Luulen , että uusi naisystäväni valehtelee käyneensä yliopiston. Millä kysymyksellä pystyn lopettamaan tämän epätietoisuuden?
Hän ei vaikuta opiskelleelta ja tiedoissa on outoja aukkoja.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat googleen hänen nimen + pro gradu
Ei jotkut ikivanhat ole tietokannoissa.
Ikivanhat löytyvät k.o. yliopiston kirjaston tietokannasta. Tai ei työ kokonaan, mutta tiedot siitä kuitenkin.
Korjaan itseäni. Omat graduni eivät näytä löytyvän yliopistoni tietokannasta. 6 sivua muita julkaisuja nimelläni kyllä löytyy. Ennen löytyi. Nyt ovat uudistaneet tietokantaa, eikä löydy enää. Oppiainekirjastossa ne kuitenkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opinnäytteet tosiaan yleensä löytyvät netistä. Ja jos ei muuten selviä, niin yliopistolta voi kysyä, onko tämän niminen ihminen valmistunut sieltä. Ne ovat julkisia tietoja, ja luovutetaan kenelle tahansa, joka kysyy. Tietopyynnön voi ohjata tiedekunnan kansliaan, jos tietää tiedekunnan, tai yliopiston kirjaamoon, jos ei tiedä.
No kerro sitten mistä luen sauli niinistön opinnäytetyön?
Salen ikäisten opinnäytteet löytyvät kyseisen yliopiston kirjastosta. Netti katsos keksittiin aika lailla myöhemmin.
Oma graduni vuodelta 1996 löytyy myös vain laitoksen kirjastosta. Netti oli olemassa, mutta gradut sinne päätyi vasta vuosia myöhemmin.
Minun gradusta on juttua netissä, koska se julkaistiin ja siitä oli lehdistötiedote.
Googlasin ihan huvikseni, mutta ei sitä itse gradua löydy mistään. Jos ei julkaistu, niin kukaan ei tietäisi yhtikästä mitään pelkällä googlauksella.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onko gradu pakko laittaa nettiin? Voiko sen kieltää? Minulle on ihan ok, että joku käy sitä nimelläni yliopiston kansliasta tai kirjastosta kysymässä, jos jollain on oikeasti kiinnostusta tutkimusaihetta kohtaan, mutten haluaisi, että sitä voitaisiin vain kepeästi googlata. Olen gradussani loppusuoralla, mutta en haluaisi graduani näytille, vaikka arvosana olisikin hyvä. Siitä syystä, että häpeän opintojen niin pitkää viivästymistä. Lehti-ilmoituksen valmistumisesta voi onneksi estää, eli ei mene siis sukulaisten ja tuttujen tietoon.
Ei tietenkään oo pakko laittaa nettiin. Maininta siitä kuitenkin tulee nettiin, vaikka työtä ei siellä voisi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onko gradu pakko laittaa nettiin? Voiko sen kieltää? Minulle on ihan ok, että joku käy sitä nimelläni yliopiston kansliasta tai kirjastosta kysymässä, jos jollain on oikeasti kiinnostusta tutkimusaihetta kohtaan, mutten haluaisi, että sitä voitaisiin vain kepeästi googlata. Olen gradussani loppusuoralla, mutta en haluaisi graduani näytille, vaikka arvosana olisikin hyvä. Siitä syystä, että häpeän opintojen niin pitkää viivästymistä. Lehti-ilmoituksen valmistumisesta voi onneksi estää, eli ei mene siis sukulaisten ja tuttujen tietoon.
Oma graduni tietojenkäsittelytieteen alalla on salainen, koska siinä on käsitelty yksityisen yrityksen arkaluontoista dataa.
No ex-mieheni opiskeli myös yliopistossa ja jo toista tutkintoa ja jos ei sivistyssanojen viljelyä oteta lukuun, niin ei kyllä vaikuta tippaakaan opiskelleelta. Juoppo juntti, joka nuuskaa ja käyttää naisista sanaa ”akka”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma graduni tietojenkäsittelytieteen alalla on salainen, koska siinä on käsitelty yksityisen yrityksen arkaluontoista dataa.
Mutta tällöinkin gradustasi tulisi olla jonkinlainen kooste vai olisiko parempi ilmaisu sensuroitu kappale vähintään tiedekunnan/ yliopiston arkistossa.
Ei oikein käy järkeen, että julkisrahoitteisessa yliopistossa koravttaisiin julkinen opinnäyte kokonaan "salaisella selvitystyöllä". Muutoinhan olisi muiden muassa riski siitä, että kuka tahansa voisi milloin tahansa väittää tehneensä gradun (kenties myös valmistuneensa maisteriksi). äsmentämällä, että gradu nyt vaan sattuu olemaan salainen, eikä sitä voi vuosia (tai vuosikymmeniä) myhemminkään näyttää, edes osaksi.
Ei se ole P. Sauli Niinistönkään maineelle ole ollut hyväksi, ettei hänen graduaan saatettu löytää sieltä, missä sen olisi ehdottomasti pitänyt olla ja löytyä. Tieeteseen kuuluu julkisuus ja julkisen arvioinnin kohteena oleminen. Toisaalta kannattaa muistaa, että on kahdenlaisia graduja niitä, jotka on tehy ja niitä, joita ei ole vielä tehty. Eli kyllä aina löytyy heitä, joka tieävä paremmin, mien n.n gradu olisi oikeasi pitänyt tehdä, jotta se olisi nä-in paljon parempi, kuin se, mikä on aikanaan hyväksytty graduksi ja osaksi maisterin tutkintoa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opinnäytteet tosiaan yleensä löytyvät netistä. Ja jos ei muuten selviä, niin yliopistolta voi kysyä, onko tämän niminen ihminen valmistunut sieltä. Ne ovat julkisia tietoja, ja luovutetaan kenelle tahansa, joka kysyy. Tietopyynnön voi ohjata tiedekunnan kansliaan, jos tietää tiedekunnan, tai yliopiston kirjaamoon, jos ei tiedä.
Salen ikäisten opinnäytteet löytyvät kyseisen yliopiston kirjastosta. Netti katsos keksittiin aika lailla myöhemmin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000710187.html
Jos ap ei ikäneitoa deittaile, niin tieto gradusta pitäisi löytyä yliopiston kirjaston tietokannasta. Toisaalta, jos suhteen luottamus on tuolla tasolla, onko sillä ruusuista tulevaisuutta muutoinkaan? Oli nainen maisteri tai ei.
Ensin sinun täytyy lopettaa tuo jatkuva miehenä esiintyminen. Seuraavaksi lopeta trollailu.
Vierailija kirjoitti:
Ensin sinun täytyy lopettaa tuo jatkuva miehenä esiintyminen. Seuraavaksi lopeta trollailu.
en sanonut aloituksessa olevani mies ;)
ap
Aloittaja ei ainakaan ole käynyt tai tiedonhakutaidot ovat muuten jääneet hyvin rajallisiksi. Gradun 2004 tiivistelmäsivu on netissä, samoin yliopiston kirjaston nettihausta voi todeta, että kirjastolla on kappale gradustani. Ei sitä lukea voi kuin paikan päällä. Jo silloin kun kyseistä gradua tein, yliopiston kirjaston haulla kyllä löytyi vanhojen pro gradujen tiedot.
Jatko-osaa tälle provolle odottelen, naisystävä paljastuu varmasti jonkun kouluttamattoman miehen mielestä turhaa ala opiskelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että ap on teini eikä jörn donnerin kaltainen "älykkö" ja vanhojen daamien naurattaja.?
Vain teini jaksaa pohtia jotain tuollaista tällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä teit gradun? Ai, onpa kiinnostava aihe, voinko vilkaista?
- naistutkimuksesta
- köh, onpas, köh, kiinnostava, köh, aihe...
Huomaa muuten että sinä et ole maisteri.
Pyydä naista tavuttamaan joku pitkä, hankala sana - kuten ”aaltopelti”.
Mitä haittaa? Jos on kunnon blosat ja hyvä perse, niin jollain gradulla ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saanko lukea opinnäytteesi?"
Itse valmustuin 1998 eikä hajuakaan missä oma kappale gradusta. Todistukset kyllä löytyy.
Yliopiston kirjasto säilyttää kaikki gradut. Niitä voi kysellä sieltä, niin hakevat varastosta.
Sauli Niinistön aikaan ei ehkä vielä tehty graduja. Oletan, että hän on valmistunut joskus 70-luvulla.