Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks miehet ei ymmärrä PMS-oireita?

Vierailija
04.06.2020 |

Siis aina kun mulle tulee ne oireet niin oon ärtynyt ja tiuskin poikaystävälle. Se suuttuu aina ja mököttää seuraavat päivät. Oon yrittänyt selittää, että se ei voi tälle mitään, mutta mun mieliala vaan muuttuu silloin.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nainen voi sanoa miehelle, kun PMS iskee? Asia olisi vähällä järjestyksessä.

Miksi miehen täytyy aina arvata naisen mieliala aamutossujen asennosta, suun vinoudesta tai lentävistä lautasista keittiössä?

Miehetkö eivät puhu?

Vierailija
22/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parisuhteen sovun kannalta on tärkeää, että mies jollain tapaa ymmärtää puolisoaan. Itse olen todella huonossa kunnossa 1-2 vk ennen kuukautisia. Pyrin kuitenkin pitämään mölyt mahassani. Seuraus kuitenkin on se, että olen enemmän tai vähemmän neutraali, joskus kireän näköinen, väsynyt, apea, iloton, you name it. Pari eksää sitten tuosta alkanut haastamaan riitaa, kun en ole niin ihana ja iloinen. Rajansa kaikella kuitenkin ja kaikki kuukaudet ei ole yhtä pahoja. Rakkaudella ja hellyydellä tuo kireyskin yleensä helpottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä vaiva tahansa, se ei silti oikeuta kohtelemaan muita huonosti. Onhan minullakin välillä hankalaa kun mielialani vaihtelee (sama juttu eli kovat kuukautisoireet), mutta silti yritän tehdä sille jotain, ettei poikaystäväni joutuisi minun ongelmani vuoksi kärsimään. SIlloin kun tunnen olevani kiukkuherkkä, kerron siitä heti poikaystävälleni ja yleensä vetäydyn tekemään asioita, jotta kiukkuni edes hieman laantuisi eikä kohdistuisi poikaystävääni. Vain kypsymättömät ihmiset selittävät käytöstään vaivoilla ja ajattelevat, että voivoi olen uhri sori mut oon vaa tämmöne en voi sille mitään, voivoi minua. Onhan mielialojen vaihtelun hallinta hankalaa, muttei mahdotonta. Jos rakastat poikaystävääsi, yritä parantaa asennettasi vähän ennen kuin poikaystäväsi pistää suhteelle lopun. 

Vierailija
24/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttömälle tiuskiminen ja kiukuttelu on henkistä väkivaltaa. Kenenkään ei tarvitse kohdata minkään tyyppistä väkivaltaa omassa kodissaan. Toivottavasti mies tajuaa lähteä tuollaisesta suhteesta, niin minä tekisin.

Vierailija
25/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M_40 kirjoitti:

Ei ne kuukautiset ole mikään oikeutus käyttäytyä kuin idiootti. Koittakaa te naiset tajuta se.

Jos sukupuoliroolit laitettaisiin toisin päin ja miehet alkaisivat riehumaan ilman syytä niin aika äkkiä olisi monessa paikassa poliisi / sosiaaliviranomainen paikalla.

Olen toi edellinen vastaaja ja sanonpa nyt vaan tyhmille äijille tiedoksi, ettei kyse ole mistään "riehumisesta". Tuskin teillä naistakaan on kun noin tietämättömiä olette.

Asiaan takaisin palatakseni, mun mies tajuaa kivut vasta kun kivahdan sille. Riidat on aina sovittu ja yleensä niin et mies käy kaupassa hakemassa (ilman pyyntöä) tamponeja ja suklaata 😊

Minä hakisin kaljaa ja alkaisin pelaamaan. Olen jo ajat sitten lopettanut riitelyt naisten kanssa. Jos alkaa huutamaan niin saa huutaa yksin. Minä en siihen osallistu. Aikuisen naisen luulisi osaavan ostaa mitä tuntee tarvivansa ja haluavansa.

Vierailija
26/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva nähdä ku ukkojen testot romahtaisi joka kuukausi ehkä ne sit ymmärtäisi. Ei ihminen voi kontrolloida hormooneja vain mies sanoo sitä huonoksi käytöksesi.

Vierailija
27/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveetkään ymmärrä mielenterveys tai päihdeongelmaista.

Vierailija
28/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M_40 kirjoitti:

Ei ne kuukautiset ole mikään oikeutus käyttäytyä kuin idiootti. Koittakaa te naiset tajuta se.

Jos sukupuoliroolit laitettaisiin toisin päin ja miehet alkaisivat riehumaan ilman syytä niin aika äkkiä olisi monessa paikassa poliisi / sosiaaliviranomainen paikalla.

Olen toi edellinen vastaaja ja sanonpa nyt vaan tyhmille äijille tiedoksi, ettei kyse ole mistään "riehumisesta". Tuskin teillä naistakaan on kun noin tietämättömiä olette.

Asiaan takaisin palatakseni, mun mies tajuaa kivut vasta kun kivahdan sille. Riidat on aina sovittu ja yleensä niin et mies käy kaupassa hakemassa (ilman pyyntöä) tamponeja ja suklaata 😊

Miksi pitää leikkiä tuollaista arvuutteluleikkiä, että miehen pitää joka kuukausi jostain kivahduksista arvata, mikä on hätänä. Miksei aikuinen ihminen voi valmiiksi sanoa, että mä olen nyt kipeä ja huonolla tuulella, sorry.

Vierailija
29/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun sanois masentuneelle piristy nyt vaan se itsestä kiinni.

Vierailija
30/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M_40 kirjoitti:

Minä hakisin kaljaa ja alkaisin pelaamaan. Olen jo ajat sitten lopettanut riitelyt naisten kanssa. Jos alkaa huutamaan niin saa huutaa yksin. Minä en siihen osallistu. Aikuisen naisen luulisi osaavan ostaa mitä tuntee tarvivansa ja haluavansa.

Olen myös jo kauan alkanut tekemään niin, että vetäydyn omiin oloihini ja katson vaikka Netflixiä kuulokkeet korvilla kun se räyhääminen alkaa. Tosin se johtaa aina vielä pahempaan sekoamiseen, mutta siinäpä se vaimo sitten riehuu. Ei kenenkään tarvitse hyväksyä täysin idioottimaista huutamista ja kiukuttelua. 

Vierailija
31/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuukautiskipuja ei ymmärretä?

Olen kävelevä valkoinen hikiläjä, joka pysyy juuri ja juuri pystyssä. Pari kertaa olen pyörtynyt kipujen takia, mutta ”Ei se nyt noin paha ole,” ”Esität vain,” ”Munille potkaseminen sattuu enemmän.” Anteeksi?

Vierailija
32/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M_40 kirjoitti:

Ei tietenkään ole. PMS-pireet vaan voi olla tosi vaikeita. Itselläni kierrosta vaihdellen voi mennä lievällä muutaman päivän ärtyneisyydellä ja pienellä makeanhimolla ohi. Silloin aina ajattelen, että hyvin pystyn tämän hallitsemaan, tästä lähtien käyttäydyn kuin aikuinen.

Sitten joskus oireet on aivan järkyttävät. Käytännössä harkitsen itsemurhaa muutaman päivän, itken pitkin päivää, istun huoneen nurkassa, enkä halua nähdä ketään, lasten ja muiden ihmisten läsnäoloa on vaikea kestää. On vain niin helpottavaa, että saa vähän tiuskaista miehelle, näyttää keskisormea ja tietää, että toinen ymmärtää, on harmistunut mun puolesta ja tulee halaamaan ja ottaa syliin. Koko muu maailma vastaan me.

Lapsellista, tiedän. En kuitenkaan huuda tai puhu ilkeitä, joten huumori ja empatia on ihan hyvä keino kohdata mut silloin. Miksei, jos se auttaa molempia selviytymään tilanteesta.

Vierailija
33/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen saattaa olla aika vaikea ymmärtää hormonien heittelyn vaikutuksia kun ei itse koe samanlaista. Mutta se ei ole myöskään miehen syy että naisen hormonit heittelee. Ei PMS ole mikään oikeutus huonoon käytökseen tosiaankaan. Ja jos vahingossa tuleekin tiuskittua miehelle niin todellakin pitää pyytää anteeksi. Toki miehelle voi selittää että "no kun on tää PMS" jne, mutta siltikään miehen ei mielestäni tarvitse katsella huonoa käytöstä. En minäkään tykkäisi jos mies äksyilisi minulle kerran kuussa ilman mitään näkyvää syytä.

Vierailija
34/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan typerä vertaus. Tietääkö 99% jonkun sukupuolen edustajista, että tietyssä iässä tulee masennus ja se on aivan luonnollista?

Vierailija
35/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes usko PMS:n olemassaoloon. T. Nainen.

Vierailija
36/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan typerä vertaus. Tietääkö 99% jonkun sukupuolen edustajista, että tietyssä iässä tulee masennus ja se on aivan luonnollista?

Ja pms-oireilu on fyysistä, masennusta on turha verrata tähän vaivaan. Masennuksen hoito on myös paljon monimutkaisempi, riippuen yksilöstä, mutta vaikeampi silti. Siihen ei burana auta.

Vierailija
37/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon vaan tuollaiset pms-tiuskijat. Ei kannata pilata elämäänsä ihmisen kanssa jonka paha olo roiskuu toistuvasti lähipiirin niskaan.

Koska:

- on olemassa naisia, joilla oireet ovat miedot/olemattomat

- on olemassa naisia, joilla on vaikeat oireet, mutta he osaavat ilmaista vaikean olonsa aikuismaisesti

- on olemassa lääkevaihtoehtoja hillitsemään itsehillinnättömien pms-sekojen oireilua

Vierailija
38/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M_40 kirjoitti:

Jaksaako joku mies vielä vuonna 2020 katsella turhaa kivahtelua ja osallistua johonkin tamponipelleilyyn? Ei ole paljoa itsekunnioitusta tuolla kaverilla.

Vierailija
39/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M_40 kirjoitti:

Olen myös jo kauan alkanut tekemään niin, että vetäydyn omiin oloihini ja katson vaikka Netflixiä kuulokkeet korvilla kun se räyhääminen alkaa. Tosin se johtaa aina vielä pahempaan sekoamiseen, mutta siinäpä se vaimo sitten riehuu. Ei kenenkään tarvitse hyväksyä täysin idioottimaista huutamista ja kiukuttelua. 

Toinen hyvä vaihtoehto on lähteä mitään sanomatta ulos. Minä kaivan yleensä fillarin tallista ja lähden parin tunnin lenkille heti kun vollotus tai räyhääminen alkaa.

Vierailija
40/72 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voisi muuttaa menkkojen ajaksi muualle asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän