Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MM-Ralli (Suurajot/Neste-Ralli/whatever) PERUTTU !

Vierailija
03.06.2020 |

Kesän paras uutinen :)

https://yle.fi/urheilu/3-11382153

Jotain positiivistakin koronasta näköjään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi turhimmista tapahtumista. Olen ollut järjestysmiehenä kyseissä tapahtumassa ja on kyllä ihan karmea tapahtuma. Känniääliöitä ja roskaajia joka puolella. 

Oletko koskaan tutkinut sitä millainen tuotto näillä on Jyväskylälle ja mitä se säästää meiltä paikkakuntamme veronmaksajilta?

Vierailija
22/26 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi turhimmista tapahtumista. Olen ollut järjestysmiehenä kyseissä tapahtumassa ja on kyllä ihan karmea tapahtuma. Känniääliöitä ja roskaajia joka puolella. 

Oletko koskaan tutkinut sitä millainen tuotto näillä on Jyväskylälle ja mitä se säästää meiltä paikkakuntamme veronmaksajilta?

Näytä meille ne laskelmat, joissa on mukana _kaikki_ kulut järjestämisestä ja väitettyjen tulojen osalta, jotka aivan oikeasti jää tämän kaupungin kassaan ja veronmaksajille. Haluan todella nähdä ne. Aina tuloista puhutaan, mutta mitään uskottavia laskelmia ei ole näytetty.

Asia on niin, että todella iso osa siitä rahasta joka rallissa pyörii, aina menee muualta tuleville ja paikallisille jää lähinnä kuluja ennakkojärjestelyistä, jälkien korjaamisesta ja siivoamisesta.

Sitä en kiellä, että rallilla ole ollut PR-arvoa, mutta hinta jonka siitä maksamme ei ole ollut enää tällä vuosisadalla oikeassa suhteessa pannokseen järjestämisen puitteista. Rallista on tullut pelkkä järjetön ryyppäys ja rellestystapahtuma.

Olen nähnyt varsin läheltä rallin kehityksen -60 luvulta lähtien, olen tuntenut koko joukon siellä ajaneita ja järjestäneitä. Olen myös asunut muutamia vuosia lukematta, töiden vuoksi olin pois maasta, -80 luvun alusta keskustassa ja olen nähnyt rallin muutoksen.

Olin itsekin parina vuonna mukana -80 luvulla, mutta ajosuoritukset siinä ei ole enää pitkään aikaan ollut suurimmalle osalle paikalle saapunutta yleisöä tärkeintä. Se on vain lauman mukana kulkemista, niiltä jotka edes enää EK:lle vaivautuvat, sotkemasta ja ryyppäämästä, jolla sitten jotkut yrittää tehdä rahaa myymällä palveluja.

Ja vain narri yrittää enää puolustella rallia kun miettii hetken rallin aiheuttamaa vaikutusta ekologiselta kannalta.

Aikansa kutakin, tehtyä ei saa tekemättömäksi mutta parasta mitä voidaan tehdä on olla enää järjestämättä rallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita, Nestekin tuli järkiinsä !

Hesari: Suomen MM-rallin ja Nesteen yhteistyö päättyy.

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006670254.html

Vierailija
24/26 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?Ei ole totta?Ei ole?

Vierailija
25/26 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä?Ei ole totta?Ei ole?