Mies käyttää aikalailla päivittäin tällaisia ilmaisuja minusta? Olen kuulemma liian herkkä.
Tässä nyt joitain esimerkkejä, jotka ovat yleisessä käytössä.
Urpo, hölmö, tyhmä, perunankuorija, vajaa, vauva, herkkis ym.
Sitten on kaikenlaisia sivulauseessa tuomiaan hauskaksi vitsiksi nimettyjä vähätteleviä lausahduksia, pilkallisia.
Mistään ei saa suuttuu koska jos näin käy niin: "Älä ole urpo! Ei näistä mun jutuista kannata välittää"
Ilkikurisen oloinen, kaikesta heittää vitsiä murjoen ja joskus taas hämmennyksekseni kehuen. Pyytää anteeksi mutta jatkuu.
En usko enää itseeni ja joudun peittelemään tunteitani, niitä todellisia.
Mies jo kyselee, pitäisikö minun mennä lääkäriin koska näkee jo masennukseni.
Olen henkisesti totaalisesti väsynyt mutta yritän peitellä koska sen näyttämisestä ei hyvää seuraa.
Lähden pian.
Kommentit (60)
Ei ole sinun syy, jos miehesi käyttäytyy noin. Jos hän kääntää käytöksensä sinusta johtuvaksi, se on huono merkki (sekin). Ylipäätään kannattaa välttää ihmisiä, joiden mukaan syyt omaan käytökseen ovat aina kaikissa muissa.
Pitäisi olla melkoinen riita, että haistattelisin kenellekään, saati sitten puolisolleni jostain pikkuasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko lähdet tai sitten keskustelet miehen kanssa siitä, että noin ei sanota sellaiselle, josta välittää. Eli välitätkö minusta, kunnioitatko minua vai haluatko jatkaa "hassunhauskaa" verbaalista alistamista.
Toki voit vastata miehelle samalla mitalla eli kun mies haukkuu sinua urpoksi, niin vastaa, että sorry, en kuullut mitä sanoit, voitko toistaa. Kun tätä tekee tuntitolkulla päivästä toiseen, mies tuskin jaksaa toistaa sanomisiaa. Ja kun ei toista, voit sanoa, että ai, ei se sitten ollutkaan mitään tärkeää.Ei auta tuo puolustautuminen.
Jatkaa ja keksii taas tavan haukkua omaa käyttäytymistäni. Koska suivaannun turhasta.
Sitten sanoo, ettei jaksa katsella nyrpeää naamaa.
Helpoimmalla pääsee kun nauraa mukana hänen hauskoille vitseilleen joissa lyttää yleensä minua tai muita.
Kerran suuttui itse, loukkaantui kun sanoin asioista ja sen jälkeen oli etäinen, jopa käveli kaupassa niin kuin ei tuntisi. Tuo ehkä jo nauratti itseäni mielessäni, koska tilanne oli absurdi omalla tavallaan.
Sitten haistatti minulle ja kysyin, että mitä sanoi? Haistatteli ylpeän oloisena ja muka viileänä jatkoi matkaansa.
Sitten kun normalisoitui niin pyysi jälleen anteeksi ja kertoi mitä minun tulisi tehdä, ettei tuollainen toistu.
Heh....
En tiedä voiko kukaan käsittää miltä minusta tuntuu, olen aivan väsynyt ja naama pitää saada peruslukemille, jotta yhteiselosta tulee oikein mitään.
Tähän kyllä kuolen henkisesti jos pitäisi jäädä kuuntelemaan vuositolkulla tai edes kuukausiksi.
Hän on aikuinen mies, minua vanhempi ja siltikin kovin lapsellinen joskus.
Paitsi, että minä olin tässä se lapsellinen kuitenkin jos siitä mainitsee.
ApMiksi yhteiselosta pitäisi tulla mitään noin käyttäytyvän ihmisolion kanssa? Muista, että sua kohdellaan just niin kuin sä annat muiden sua kohdella!
En todellakaan jää.
Kaivan itseni kyllä esiin kaiken tämän paskan alta johon on minut sotkenut.
Lähden sanomatta sanaakaan ja estän kokonaan. En siedä tätä, tuntuu jo tarpeeksi ja olen muuttunut tämän myötä liikaa.
Ap
Ettekö te pöljät tajua, että silloin kun miehet alkaa tuon vähättelyn ja vttuilun (aluksi se juuri tapahtuu ns. huumorin avulla) he pohjimmiltaan haluavat erota, laittaa bänksit, ovat kyllästyneet teihin. He eivät vain halua tehdä sitä itse, haluavat sälyttää sen ratkaisun naiselle, koska siitä voi jatkossa olla hyötyä. Siis, jos ei löydäkään uutta rakoa halveksittavaksi.
Aika urpo olet, jos olet suhteessa, jossa et halua olla. Vai oletko mielestäsi viisaskin?
Olen muutenkin liian kiltti ja ymmärtäväinen ollut aina mutta onneksi tiedän mikä on homman nimi tässä.
En kestä, tämä on ihan pelkkää kulissia koko systeemi meidän kohdalla.
Olisinpa jo heti ensikättelyssä tajunnut olla jatkamatta hommaa mutta rakkaus on sokeaa.
Pitää myös paikkansa, että omalla muuttumisella ei koskaan ole takeita toisenkaan muutoksesta vaikka yrittäisi kuinka pitkälle toista ymmärtää ja tukea.
Huonoon käytökseen on aina hyvä syy meidän asunnossa ainakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko lähdet tai sitten keskustelet miehen kanssa siitä, että noin ei sanota sellaiselle, josta välittää. Eli välitätkö minusta, kunnioitatko minua vai haluatko jatkaa "hassunhauskaa" verbaalista alistamista.
Toki voit vastata miehelle samalla mitalla eli kun mies haukkuu sinua urpoksi, niin vastaa, että sorry, en kuullut mitä sanoit, voitko toistaa. Kun tätä tekee tuntitolkulla päivästä toiseen, mies tuskin jaksaa toistaa sanomisiaa. Ja kun ei toista, voit sanoa, että ai, ei se sitten ollutkaan mitään tärkeää.Ei auta tuo puolustautuminen.
Jatkaa ja keksii taas tavan haukkua omaa käyttäytymistäni. Koska suivaannun turhasta.
Sitten sanoo, ettei jaksa katsella nyrpeää naamaa.
Helpoimmalla pääsee kun nauraa mukana hänen hauskoille vitseilleen joissa lyttää yleensä minua tai muita.
Kerran suuttui itse, loukkaantui kun sanoin asioista ja sen jälkeen oli etäinen, jopa käveli kaupassa niin kuin ei tuntisi. Tuo ehkä jo nauratti itseäni mielessäni, koska tilanne oli absurdi omalla tavallaan.
Sitten haistatti minulle ja kysyin, että mitä sanoi? Haistatteli ylpeän oloisena ja muka viileänä jatkoi matkaansa.
Sitten kun normalisoitui niin pyysi jälleen anteeksi ja kertoi mitä minun tulisi tehdä, ettei tuollainen toistu.
Heh....
En tiedä voiko kukaan käsittää miltä minusta tuntuu, olen aivan väsynyt ja naama pitää saada peruslukemille, jotta yhteiselosta tulee oikein mitään.
Tähän kyllä kuolen henkisesti jos pitäisi jäädä kuuntelemaan vuositolkulla tai edes kuukausiksi.
Hän on aikuinen mies, minua vanhempi ja siltikin kovin lapsellinen joskus.
Paitsi, että minä olin tässä se lapsellinen kuitenkin jos siitä mainitsee.
Ap
Saako kysyä, että mitkä on ne asiat minkä vuoksi jatkat hänen kanssaan? Tuota menoa itsetuntosi ja koko elämäsi menee ihan pilalle.
Jos englanti sujuu niin youtube on täynnä toipumisvideoita narsistin/alistavan suhteen jälkeen. Tsemppiä uuteen, parempaan elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te pöljät tajua, että silloin kun miehet alkaa tuon vähättelyn ja vttuilun (aluksi se juuri tapahtuu ns. huumorin avulla) he pohjimmiltaan haluavat erota, laittaa bänksit, ovat kyllästyneet teihin. He eivät vain halua tehdä sitä itse, haluavat sälyttää sen ratkaisun naiselle, koska siitä voi jatkossa olla hyötyä. Siis, jos ei löydäkään uutta rakoa halveksittavaksi.
No tässä tapauksessa en usko näin olevan.
Mies hurmasi minut mitä ihanimmilla tavoilla alkuun. Otti aina yhteyttä ja aina halusi minut luokseni.
Yhteen halusi minua ennen muuttaa.
Haluaa yhteisiä asioita pitkälle tulevaan, eroa ei tahdo omien sanojensa mukaan.
Tiedä mitä haluaa, juuri tänään oli lähellä etten kysynyt, että haluaako minusta eroon vai mikä tuossa nälvimisessä kiihottaa.
Tuskin olisin saanut mitään selkeää vastausta.
Minä tahdon erota ja on ihan lähellä, etten ilmaise sitä.
Pitää nyt ensin kuitenkin hoitaa pikaisesti asunto itselleni ennen kuin kerron mitään.
