Inhoan lihaskuntotreeniä!! Mikä avuksi?
Yleisen terveyden kannalta olisi suositeltavaa harrastaa lihaskuntotreeniä eli punttisalia tmv. säännöllisesti. Itse olen yrittänyt opetella tykkäämään siitä nyt n. 15v ainakin jo, enkä ole päässyt pidemmälle kuin sen, että nautin siitä sekunnista nykyään, kun se loppuu. Aiemmin voin pahoin sen sekunninkin ajan.
Mitä niksejä on olemassa, että oppisin tykkäämään lihaskuntotreenistä? Rakastan kestävyysliikuntaa ja harrastan sitä fanaattisesti, mutta tuo lihaskunto TÖKKII.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut kahvakuulaa? Se on oikein toteutettuna sekä että. Mitä teet siellä salilla? Minua motivoi paljon enemmän vapaat painot ja se, kun saa lisättyä tankoon painoa, kokeilla supersettejä jne. Sen sijaan laitteissa istuskelu ja samojen sarjojen tekeminen viikosta toiseen on tylsää.
Nimenomaan teen vapailla painoilla, ja opettelin aikoinaan pt:n kanssa liikesarjat sun muut, koska treenasin tavoitteellisesti. SILTI INHOAN. En tykkää edes siitä olosta, joka siitä tulee jälkeenpäin?? Aerobisesta saan sen endorfiinien puuskan aina ja siihen olenkin koukussa.
Mutta olisi tärkeää tehdä lihaskuntoa esim. jalkojeni balanssin takia, koska kärsin aika paljon rasitusvammoista just sen takia, kun lihaskunto ei pysy treenimäärien mukana.
Olen siis vuosia jo silti treenannut lihaskuntoa, mutta se on pelkkää pakkopullaa.
Ei sun siitä tarvitse oppia tykkäämään, sen kun teet vaan. Jotain asioita on tehtävä, tykkäsi tai ei. Ei se nyt sun elämää paljon voi haitata jos muutaman tunnin viikossa teet jotain sellaista mistä on oikeasti hyötyä, vaikkei niin hupia olisikaan.
Pilates ja jooga ovat hyviä, mikäli rasitusvammojen kanssa on ollut ongelmia. Myös HIIT, mutta aloittaisin ennen mainituista, jotta lihaskunto paranee ennen räväkämpää menoa.
Hyötyliikuntaa. Esim jos kauppa on kävelymatkan päässä, ostokset kestokassissa kotiin kävellen. Itse kuljetaan helposti kymmenkiloisen kauppakassin kotiin pysähtelemättä, matkaa puolisen kilsaa.
Kokeile kehonpainoharjoittelua. Pakkoko siellä kuntosalilla on ähkiä, jos kokee puuduttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyötyliikuntaa. Esim jos kauppa on kävelymatkan päässä, ostokset kestokassissa kotiin kävellen. Itse kuljetaan helposti kymmenkiloisen kauppakassin kotiin pysähtelemättä, matkaa puolisen kilsaa.
Ostokset ja kantamukset kannan aina kotiin, kun kävelen töistä kotiin joka päivä 4km. Hain ennemmin ehkä vinkkejä siihen, millä voisin huijata itseni innostumaan puntista. Kiitos kuitenkin kommentistasi !
ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kehonpainoharjoittelua. Pakkoko siellä kuntosalilla on ähkiä, jos kokee puuduttavaksi.
Siis teen tätäkin ja inhoan sitäkin (punnerrukset, vatsalihakset, kyykyt yms.).
Olen miettinyt monesti, että olenko geneettisesti jotenkin soveltuvampi kestävyysurheiluun vai mikä mättää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sun siitä tarvitse oppia tykkäämään, sen kun teet vaan. Jotain asioita on tehtävä, tykkäsi tai ei. Ei se nyt sun elämää paljon voi haitata jos muutaman tunnin viikossa teet jotain sellaista mistä on oikeasti hyötyä, vaikkei niin hupia olisikaan.
Ylempänä mainitsin jo, että olen vuosikausia kyllä salilla käynyt treenaamassa sekä kotona treenaan kehonpainotreeniä.
Kysyinkin vinkkejä, että miten voisin oppia nauttimaan siitä... jos aiot teilata koko aloituksen premissin, niin miksi edes kommentoit? :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Pilates ja jooga ovat hyviä, mikäli rasitusvammojen kanssa on ollut ongelmia. Myös HIIT, mutta aloittaisin ennen mainituista, jotta lihaskunto paranee ennen räväkämpää menoa.
Joogaa olen treenannut, mutta ei tarjoa sellaista tulosta ehkä ihan mitä haen takaa. Otan vinkistä kuitenkin vaarin ja lisään iltajoogat ohjelmaan enemmissä määrin.
Pilatesta vaivaa sama ongelma kuin kehonpainotreeni; en vain tykkää x(
ap
Mäkin inhoan. Aina suunnittelen, että tällä viikolla teen yhden lihaskunnon. No, mukavuuden halu ajaa sitten kuitenkin mielummin juoksemaan. Lihaskunto on ollut aina pakkopullaa, vaikka nuorempana kilpaurheilin vuosia ja sitä kautta lihaskuntoharjoittelua tuli kokeiltua kaikissa muodoissa. Ikinä en ole oppinut pitämään siitä missään muodossa.
Kokeile vaikka juosta johonkin kauniiseen paikkaan ja teet kehopainotreenit siellä. Sitten juokset takaisin.
Itse inhoan pitkien matkojen juoksua, se on tylsää. Olen silti juossut puolimaratonin kauniissa maisemissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt monesti, että olenko geneettisesti jotenkin soveltuvampi kestävyysurheiluun vai mikä mättää.
ap
Entäs seinäkiipeily?
Mitä ongelmia minulle tulee, kun en erikseen treenaa lihaskuntoa?
Hyötyliikuntaa tulee kyllä, esim. juuri joku kauppakassin kanto, puutarhatyöt, lumen lapiointi talvella ym. Kävelet rappuset ylös, käyn soutelemassa, pelaan sulkista.
Suurimman osan olemassaoloaikaansa ihmiskunta ei ole harrastanut lihaskuntotreeniä. Mutta ehkä olemme aina eläneet väärin?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin inhoan. Aina suunnittelen, että tällä viikolla teen yhden lihaskunnon. No, mukavuuden halu ajaa sitten kuitenkin mielummin juoksemaan. Lihaskunto on ollut aina pakkopullaa, vaikka nuorempana kilpaurheilin vuosia ja sitä kautta lihaskuntoharjoittelua tuli kokeiltua kaikissa muodoissa. Ikinä en ole oppinut pitämään siitä missään muodossa.
Joo sama, en tiedä olisiko jotain geneettistä sitten :D mieheni rakastaa punttitreeniä ja inhoaa juoksemista.
ap
Suosittelen hiittiä! Kärsimys kestää vähemmän aikaa ja on tehokasta 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Entäs seinäkiipeily?
AAH Loistava ehdotus! Miten en ole tajunnut itse tätä aiemmin, oli miehen kanssa aikoinaan puhetta paljon, että käydään jokin kurssi, mutta se on unohtunut kokonaan.
Kiitos!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Hyötyliikuntaa tulee kyllä, esim. juuri joku kauppakassin kanto, puutarhatyöt, lumen lapiointi talvella ym. Kävelet rappuset ylös, käyn soutelemassa, pelaan sulkista.
Suurimman osan olemassaoloaikaansa ihmiskunta ei ole harrastanut lihaskuntotreeniä. Mutta ehkä olemme aina eläneet väärin?
En filosofisella tasolla tiedä, mutta rasitusvammat alkavat vaivaamaan pidemmän päälle muissa lajeissa.
Ehkä niitä raskaita kantamuksia ja puutöitä yms. ei tule tehtyä vastapainona tarpeeksi arjessa?
ap
Etsii sellaisen lajin, jossa lihakset treenautuvat ja josta nauttii. Ei se sen vaikeampaa ole. Lihaskuntoa voi treenata muutenkin kuin vatsarutistuksilla ja punnerruksilla tai punttisalilla ähkimällä.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ihmiskunnan olemassaoloajasta ihmiset kuoli ennen 40.. ikävuotta. Siitä huolimatta voi varmaan olettaa, että heillä oli rasitusvammoja ja kipuja ja kremppoja kovasta fyysiestä työstä johtuen.
Oletko kokeillut kahvakuulaa? Se on oikein toteutettuna sekä että. Mitä teet siellä salilla? Minua motivoi paljon enemmän vapaat painot ja se, kun saa lisättyä tankoon painoa, kokeilla supersettejä jne. Sen sijaan laitteissa istuskelu ja samojen sarjojen tekeminen viikosta toiseen on tylsää.