Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut kauan sitten hylännyt läheinen ottaisi yhteyttä

Vierailija
05.06.2020 |

Sisareni käänsi minulle täysin selkänsä kun olin teini. Hän oli jo aikuinen, meillä on iso ikäero. Tämä johtui ilmeisesti omista ongelmistaan. Asia on ollut minulle hirveän iso trauma. Olen koko aikuisikäni käsitellyt sitä, mm terapiassa ja kärsinyt tästä hylkäämisestä. Pitkän aikaa yritin myös korjata tilannetta, ilman vastakaikua. Hän ei minua kaivannut elämäänsä. Vihdoin joitain vuosia sitten opin hyväksymään asian. Olen jo keski-iässä nyt.
Asian hyväksyminen vaati minulta todella paljon ja oli vapauttavaa. Mutta nyt, yllättäen hän olikin minuun yhteydessä ja pahoitteli mikäli on minua loukannut ja haluaisi olla yhteyksissä. Nyt, vuosikymmenten jälkeen.
Olisin ilahtunut tuollaisesta vastaantulosta vielä 10v sitten kovin. Nyt se lähinnä hämmensi minut perusteellisesti. Huomasin, että en tiedä haluanko häntä edes enää elämääni. Hän ei ole 20v välittänyt minulle aiheuttamastaan tuskasta, pitäisikö minun nyt olla vain valmis antamaan anteeksi ja unohtamaan. En tiedä pystynkö siihen. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen, joka hylkäsi on aikamoinen paradoksi.

En osaa sanoa mitä tekisin, kun en ole sinä enkä ole ollut missään vastaavassa tilanteessa. Eikä sinunkaan kannata tehdä päätöksiä muiden mielipiteiden pohjalta.

Pohjimmiltaan siinä on vaakakupeissa mahdollisuus rakentaa jonkinlainen sisarsuhde ja uudelleen hylätyksitulemisen pelko. Mieti kumpi niistä painaa enemmän. Ulkopuolelta ei voi neuvoa, kun tunteet on pelissä.

Vierailija
2/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi anteeksi enkä olisi yhteyksissä (enkä ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos sillä olisi jotain oikeesti tärkeetä asiaa. Kuuntelisin/hoitaisin asian enkä olisi sen jälkeen tekemisissä.

Vierailija
4/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ottanutkin yhteyttä kirjeellä ja kortilla mutta niissäkin oli vittuilua ja riidan kylvämistä ja oman kruunun kiillotusta niin ei kiinnosta.

Vierailija
5/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi anteeksi enkä olisi yhteyksissä (enkä ole).

Minä yrittäisin antaa anteeksi, mutten olisi yhteyksissä.

Vierailija
6/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai JOS on loukannut?? Siis tää sun sisar sano niin? Lataisin rauhallisesti siskolleni totuuden, jos olisin samassa tilanteessa. Kertoisin totuuden juuri niinkuin se on terapioineen ja kysyisin, miksi se hylkäsi minut? Sisaren reaktiosta ja vastauksesta pystyisin päättelemään, voiko suhteesta tulla enää mitään.

Vierailija
7/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan pitäisi, mutta joillain tapaa edelleen elättelen toivoa, että jospa isäni edes kerran vaikka soittaisi tai kirjoittaisi kirjeen. Ei edes ole väliä mitä hän sanoisi. Ei ehkä edes tarvitsisi sanoa juuri mitään.Vaikea selittää, mitä iloa tuostakaan varsinaisesti olisi mulle. Kai sitä vain näin "lapsena" toivoisi oman vanhempansa välittävän edes sen verta, että tietää olleensa toisen ajatuksissa. En koe olevani vihainen tai katkera, en oikeastaan sillä tavoin tarvitse häntä isäkseni. Tunnen joskus vain vähän sellaista surua ja tunnetta, että en kelvanut hänelle.

Vierailija
8/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvii häntä elämääsi ottaa lopullisesti mutta kuuntele ensin mitä hänellä voi olla sanottavaa, se vpi vapauttaa sinut itsesikin omista itsesyytöksistä ja nähdä kolikon toisen puolen miten hän on kokenut suhteenne, tai elämänsä. Sano että voitte tavata jonkun kerran ja keskustella mutta hänen ei pidä heti odottaa avosylin hänen takaisin ottamista. Jotainhan tuossa on taustalla, sairauttako?

