turha nähdä vaivaa. Siitä koituu vain sinulle ongelmia eikä asia koske sinua enää. Toisaalta, menneet on menneitä ja ihmiset voi muuttua.
Aina toki voi kertoa, eri asia uskooko. Mutta ehkä jossain vaiheessa ymmärtää, jos vastaavaa alkaa itsekin epäillä. Minun eksä on valehteleva ja kontrolloiva, nykyisensä sen kyllä tietää, et kuinka on minuakin kohdellut. Silti naivisti uskoi että on muuttunut mies. No, ilmeisesti on muija alkanut heräämään. Eksä vaan on taitava vakuutelemaan. Mut eipä ole minun murhe enää. Muuta kuin lastemme kautta, ikävä kyllä heitäkään ei parhaalla mahdollisella tavalla kohtele.
Kenties sinä olit se syy miksi kävi vieraissa - ja miksi sinusta piti vuosien valituksen jälkeen hankkiutua eroon? Hankkisin kenties elämän enkä kyttäisi edellisesi tekemisiä ja suunnittelisi kostoa mielestäsi kärsimistäsi vääryyksistä?
Anna olla ap. Katkerat tekisi avautumisia ecän uudelle
Vierailija kirjoitti:
Voit varoittaa anonyymisti? Itse kyllä olisin halunnut tietää jos uusi miesystävä on ollut krooninen pettäjä. Ei se välttämättä lopeta suhdetta heti,mutta tarkkailisin tilanteita toisella tavalla ja merkkejä pettämisestä.
Rehellisesti nyt, olisitko uskonut?
Varoittaisin, mutta muotoilisin viestin todella tarkkaan harkiten. Älä kirjoita mitään tyyliin; "tekee näin väistämättä sinullekin", "parisuhteestasi ei voi tulla onnellinen" tms. sillä nainen, erityisesti nuori, kokee tuon helposti hyökkäyksenä ja kirjoittaja todellakin herkästi kuulostaa katkeralta exältä joka haluaa estää ihkujen rakastavaisten onnen. Kerro sen sijaan että näin on tapahtunut sinulle, aikaisemmalle, jne. ja olisit itse vastaavassa tilanteessa toivonut että joku olisi kertonut. Jätä naisen itsensä harkittavaksi, mitä tällä tiedolla tekee.
Vastaus: Pitäisi, mutta ei kannata.
Koska sillä vain saat mustasukaisen maineen. Ja exä haukkuu sinut hulluksi ja katkeraksi.
Uusi tytsy ei missään nimessä usko sinua. Hän on rakastunut ja rakkaudessaan sokea. Jos häntä yrität varoitella, hän vain rakastuu mieheen lisää ja pitää sinua itsensä kilpailijana, jonka hän on voittanut. Exän kanssa siellä yhdessä sitten sinua nauravat ja haukkuvat.
Vain siinä tapauksessa, jos hän ottaisi sinuun yhteyttä ja kysyisi, millainen mies oli teidän ollessa yhdessä, voisit kertoa totuuden. Mutta ei hän sellaista kysele, joten olkoon.
Ja vaikka hän saisi tietääkin miehen olleen entisissä suhteissaan pettäjä, ei se häntä hetkauttaisi. Jokainen nainen kuvittelee olevansa miehelle viimeinkin se oikea ja ainoa, jota mies ei missään nimessä petä. Tätä hänelle toistelee mieskin ja nainen aina uskoo.
Tämä on niin säälittävää ja inhottavaa, kun ei todellakaan voi auttaa ketään, vaikka tietää tasavarmasti, että nyt tuo ihminen tekee elämänsä virheen. Kun se aina käsitetään väärin.
Ei voi muuta kuin antaa toisen tehdä virheensä ja asian mennä niin kuin menee.
Kaveriani varoitettiin miehestä, että se vie sun rahat, usko pois. Niin moni jo asian tiesi. Mutta ei, yhteen piti vaan mennä ja sulkea korvansa "katkerilta ja kateellisilta" puheilta. Ja mies vei rahat ja ero tuli. No ei ainakaan voinut syyttää, että miksi ette sanoneet kun sen paremmin tunsitte.
Vierailija kirjoitti:
Varoittaisin, mutta muotoilisin viestin todella tarkkaan harkiten. Älä kirjoita mitään tyyliin; "tekee näin väistämättä sinullekin", "parisuhteestasi ei voi tulla onnellinen" tms. sillä nainen, erityisesti nuori, kokee tuon helposti hyökkäyksenä ja kirjoittaja todellakin herkästi kuulostaa katkeralta exältä joka haluaa estää ihkujen rakastavaisten onnen. Kerro sen sijaan että näin on tapahtunut sinulle, aikaisemmalle, jne. ja olisit itse vastaavassa tilanteessa toivonut että joku olisi kertonut. Jätä naisen itsensä harkittavaksi, mitä tällä tiedolla tekee.
Juuri näin. On ihan reilua varoittaa, kun sarjapettäjästä on kyse. Kunnon ihmisten pitää olla solidaarisia toisilleen. Enkä oikeastaan tiedä mitä väliä on sillä, pitääkö nyksä ap:tä katkerana. Mitä hänen mielipiteensä merkitsee? Pääasia on, että pahaa-aavistamaton nuori saa mahdollisuuden harkita valintaansa oikean tiedon valossa.
Kerran täällä vain eletään, joten anna mennä ja kerro. Mitä sillä on väliä, vaikka pitäisikin sinua mustasukkaisena?
Vierailija kirjoitti:
Kenties sinä olit se syy miksi kävi vieraissa - ja miksi sinusta piti vuosien valituksen jälkeen hankkiutua eroon? Hankkisin kenties elämän enkä kyttäisi edellisesi tekemisiä ja suunnittelisi kostoa mielestäsi kärsimistäsi vääryyksistä?
Niinkuin alussa kerroin niin pettänyt minun lisäksi toista vaimoaan, oliko silloinkin syy minussa? Ap
No, eihän se sinua usko, sillä olisitko itse aikanaan uskonut, jos joku eksä (hulluksi maalattu) olisi sinulle jotain väittänyt? Kaikesta huolimatta itse varoitin ”nyksää”, kun siihen tuli tilaisuus. Eihän tuo tokikaan uskonut, en sitä kuvitellutkaan, mutta jostain luterilaisesta syystä omilta harteiltani tippui tuohon varoitukseen painolasti, jota en sen koommin ole kantanut, enkä kanna!
Vaikka nainen sua uskoiskin, niin mies kyllä selittäisi sille vaan haluttomista ja tunnekylmistä naisista jotka ajoi pettämään kun suhde oli jo kuollut. Sit kun nainen silittää päätä kun onkin miehelle osunut niin ilkeitä naisia niin katsoisi silmiin hellästi sanoen:
"...mutta sua en ikinä pettäisi kun olet täydellinen"
Tuskin exän varoituksia paljon kuunnellaan. Ehkä jos asettaa sanat todella huolellisesti että ei näytä katkeralta mutta saa epäilyksen siemenen itämään. Miksi toisaalta auttaa jotain uutta hyväuskoista, ehkä sydämen hyvyydestä, lopulta kaikki kuitenkin tekevät omat virheensä varoituksista huolimatta.
Älä puutu heidän asioihin, anna löytää omat vikansa
EI.
Älä puutu toisten elämään kun ei ole mistään rikollisesta toiminnasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mitään todisteita noista pettämisistä?
Niinku minkälaisia? Kaikki tietää. Esim ekan avioliiton aikuiset lapset ja muut sukulaiset. Ap
Ei tuo oikein vielä riitä todisteeksi. Ainakin vähän pitäisi tarkentaa että mitä he tietää.
EI.
Älä puutu toisten elämään kun ei ole mistään rikollisesta toiminnasta kyse.
Todennäköisesti motivaatiosikin lähinnä olisi exälle kostaminen.
Kuinka kauan ajattelisit stalkkaavasi häntä ja aina "varoittavan" uutta naisystäväänsä,
jos ihan vaan kuvitellaan niin että hänen uudet naisystävät jättäisivät exän välittömästi
heti kun olet heitä "varoittanut" mahdollisesta tulevasta pettämisestä?
Ei kannata sotkeutua
Ei ole enää sinun ongelma
Mitä jos tytteli täyttääkin miehen kaikki toiveet, eikä se enää ikinä petä?