Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele mulle kirjaa tän perusteella:

Vierailija
05.09.2023 |

Sain juuri luettua Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin, oli ihan hyvä, tarpeeksi jännittävä, mutta ei mikään tajunnan räjäyttävä. En ole mikään suuri lukija, luen ehkä kirjan pari vuodessa, esim. Sally Rooneyn Normaaleja ihmisiä luettu, en tykännyt. Vaikka luen vähän, olen aika tarkka lukemastani ja kirjat tuppaavat jäämään kesken jos ei ole imua tai jos teksti on kovin kömpelöä. En tajua edes miksi luin sen Rooneyn loppuun. En halua lukea mitään yliluonnollista, ei scifiä tai niitä Seitsemää siskoa tms Lucinda Rileytä. Ikäväkseni täytyy todeta, että en jaksa myöskään loputtomia luontokuvauksia tai sodan ajan arjen kuvauksia, edes Finlandiavoittajilta, joten ei kiitos niitäkään. Onko sulla kuitenkin jotain suositella mulle? Klassiset naistenkirjallisuuden klassikot, kuten Brontet, Austinit yms luettu. Haluan viihtyä, mutta en aivoja narikkaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastalon Salissa

Vierailija
2/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeile myös Tarttin muita kirjoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Mortonilta esim. Hylätty puutarha, Salaisuuden kantaja, Paluu Rivertoniin...

Vierailija
4/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Atkinsonin: Ihmiskrokettia.  Tämän  hyvin suositun kirjailijan ongelma on  laittaa jumalaton määrä henkilöitä kirjoihinsa, jolloin väsytetään lukija pohdinnalla - kukas tuo taas olikaan? Ihmiskroketissa homma pysyy aika hyvin kasassa. Kerronnaltaan hieman muistuttaa Donna Tarttin tyyliä. 

Vierailija
5/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjell Wästö: Rikinkeltainen taivas

Vierailija
6/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin myös juuri tuosta Tarttista, muista hänen kirjoistaan en samalla tavalla. Muuten luen aika laajalla skaalalla, mutta nämä voisivat sopia toiveisiisi:

Jhumpa Lahirin Tulvaniitty.  Tove Ditlevsenin Kööpenhamina-trilogia. Donna Leon? Ian Mc Ewan?

Vierailija
7/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat valkoiset valheet. Moriarty Liane.

Mun mielestä Jumalat juhlivat öisin oli hyvä, mut turhan pitkitetty.

Vierailija
8/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea lukemaan enemmän, kun tykkäät kuitenkin. Yhä enemmän lukien lukunopeus kasvaa, ja kun kokemus lisääntyy, tulee uusia suosikkiaiheita, ja vältettävät aihepiirit vähenevät.

Vierailija
9/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donna Tarttin "Pieni ystävä". Ian Mc Ewanin tuotanto.

Vierailija
10/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roberto Bolano 2666

Vierailija
11/11 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorisen juoppohullun päiväkirjat. Koko saaga.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme