Merkonomit, mitä työtä teet?
Kommentit (48)
Mun mies on merkonomi, valmistunut -13. On myyntiedustajana viidettä vuotta samassa firmassa, bruttopalkka on n. 3200-4500€/kk riippuen provikoista.
Taisin 2012 valmistua, 2600€/kk sihteerinä työskentelen. Kaikinpuolin turha koulutus.
- Merkonomi 1995, heti töihin ITC alalle.
- Äitiyslomalla 1998-1999, sen jälkeen paluu samalle työnantajalle.
- Työn ohessa jatkoin opintojani avoimessa yliopistossa 2005
- KTM 2013, siirtyminen henkilöstöhallinnon johtotehtäviin samalla työnantajalla.
- Tohtorikoulutukseen 2020 ja kohta edessä työpaikan vaihto ja siirtyminen tutkijaksi.
- Palkkatulot vuosibonuksineen v. 2019 n. 100000,- €
Valmistunut 2016 aikuispuolelta, eli muita tutkintoja ja työkokemusta alla. IT-projektipäällikkönä, palkka 3700 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomin tutkinnasta on hyötyä kaikilla aloilla ja edistää työllistymistä, olit sitten lääkäri, jätskin myyjä, kirjanpitäjä tai tilintarkastaja.
Jo pelkällä merkonomin tutkinnolla työllistyy helposti ja harvoin työtehtäviä voidaan siirtää halpa työvoimamaihin.
Oikeasti? Täytynee sitten harkita tutkinnon suorittamista.
T. Työtön FM
Minäkin olen työtön FM. Ylikoulutettu ilman kunnollista työkokemusta, en pääse edes haastatteluihin.
Eri
Merkonomiksi valmistuin 1986.
Olin töissä pankissa muutaman vuoden ja erilaisissa taloushallinnon töissä sen jälkeen.
Tradenomiksi aikuisopintoina iltalinjalta valmistuin(taloushallinto) 2006 ja nyt olen talouspäällikkönä. Palkka on nyt n. 4700/kk. Päivääkään ei ole tarvinnut olla työttömänä.
yolaskenta-Merkonomi 80-90 luvun vaihteessa. Opintoja avoimessa yliopistossa (laki, kauppatiede).
Hankinta-asiantuntija- ja taloushommissa julkisella palkka 3500.
Valmistuin 2009 ja nyt olen kirjanpitäjänä tilitoimistossa, palkka 2 800 €/kk.
Tilitoimistossa, palkka 3 000 eur/kk, valmistuin 2010.
Tästä ketjusta näkee miten monipuolisesti merkonomikoulutuksen saaneet ovat työelämään sijoittuneet. Merkonomitutkinto on myös ollut hyvä pohjakoulutus joillekin ja mahdollistanut osaltaan jatko-opinnot, joiden kautta mahdollisuus edetä urallaan johtotehtäviin saakka.
Viimeiset 10 vuotta ollut töissä Alkossa ja valmistuin 2003, palkka vaihtelee työlisien ja tuntien mukaan 2700 - 3200 €/kk
Valmistuin viim vuosituhannella yo merkonomiksi. Myyntiassari. Palkka 3100
Yo-merkonomi, FM, Kieltenopettaja: ruotsi, englanti, venäjä, saksa.
Osastonsihteeri sairaalassa, 2400 e/kk. 2005 valmistunut.
Työskentelen ravintola-alalla. Valmistuin merkonomiksi 2006 ja uudelleenkouluttauduin 2009, kun ei tuolla merkonomin tutkinnolla töitä saanut kuin pätkissä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta näkee miten monipuolisesti merkonomikoulutuksen saaneet ovat työelämään sijoittuneet. Merkonomitutkinto on myös ollut hyvä pohjakoulutus joillekin ja mahdollistanut osaltaan jatko-opinnot, joiden kautta mahdollisuus edetä urallaan johtotehtäviin saakka.
Näkee myös sen, että pelkkä merkonomin tutkinto ei useinkaan riitä. Vaaditaan muutakin koulutusta.
Nettopalkka on yli 5000 euroa. Enpä kerro mitä teen. :)
En koskaan lähtenyt merkonomin tutkinnon jälkeen alan töihin. Työskentelen nuorten parissa.
Erityisasiantuntija isossa kansainvälisessä firmassa. Palkka 5500 €/kk
Merkonomiksi 2014. Kaupan kassalla, PLÄÄH, kovin palkkaluokka.