Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs vttua nyt? Maksaminen 1 ja 2 sentin kolikoilla

Vierailija
04.06.2020 |

Mistäköhän lähtien se on on ollut sallittua Suomessa???? Eihän Suomessa edes tehdä 5 senttiä pienempiä kolikoita! Nyt kyllä jauhaa pankki täyttä p*skaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen luullut että niitä ei oteta vastaan. Kun se kassa on vaan osa työtä, niin eipä ole työnantaja tuotakaan kertonut. Tietääköhän itsekään.

No onko työnataja erikseen kertonut kaikki muut kolikot ja setelit että mitä otettaan vastaan?

Ei varmaan, eli olet vain itse olettanut että sentin ja kahden sentin kolikoita ei oteta vastaan.

Vierailija
22/29 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jälleen kerran aspa on ollut uransa ja valtansa huipulla, kun on saanut omien luulojensa perusteella nolata asiakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

;itenkäs tilisiirrolla tapahtuvat laskut kuten svea pyöristää ylöspäin 2 senttiä

Vierailija
24/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vein laatikon pohjalla pyörineet sentin ja kahden kolikot talletusoton kautta omalle tilille.

Vierailija
25/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole suomessa yhteenkään kauppaan kelvanneet, mihin minä olen niitä tarjonnut, eivätkä kelpaa vieläkään

Ovat kelvolista rahaa Suomessa, tampio

Vierailija
26/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole suomessa yhteenkään kauppaan kelvanneet, mihin minä olen niitä tarjonnut, eivätkä kelpaa vieläkään

Ovat kelvolista rahaa Suomessa, tampio

Kelvollista rahaa ilman muuta. Tosin esim. lähistön ruokakaupoista ei yksikään ota niitä vastaan maksuna! Kokeiltu on, useamman kerran. Nyt säästän ne aina Tallinnan reissulle ja käytän siellä, eipä ainakaan kukaan kitise ja rähjää (näin ne arvoisat aspat Ääs-marketissa ja Pirsmassa). ;)

Vierailija
27/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on alusta asti otettu vastaan myös 1 ja 2 sentin kolikoita, eli ne ovat aina kelvanneet kyllä maksamiseen. Vastarahaksi niitä ei kuitenkaan saa ja Suomessa muutenkin hinnat joko ilmoitetaan viiden sentin tarkkuudella tai loppusumma pyöristetään lähimpään 5 senttiin käteisellä maksaessa (kortilla menee sentilleen oikea summa). Näin on ollut ihan alusta lähtien.

kyllä mulle niitä on tullut kaupasta, huomannut vasta jälkein päin

Vierailija
28/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eurorahat on käypää valuuttaa kaikissa euromaissa. Se, että Suomessa ei tehdä näitä pikkukolikoita, ei muuta asiaa. Mutta tokikaan kaupan ei ole pakko ottaa niitä vastaan, kuten ei isoja seteleitäkään. Jälkimmäinen vasta hankalaa on.

Vierailija
29/29 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhu nyt on aloittaja ihan ulapalla, suomessa on tehty 1 ja 2 sentin kolikoita 1999 alkaen ja ne käy ihan valuutasta. 1999-2020 tehtiin yhteensä 52 200 000 1 sentin kolikkoa ja samalla ajalla 2 sentin kolikoita lähti maailmalle 50 556 000 kappaletta. 

https://www.suomenpankki.fi/fi/raha-ja-maksaminen/eurokolikot/suomalais…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän