Marjat mätänevät metsiin
Kommentit (41)
Justiin mietin, että jospa sitä tänävuonna saisi itsellekin vähän kerättyä, kun eivät thaimaalaiset ole ehtimässä ensin.
Marjat ovat mädäntyneet metsiin jo tuhansia vuosia ennen kuin peräkammarinpojat alkoivat itkeä "menetettyä tuottoa".
Kerätkää itse tai olkaa hiljaa.
Itse kerään aina marjat omalle perheelle, mutta en sekuntiakaan murehdi keräämättä jääneitä marjoja. Linnut syövät niitä, samoin karhut ja monet muut eläimet.
Siinäpähän mätänevät, marjat ovat muutenkin ihan surkeaa ravintoa, antaa metsänelukoiden syödä ne.
No hyvä. Jospa tänä vuonna piha säästyisi poimijoilta.
Metsän ekosysteemi tarvitsee marjoja.
Mulle on aivan sama. Joka vuosi sama itku sienistä ja marjoista. Mädäntykööt, se on luonnon laki.
Eivät mätäne. Kyllä metsissä syöjiä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Justiin mietin, että jospa sitä tänävuonna saisi itsellekin vähän kerättyä, kun eivät thaimaalaiset ole ehtimässä ensin.
Et sinä niitä kuitenkaan kerää.
Vierailija kirjoitti:
Eivät mätäne. Kyllä metsissä syöjiä riittää.
Lol et taida ole käynyt metsässä ikinä jos mädäntyneet marjat on uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Korona estää ulkomaalaisien kerääjien pääsyn maahan. Suomalaiset eivät niitä kerää. Jos hallitus olisi hereillä voitaisiin sallia kerääjien pääsy suomen metsiin, jotta ei hassata metsiemme tuottoa.
Olen joka vuosi kerännyt, jos ostajia on lähellä. Valitettavasti en ole ostajia löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpähän mätänevät, marjat ovat muutenkin ihan surkeaa ravintoa, antaa metsänelukoiden syödä ne.
Tämä. Aina öyhötetään noista ylikalliista papanoista. On muka C vitamiinia. Haloo kaupasta saa eurolla melkein kilon parsakaalia missä on enemmän C vitamiinia kuin appelsiineissä!
Tuo avauksen lause edustaa suurta typeryyttä. Ikään kuin ne marjat siellä metsässä olisivat jotenkin ihmistä varten.
Kävin poimimassa etelän hillasoilta 50 litraa lakkoja, jotka pakastan ja eilen poimin rekallisen mustikoita.
Missä? Valmiina lähtemään heti. Vanha asuntoauto on käytössä. Meitä on kolme asukasta tässä autossa, kaikki aikuisia. Minne startataan?
Ei ole vielä edes raakileita täälläpäin. Turhaan vouhotat.
Vierailija kirjoitti:
Myös jotkut Suomalaiset on tosi kovia marjankerääjiä, mutta ilman thaimaalaisia kyllä jää huomattavasti enemmän. Enkä todellakaan ikinä ostaisi marjoja, en edes mansikoita nyt kun tiedän, että ne ovat suomalaisia vain maaperän mukaan.
Myös kuolleet eläimet mätänevät metsiin. Miksi kukaan ei käy niitä poimimassa sieltä?
Korona estää ulkomaalaisien kerääjien pääsyn maahan. Suomalaiset eivät niitä kerää. Jos hallitus olisi hereillä voitaisiin sallia kerääjien pääsy suomen metsiin, jotta ei hassata metsiemme tuottoa.