Vierailija
9/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen ongelmansa ovatkin olleet niin pahoja että on pysynyt sinusta erossa vain suojellakseen sinua?

En pystyisi varmaan olemaan antamatta anteeksi omalle sisarukselleni, mutta sehän on täysin jokaisen henkilökohtainen asia.

Vierailija
10/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse kyllä näkisin ja puhuisin. En odottaisi mitään, koska homma voi kääntyä kumpaan suuntaan tahansa. Onko hän oikeasti tahallisesti aiheuttanut vai niinkuin joku sanoi, suojellakseen. Eihän sen tarvi päättyä niin että jatkossa näätte toisianne elämänne loppuun saakka. Avoimin mielin mene ja kuuntele, tee sitten omat johtopäätöksesi.

Vierailija
11/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei varmasti tapahtunut mistään suojelunhalusta. Näkisin että hän hylkäsi minut, koska oli kykenemätön käsittelemään omia tunteitaan( mm lapsuuden jutut) ja projisoi kaiken paskan helppoon uhriin. Sittemmin mitä olen kuullut, hänen elämänsä on ollut ihan tasaista ja hyvää, ei ole vaan kiinnostanut minun tuntemukseni aiemmin. On vaan ollut täydellisen välinpitämätön aiheuttamastaan tuskasta.

Vierailija
12/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli siis ap

Vierailija
13/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli perheineen. Heidän taholtaan loukkauksia vuosien varrella,

en uskalla niitä tässä kertoa. Saattavat myös palstailla.

En anna ikinä anteeksi, tosin eivät ole pyytäneetkään.

Kammoan jos joskus satutaan samaan kauppaan tms.

Lähden pois.

Vierailija
14/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tällaisessa tapauksessa joku muu kuin sukulainen, eli esim. vanha ystävä tai lapsuuden ystävä ottaisi yhteyttä? Miten reagoisitte?

Vierailija
15/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kyllä anteeksi ja ottaisin tällaisen ihmisen vastaan, paitsi jos kyseessä olisi sellainen ihminen, jota saa pelätä.

Vierailija
16/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tällaisessa tapauksessa joku muu kuin sukulainen, eli esim. vanha ystävä tai lapsuuden ystävä ottaisi yhteyttä? Miten reagoisitte?

Tapaisin kerran. Jos oli kivaa, niin ehkä uudestaankin. Jos vaikutti epämiellyttävältä, niin saipahan vähän selvyyttä.

Vierailija
17/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla realistista tavata yhden kerran ja olla asettamatta enempää odotuksia. Muu positiivinen ja yhteydenpito ekan tapaamisen jälkeen olisi toki toivottavaa.

Vierailija
18/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin 40v sitten suhteet kaveriin joka manipuloi haukkui ja lyttäsi. Äitiemme kuoltua aloimme taas tavata kerran vuodessa ja sähköpostein. Nyt yhdistää mummous. En enää kärsi hänestä mutta ihmettelen miten annoin aikoinaan kytätä ja lytätä. Hän kertoi muuttuneensa mutta on kärkäs edelleenkin mutta osaan ohittaa sen ja puhua muusta.

AP nä tapasin ja antaisin anteeksi mutten jatkaisi jollei luontevaa ja kivaa.

Vierailija
19/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin vähintään siskon puolen lapsuudesta. Kun teillä on ollut iso ikäero, voi vaikka olla, että olette saaneet vanhemmilta ihan erilaista kohtelua osaksenne (esim rahatilanne parantunut ja sinua on lahjottu, tai sisko ollut vahinko ja sinä toivottu jne), ja siksi sisko on käyttäytynyt niin kuin on. Nyt on kumminkin tajunnut, että olet hänen siskonsa eikä vanhempien käytös ole sinun syysi. Mutta jos suhde ei lähde luontaisesti paranemaan niin jäisin "hyvänpäiväntuttu" -tasolle.

Vierailija
20/24 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä epäilyttäisi mitä hän on vailla jos tosiaan ei missään tekemisissä ole oltu.

Ehkä kerran vuoteen tekstarit toimisi tuossa tilanteessa mutta läheisempiä välejä en pystyisi itse rakentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä