V**uttaa kun keväällä oli kaikki lääkäriajat peruttu
Nyt sitten kesällä on siellä täällä aikaa ja soittoaikaa. Ja olen ne saanut tietooni vasta nyt. Mitään ei ole voinut eikä voi nytkään suunnitella, loma ihan "palasina" kun on otettava nuo huomioon. Ja jos vielä
peruu, niin se on sitten oma vika jos aika meneekin marraskuulle... Jotenkin aina miettii, että voiko tää elämä paljon huonommaksi mennä ja aina se on voinut.
Kommentit (12)
Tämä on totta. Hyvin vaikeaa on saada mitään aikaa sopivaksi. Se tuntuu olevan ota tai jätä.
No sait varmaan numeron, jonne voit soittaa ja yrittää vaihtaa aikaa. Ja jos parempia aikoja ei ole tarjolla, niin sit punnitset omat prioriteettisi - lääkäri vai muut menot.
Korona on sekoittanut sairaanhoidon ihan sekaisin, ja nyt vaan pitää löytyä joustoa molemmin puolin. Ei sairaanhoidosta vaan voida soitella kaikille aikojen sumplimiseksi, vaan sieltä tulee ehdotus, jonka asiakas hyväksyy tai siirtää.
Itselleni terveysasiat menee muiden suunnitelmien edelle aina. Johtuen ehkä siitä että olen sairastanut vakavasti, ja siinä on elämänarvot menneet aika lailla uusiksi. Kyllä muut menot joustaa kun terveydestä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä toi tyyli ilmoittaa asiat: "sain sulle nyt lääkärin ajan ja se on 9.6. Soittoaika ****lääkärille on 15.6., ja se tapaaminen **** **** kanssa on 20.7. Joo, ne ON tuolloin, koska minulla ei potilaana oletettavasti ole yhtään mitään elämää. Ap
Et voi olla niin mulkku, ettet voisi joustaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
No sait varmaan numeron, jonne voit soittaa ja yrittää vaihtaa aikaa. Ja jos parempia aikoja ei ole tarjolla, niin sit punnitset omat prioriteettisi - lääkäri vai muut menot.
Korona on sekoittanut sairaanhoidon ihan sekaisin, ja nyt vaan pitää löytyä joustoa molemmin puolin. Ei sairaanhoidosta vaan voida soitella kaikille aikojen sumplimiseksi, vaan sieltä tulee ehdotus, jonka asiakas hyväksyy tai siirtää.
Itselleni terveysasiat menee muiden suunnitelmien edelle aina. Johtuen ehkä siitä että olen sairastanut vakavasti, ja siinä on elämänarvot menneet aika lailla uusiksi. Kyllä muut menot joustaa kun terveydestä on kyse.
Turhaan olet ylemmyydentuntoinen, itse olen myös sairastanut nyt vakavasti, nyt kroonisesti. Tämä on siis jo joku 4. kesä kun näin on, aina olen potilaana joustanut ja järjestänyt omat menoni.... Viime kesänä piti olla juhannusta ennen leikkaus. Peruttiin. Sitten seuraavalla kerralla olin siellä jo lääkittynä niin peruttiin uudestaan, koska lääkäri ei kerennytkään sinä päivänä leikata. Menetin siis tuon leikkauksen odottelussa plus toipumisessa yhteensä neljä viikkoa kesästä.
Tuo tapaaminen joka mulle onnyt läntätty keskelle heinäkuuta on sellainen, joka piti olla jo 2019 talvella. No niistä johtuvasta jostain syystä se peruttiin silloin ja siirrettiin usealla kuukaudella. Sitten kun sen piti olla, niin oli korona. Jos nyt perun sen kesältä, ja se siirtyy monella kuukaudella niin asia on jo vuoden myöhässä! Kyllä se alkaa vähän v*tuttaa, että potilaan pitää AINA joustaa. Ja Suomessa ollaan niin nynnyjä että mitään ei koskaan vaadita vaan kaikenlainen pompottelu hyväksytään, koska onhan niillä siellä toisessa päässäkin rankkaa. Jos terveydenhuoltoon pistettäisiin kunnolla resursseja niin sen ei tarvisi olla näin vaikeeta. En tajua millä perusteella tätä saa väittää maailman parhaaksi - Ap
Sain lääkäriajan jo heti seuraavalle päivälle, mutta minulla on perussairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Sain lääkäriajan jo heti seuraavalle päivälle, mutta minulla on perussairauksia.
Ja? On myös minulla, onko tää joku kilpailu että kuka on sairain? Jotkut asiat ei ole sellaisia, että ne järjestyy kenen tahansa tklääkärin vastaanotolla. Ap
Samaa mieltä ap. Suomessako paras terveydenhuolto, hah. No ei todellakaan, alas on mennyt kuin lehmän häntä. Ja lääkäriliitto edelleen hannaa vastaan noita lääkärien koulutuspaikkojen lisäyksiä. Tätä se sitten on.
Ymmärrän turhautumisen. Ja terveydenhuollossa olisi paljon parannettavaa, mutta poliitikot ei saa sotesta sovittua ja kaikki junnaa.
Ei Suomen järjestelmä ole lähelläkään maailman parasta. Mutta hintaansa nähden hyvin korkeatasoista. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin Ruotsin systeemi on vielä paljon, palkon surkeampi. Ainakin oman kokemukseni mukaan.
mites hammaslääkärit?julkisen puolen
Mulla oli tänään lääkärin soittoaika. Sanottiin vain, että soittaa työaikana. Ei mitään tarkempaa. No, olen päivystänyt kotona kännykän ääressä, käynyt vain vessassa ja parvekkeella kastelemassa kukat.
Jomman kumman aikana on soittanut. Lääkärin kuuluu yrittää soittaa 2 kertaa. Tää oli yrittänyt minuutin välein! Lisäksi TK:n ajanvaraus on loppunut jo kahdelta näin kesällä, ettei enää voinut sinnekään ottaa yhteyttä ja pyytää vielä soittamaan.
3 viikkoa odotin tätä aikaa. Lähettävät varmaan laskunkin tästä ilosta. Mahtavaa. Miten AP?pääsitkö kaikkiin kokeisiin ja tapaamisiin vai perutttiinko moni?
V#tuttaa että keväällä oli KAIKKI peruttu.
Sitten vielä toi tyyli ilmoittaa asiat: "sain sulle nyt lääkärin ajan ja se on 9.6. Soittoaika ****lääkärille on 15.6., ja se tapaaminen **** **** kanssa on 20.7. Joo, ne ON tuolloin, koska minulla ei potilaana oletettavasti ole yhtään mitään elämää. Ap