Ap
Mitäs jos itsekin käyttäisit vastaavia hauskoja ilmaisuja miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutenkin liian kiltti ja ymmärtäväinen ollut aina mutta onneksi tiedän mikä on homman nimi tässä.
En kestä, tämä on ihan pelkkää kulissia koko systeemi meidän kohdalla.
Olisinpa jo heti ensikättelyssä tajunnut olla jatkamatta hommaa mutta rakkaus on sokeaa.
Pitää myös paikkansa, että omalla muuttumisella ei koskaan ole takeita toisenkaan muutoksesta vaikka yrittäisi kuinka pitkälle toista ymmärtää ja tukea.
Huonoon käytökseen on aina hyvä syy meidän asunnossa ainakin.
Ap
Niin. Oliko rakkaus sokea vai kuvittelitko hänen olevan normaali ihminen, jonka kanssa voi keskustella ongelmatilanteista ja molemmat haluavat korjata käytöstään niin, että molempia kunnioitetaan ja molemmilla on hyvä olla? No, tuo mies vaatii sinulta pysyvää sokeutta, jos jostain ihmeen syystä jäisit, muuttumaan hän ei tule, paitsi korkeintaan pahempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hurmasi minut mitä ihanimmilla tavoilla alkuun. Otti aina yhteyttä ja aina halusi minut luokseni.
Haluaa yhteisiä asioita pitkälle tulevaan, eroa ei tahdo omien sanojensa mukaan.
Tiedä mitä haluaa, juuri tänään oli lähellä etten kysynyt, että haluaako minusta eroon vai mikä tuossa nälvimisessä kiihottaa.
Pitää nyt ensin kuitenkin hoitaa pikaisesti asunto itselleni ennen kuin kerron mitään.
Ap
Narcissistic future faking
Toinen rakkauspommituksen loppumisesta alentavaan käytökseen
Tekee tahallaan. Näkee, että olet väsynyt nimittelyyn ja sitten diagnosoi sinut sairaaksi ja masentuneeksi, vaikka hän on sadistinkiusaaja. Nauttii, kun kärsit ja antakaa , ei lopeta. Jos joku asia häiritsee tai kiusaa toista, sen lopettaa, koska välittää. Hän jatkaa=ei välitä.
Sorry tästä! Hän välittää itsestään, ei sinusta. Lähde. On mukavampiakin miehiä, jotka ei kohtele huonosti. Ei tarvitse tuollaista kestää. Ei ole leikkiä eikä vitsi, eikä kyse sinun huonosta huumorista, et ole yliherkkä myöskään. Juokse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu, hommaa asunto ja järjestö asiat ja lähde. Saa kohtauksen, koska saa kiusata sinua ja menettää sen, eli saattaa muuttua ihanaksi ja alat katua ero päätöstä.
Voit myös sanoa, että kyllä, olet herkkä (se ei ole mikään sairaus tai vika), ettekä te ole näin ollen yhteensopivia. Sinä etsit sellaisen herkälle sopivan naisen ja hän sitten vähemmän herkän naisen, joka (muka) kuuntelisi hänen solvauksensa paremmin.
Henkistä väkivaltaa, eroa jo tänään. Mies tekee sitä tahallaan, koska tietääsen masentavan sinua. On korkea kynnys ymmärtää joidenkin ihmisten olevan pahoja, varsinkin löheisen, josta on uskonug hyväö.
Voimia ja kaikkea hyvää matkaan Ap:lle, että pääsee tuosta miehestä eroon ja uuteen parempaan elämään ❤️💚💛
Siis tuo on niin tyypillinen alistaja- narsu- sadisti. Ensin kiirehtii sitomaan sinut itseensä (joko on puhunut, että lapsi pitäisi tehdä?) ja sitten alkaa se hidas hivuttaminen kohti hermoromahdusta. Josta syyttää sinua itseäsi, olet hänen mukaansa sekopää. Syyttää sinua kaikesta muustakin.
Lähde, tosiaankin, niin pian kuin suinkin! Hän takuulla yrittää saada sinut takaisin, kääntää sen ruusuisen puolen taas esille ja vyöryttää huomionosoituksia ja lupaa olla kiltisti. Älä silti antaudu seireenin laululle, pidä vapautesi!
Vierailija kirjoitti:
Toinen rakkauspommituksen loppumisesta alentavaan käytökseen
Kuuntele etenkin 6:30 - 8:00
Miksi yhteiselosta pitäisi tulla mitään noin käyttäytyvän ihmisolion kanssa? Muista, että sua kohdellaan just niin kuin sä annat muiden sua kohdella!