Miksi oletetaan että 25-vuotias olisi aikuinen? Ei tunnu yhtään aikuiselta. Ihan samalta tuntuu kuin silloin 20-vuotiaana.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä oli tuossa iässä jo kaksi lasta ja tunsin olevani ihan aikuinen.
Omassa elämässäni olen havainnoinut, että kaikista kypsymättömimpiä ovat juuri aikuiset, jotka ovat tehneet nuorena lapsia, eivätkä ehtineet elää omaa nuoruuttaan lapsivapaana.
Itse olen toistaiseksi lapseton, vaikka varsinkin kauniimpi puoliskoni on nyt alkanut kovasti lapsesta puhumaan, ja mikäpä siinä, mutta minulla on pääasiassa täysin päinvastainen näkemys asiasta kuin sinulla. Perheen perustaneet ja nuorena vanhemmiksi tulleet ovat keskimäärin aikuistuneet nopeasti ja alkaneet ottaa vastuuta itsestään ja perheestään, kun taas monet sinkkuikätoverinsa ovat keskenkasvuisia bilehileitä tms. sekoillen suhdedraamasta toiseen.
Tunnen itseni aikuiseksi, mutta yritän esittää nuorempaa.
Minä asuin jo 18-vuotiaana omillani ja olin riippumaton vanhemmista. Kyllä 20-vuotias on jo aikuinen. Ei tietenkään ole samaa elämänkokemusta kuin 40-vuotiaalla, mutta eipä 40-vuotiaallakaan ole 80-vuotiaan elämänkokemusta.