Viroon muuttaminen - kannattaako?
Millaista siellä on asua? Millainen ilmapiiri? Mikä huonompaa tai parempaa kuin Suomessa?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Ovat rasistisempia kuin suomalaiset.
Eli siis muun Euroopan kokemuksista viisastuneina pistävät maahantynkeytujat pacolaisina esiintyvät vankilaan jossa heidän asiansa ja motiivinsa tutkitaan. Rakastavat isänmaataan ja maailman mittakaavassa häviävän pienenä kansana ymmärtävät, että viron kansan etu ei ole hallitsematon ma#hanmuutto eivätkä todellakaan halua sinne h#ittamaahanmuuttoa kulttuureista, missä ei arvosteta länsimaista elämäntyyliä. Virossa lienee etnisiä vähemmistöjä vanhastaan enemmän kuin Suomessa, joten turha vinkua razismista, jos ei kykene maailmankatsomukseltaan sopeutumaan virolaiseen yhteiskuntaan niin ei se heidän vikansa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat rasistisempia kuin suomalaiset.
Eli siis muun Euroopan kokemuksista viisastuneina pistävät maahantynkeytujat pacolaisina esiintyvät vankilaan jossa heidän asiansa ja motiivinsa tutkitaan. Rakastavat isänmaataan ja maailman mittakaavassa häviävän pienenä kansana ymmärtävät, että viron kansan etu ei ole hallitsematon ma#hanmuutto eivätkä todellakaan halua sinne h#ittamaahanmuuttoa kulttuureista, missä ei arvosteta länsimaista elämäntyyliä. Virossa lienee etnisiä vähemmistöjä vanhastaan enemmän kuin Suomessa, joten turha vinkua razismista, jos ei kykene maailmankatsomukseltaan sopeutumaan virolaiseen yhteiskuntaan niin ei se heidän vikansa ole.
Kai ymmärrät, että tämä tarkoittaa myös sitä, ettei siellä suhtauduta suomalaisiinkaan maahanmu uttajiin mitenkään erityisen vastaanottavasti?
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä sä ajattelit aloittaja siellä tehdä?
Olen yrittäjä, voin tehdä missä vaan.
Kehitysmaasta yrittää ponnistella moderniksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et siirrä yritystäsi Viroon, maksat kuitenkin Suomeen verot, mutta sen lisäksi sun täytyy maksaa myös virolaisesta yksityisestä terveydenhoidosta. Siellä vakuutus tulee työpaikan kautta, julkinen terveydenhuolto on vain akuutti.
Virossa olet ulkomaalainen poro jota saa huijata
Jos olet nainen niin paikkasi on hellan ja nyrkin välissä. Miehet kyllä antavat huomiota ja pitävät kauniista naisista mutta loppujen lopuksi saat kokea olevasi pelkkä tiskirätti tai sitten otat ihmisten huonon käytöksensä hartioillesi.
Tämä siis jos etsit miestä ja parisuhdetta Viron maankamaralla oleskellessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et siirrä yritystäsi Viroon, maksat kuitenkin Suomeen verot, mutta sen lisäksi sun täytyy maksaa myös virolaisesta yksityisestä terveydenhoidosta. Siellä vakuutus tulee työpaikan kautta, julkinen terveydenhuolto on vain akuutti.
Tietysti siirtäisin, jos muutan. Ei ole mitään järkeä jättää yritystä Suomeen, jos asuu Virossa jo ihan verosyistä. Kiitos vastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile esim. puoli vuotta- vuosi, sillähän se selviää. Takaisin pääsee aina. Raportoi fiiliksistä matkan varrelta.
T. Kiinnostunut myös
Virolaiset ovat aikamoisia rasisteja. Eivätkä kunnioita suomalaisia, kun ovat katsoneet suomalaisten kännäämistä maassaan vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen niin paikkasi on hellan ja nyrkin välissä. Miehet kyllä antavat huomiota ja pitävät kauniista naisista mutta loppujen lopuksi saat kokea olevasi pelkkä tiskirätti tai sitten otat ihmisten huonon käytöksensä hartioillesi.
Toihan sama ongelma koskettaa aikalailla koko Itä-Eurooppaa. Vieläkin ihmetellään miksi sieltä päin olevat villiintyy esim. suomalaisesta.
Virossa saa laillisesti sentään kevyt kukkaa niin siinä onkin ainoa syy miksi sinne voisi muuttaa. Jos saisi oikeaa niin viettäisin ainakin kaikki lomat virossa.
Osta tai vuokraa asunto kesäasunnoksi ensin
Vierailija kirjoitti:
Ainakin siellä on kevyempi verotus ja valtiolla vähemmän velkaa.
Ja pienemmät palkat ja naurettavat eläkkeet. Sosiaaliturvaa ei paljon mitään. Ihanaa.
Virossa on myös paljon ongelmia,eikä vähiten pieni palkka. Minusta kaikkein ärsyttävintä ovat kuitenkin epäkohteliaat ja ynseät ihmiset, jotka voi pilata päiväsi. Toki Virosta löytyy myös upeaa kulttuuria ja kaikkea muuta mukavaa, esim. hyvin kehittynyt yhteiskunta. Jokainenhan tykkää eri asioista. Minä itse pidän mukavista ja kohteliaista ihmisistä. Olen itse virolainen, asunut Suomessa jo kauan.
Hyvin perhekeskeinen yhteiskunta. Kolmekymppiselle sinkkunaiselle ikävämpi yhteiskunta, mutta lapsiperheiden asema on toden totta loistelias verrattuna Suomeen. Tämä näkyy myös kaikenlaisena muuna vanhoillisuutena yhteiskunnassa, rasismia on enemmän, vähemmistöjen asema on heikompi yms. Mikäli pääset "ineen" saattaa Virossa asuminen tuntua kuin lapsuuden vierailulta mummolaan. Kesä on kirjaimellisesti pidempi, lämpimämpi ja aurinkoisempi, vanhaa kulttuuria arvostetaan ja täysmaitoa juodaan suoraan tonkasta, ja kahvi kermalla. Tykkään! :)
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi puhua pas..aa. Tällaista oli ehkä joskus 50 v sitten, eikä silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset ovat aikamoisia rasisteja. Eivätkä kunnioita suomalaisia, kun ovat katsoneet suomalaisten kännäämistä maassaan vuosikymmeniä.
Kerro toki lisää kun tunnut tietävän. Itse olen asunut täällä 30v/33..rasismi on hyvä sana jota voi heitellä ilmoille. On tavallaan totta mitä sanoit esim. mustiin suhtautuminen mutta kyllä sen kunnioituksen voit omalla toiminnallasi saada. Loppujen lopuksi olet aina ulkomaalainen ja saat kyräilyä. OLI MAA mikä hyvänsä, jokainen on rasisti jos jättää esim. Someposeerauksen pois. Annan pienen esimerkin, miksi keskiluokan espoolainen asuu siellä eikä itökeskuksessa tai rastilassa? Vaikka paljon halvempaa. Aivan😉, toivottavasti ymmärrät pointin. Rasismiako??