Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks miehet ei ymmärrä PMS-oireita?

Vierailija
04.06.2020 |

Siis aina kun mulle tulee ne oireet niin oon ärtynyt ja tiuskin poikaystävälle. Se suuttuu aina ja mököttää seuraavat päivät. Oon yrittänyt selittää, että se ei voi tälle mitään, mutta mun mieliala vaan muuttuu silloin.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty ikinä kokemaan sitä miten joku sinussa oleva hormoni tekee sinusta raivopäisen hullun. Ja todellakaan nainen itse ei nauti siitä, ei yhtään ymmärrä miksi on sellainen ja on täysin pelkääjän paikalla kun tämä hormoni on kuskina ja tekee päätökset.  Siis kirjaimellisesti estrogeeni on psykoottisuutta aiheuttava huume. Sen tasojen heilahtelu aiheuttaa mielisairauden ja sille ei voi mitään. Toisaaltaan jos mies on joskus ollut vahvasti päihtynyt, on ollut alkoholipsykoosi tai psykoosi tms muu mielisairaus joka aiheuttaa käytöstä ja olemista mitä ei voi kontrolloida itse, niin sellainen voi ymmärtää mitä on pms. Siltä se tuntuu.

Vierailija
42/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks tälläisten idioottien kanssa ei tarvitse pms aikaan olla tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nainen voi sanoa miehelle, kun PMS iskee? Asia olisi vähällä järjestyksessä.

Miksi miehen täytyy aina arvata naisen mieliala aamutossujen asennosta, suun vinoudesta tai lentävistä lautasista keittiössä?

Miehetkö eivät puhu?

Minä ainakin ilmoitan. Ihmettelen jos joku ei ilmoita. Meillä osaa teinikin mennä viikon hiljaa seinänvierustoja ja elää pizzalla, että ei käräytä ruutitynnyriä.

Vierailija
44/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty ikinä kokemaan sitä miten joku sinussa oleva hormoni tekee sinusta raivopäisen hullun. Ja todellakaan nainen itse ei nauti siitä, ei yhtään ymmärrä miksi on sellainen ja on täysin pelkääjän paikalla kun tämä hormoni on kuskina ja tekee päätökset.  Siis kirjaimellisesti estrogeeni on psykoottisuutta aiheuttava huume. Sen tasojen heilahtelu aiheuttaa mielisairauden ja sille ei voi mitään. Toisaaltaan jos mies on joskus ollut vahvasti päihtynyt, on ollut alkoholipsykoosi tai psykoosi tms muu mielisairaus joka aiheuttaa käytöstä ja olemista mitä ei voi kontrolloida itse, niin sellainen voi ymmärtää mitä on pms. Siltä se tuntuu.

Jos sinun sisäerityksesi tekee sinusta raivopäisen hullun, niin sinä olet sitten raivopäinen hullu. Ei PMS tai hormonitoimintasi ole mikään ulkoinen entiteetti jolle voi ulkoista vastuun omasta käytöksestään.

Jos tietää käyttäytyvänsä kuin hullu säännöllisesti kuukausittain, ja ei voi hillitä itseään, niin luulisi hakevan lääkinnällistä apua ongelmaansa? Ei ole ainakaan kenenkään muun asia ymmärtää tuollaista perseilyä tipan vertaa.

Vierailija
45/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun sisäerityksesi tekee sinusta raivopäisen hullun, niin sinä olet sitten raivopäinen hullu. Ei PMS tai hormonitoimintasi ole mikään ulkoinen entiteetti jolle voi ulkoista vastuun omasta käytöksestään.

Jos tietää käyttäytyvänsä kuin hullu säännöllisesti kuukausittain, ja ei voi hillitä itseään, niin luulisi hakevan lääkinnällistä apua ongelmaansa? Ei ole ainakaan kenenkään muun asia ymmärtää tuollaista perseilyä tipan vertaa.

Tämä. Muutenhan väkivaltainen juoppo olisi vain väkivaltainen juoppo ja sitä pitäisi nyt vain kerran, pari kuussa sietää kun hän nyt vain on sellainen kun saa alkoholia. 

Vierailija
46/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko tasoissa kun naiset ei ymmärrä, jos miestä panettaa välillä ihan hirveästi? Sellainen tunne, että olisi vaan pakko saada purkautua toiseen, vaikka hän ei juuri itse sillä hetkellä haluaisi. Naiset sitten vaan suuttuu aina ja mököttää...

Ei olla tasoissa, koska PMS ei ole valintakysymys ja naisiakin panettaa välillä ihan hirveästi, mutta "purkautua toiseen" vieraaseenko eli pettää pitäisi saada vielä ymmärryksen kera? Vapaassa suhteessa se olisi kai molemmille ok.

Vierailija
47/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää miehet, jotka ei tajua voi sit elää yksin pelikonsolinsa kanssa.

Vierailija
48/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on rajut PMS oireet endometrioosin ansiosta. Kärsin myös lievästä masennuksesta ja PMS:n aikaan ajattelen jatkuvasti itsemurhaa. Sitten kun menkat alkaa niin helpottaa – PMS on nimensä mukaisesti Pre Menstrual Syndrome. 

Pystyn hallitsemaan itsetuhoisia ajatuksia tiedostamalla, että ne johtuvat PMS:stä. Onneksi en seurustele, en jaksaisi selitellä räjähdysherkkyyttäni noihin aikoihin. Tietenkin aikuisen ihmisen pitää osata hillitä itsensä, mutta symppaan ja tiedostan kyllä liiankin hyvin, miten vaikeaa se voi hormonipomppausten aikana olla. Olkaa onnellisia te, jotka ette ole koskaan itse kokeneet ja näin ollen ette edes usko koko PMS:n olemassa oloon. Itselläni ollut valtava elämänlaatua heikentävä riesa jo parinkymmenen vuoden ajan, eikä apua löydy lukuisista hoitoyrityksistä huolimatta. Muutaman vuoden sisään saan luultavasti kohdunpoiston endon takia, toivon kykeneväni silloin tasapainoisempaan elämään.

Vierailija
49/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tajua mitä? Että PMS-oireet ovat käypä syy käyttäytyä huonosti / ihan miten haluaa ilman seurauksia?

Vierailija
50/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tajua mitä? Että PMS-oireet ovat käypä syy käyttäytyä huonosti / ihan miten haluaa ilman seurauksia?

Oot takuulla näitä "voisit hymyillä enemmän" -miehiä. Voi kuule, jos mua vituttaa niin en ala miehen takia mielistelemään. Katsos kun elämä ei aina ole kukkien haistelua vaikka kuinka äiti olis sut paaponut. Ikuiset pikkupojat ne vaan jaksaa valittaa. Huoh.

Vierailija
51/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että jotkut ei edes pyri hillitsemään käytöstään, päinvastoin.

Kärsin itsekin pahoista oireista, mutta todellakin pyrin pitämään ne tunteet sisälläni. Varsinkin, kun ymmärsin mistä nämä negatiiviset tunteet kumpuavat. Aina se ei onnistu, mutta osaan pyytää anteeksi ja mieheni ei lähde mukaan mun kiukutteluun.

Osaan myös sanoa miehelleni, että "ole hiljaa ja vaan pidä mua sylissä hetki."

Toivottavasti moni muu osaa nopeammin yhdistää oireet kuin minä. Käytin vuosia pillereitä ja niiden jälkeen vasta tuli pms oireet ja aikamoisena yllätyksenä siis.

Vierailija
52/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot takuulla näitä "voisit hymyillä enemmän" -miehiä. Voi kuule, jos mua vituttaa niin en ala miehen takia mielistelemään. Katsos kun elämä ei aina ole kukkien haistelua vaikka kuinka äiti olis sut paaponut. Ikuiset pikkupojat ne vaan jaksaa valittaa. Huoh.

Huoh vaan itsellesi. Ei kai kukaan ole mielistelyä vaatinutkaan vaan, että käyttäydytään kuin aikuiset ihmiset eikä olla kuin joku sekopää kerran kuukaudessa.

Ei vastuuta omasta käytöksestään voi ulkoistaa jonnekin muualle. Samalla logiikalla sitä väkivaltaista juoppoa pitää vain ymmärtää, koska asia X nyt vain saa hänet käyttäytymään tietyllä tavalla.

Vai olisiko sittenkin niin, että se väkivaltainen juoppo joko A) hakee apua ongelmaansa tai B)jää yksin ongelmansa kanssa, koska toinen osapuoli ei jaksa sitä perseilyä kauan katsoa?

Vierailija
53/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Oon.ollut miehen kanssa yli 15 vuotta ja mulla on.tosi kipeät menkat ja ikävät psm-oireet. Eli olen.huonolla tuulella ja saatan tiuskia kipujen takia. No mies AINA lähtee riitaan mukaan ja sit se eskaloituu oikein superriidaksi. Miksi se ei vaan olis hiljaa. Luulis tajuavan miksi mä olen ärtyisä. Pari kertaa oon huutanu sille, että onko sullakin menkat??!

Oletteko joskus puhuneet tuon asian kunnolla läpi silloin, kun niitä oireita ei ole? Jos selität asian oikein rautalangasta, niin ehkä se auttaa mistä ymmärtämään, mikä on ongelma, ja pysymään rauhallisena.

Vierailija
54/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei nainen voi sanoa miehelle, kun PMS iskee? Asia olisi vähällä järjestyksessä.

Miksi miehen täytyy aina arvata naisen mieliala aamutossujen asennosta, suun vinoudesta tai lentävistä lautasista keittiössä?

Miehetkö eivät puhu?

Minä ainakin ilmoitan. Ihmettelen jos joku ei ilmoita. Meillä osaa teinikin mennä viikon hiljaa seinänvierustoja ja elää pizzalla, että ei käräytä ruutitynnyriä.

Osalla naisista on niin voimakas/vaikea PMS oireilu, että heillä on käytössä SSRI lääkitys.

Lasten ei pitäisi joutua varomaan vanhempiaan.

Vierailija
56/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vielä että lapset saavat tuota kuraa niskaansa. HÄVETKÄÄ NYT AIKUISET IHMISET!

Vierailija
57/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tämä räyhäviina-geeni. Miksi ihmiset eivät ymmärrä että kun otan kuppia, niin tekee mieli haastaa riitaa ja tapella? En minä sille mitään voi!

Mikko, 42

Kouvola

Vierailija
58/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää naiset, jotka ei osaa hillitä käytöstään, voi sit elää yksin oireittensa kanssa.

Vierailija
59/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko PMS:si kroonista?

Vierailija
60/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut naiset sanoo kuinka miehen pitäisi ymmärtää ja tajuta se kun nainen raivoaa menkkojen takia, mutta samalla sitten se on myös alhaisin isku vyön alle, jos siitä kysyy, että menkatko sulla on vai mikä nyt on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi