Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ensiasunnon ostajalle miten asuntonäytöissä pitää käyttäytyä!

Vierailija
04.06.2020 |

Olen nyt kevään ajan käynyt asuntonäytöissä, koska haluan ostaa itselleni kivan oman sinkkuboksin. Jotenkin en vaan osaa käyttäytyä asuntonäytöissä koska olen liian kriittinen ja tuntuu tulen sanoneeksi myytävästä asunnosta ihan liian negatiivisia asioita.

Tänään kävin viimeksi privaattinäytössä, ja asunto oli sillaisenaan ihan kiva. Välittäjä ei selvästi tykännyt, kun kysyin polttivatko viime asukkaat sisällä ("mun nenä ei oo niin herkkä, en mä vaan haista mitään!") ja kun kysyin miksi samasta kerrostalosta on samaan aikaan myynnissä kolme asuntoa, onko tulossa jotain isoa remppaa ("toi on sattumaa, näissä pikkuasunnoissa vaihtuu asukkaat vaan nopsaan! ). Tulin myös puhuneeksi että keittiö ja kylppäri taitaa olla vanhoja, ja parvekkeen pinnoitteet rapistuneessa kunnossa. Mainitsin kyllä asunnon kivojakin puolia, kuten kivan huonejärjestyksen, kivan näkymän, hauskat lasitiilet yms.

Mikä olisi hyvä ohjenuora miten siellä näytössä oikein pitää käyttäytyä ja kommentoida? Olen itse töissä raksa-alalla joten ihan luonnostaan silmäni kiinnittyy heti ekana mätiin ikkunankarmeihin, jeesuksen aikaisiin putkiin, homeiseen kylppäriin, haljenneeseen betoniseinään jne. sen sijaan että maalailisin paikalle omia huonekalujani ja into pinnassa hehkuttaisin jotain ihkua keittiötä. Minulle merkkaa enemmän mitä kaikkea pitää uusia, onko se vaivan arvoista, onko kämpässä mitään piilovikoja tai isoja remppoja tulossa. Pitääkö normaali ostaja kaikki nämä mölyt mahassaan ja pelkästään kehuu ja kyselee esiteltävästä asunnosta jotain tyhjänpäiväisiä vai miten tän pitäisi mennä? Olen tähän mennessä tavannut vain yhden välittäjän jonka tyyli sopi omaani, loput ovat olleet tyyliin "kato, ihana näkymä"

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka pitäisit turpasi kiinni ja katselisit vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi