Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen töissä postissa. Kiinan krääsä on tullut koko kevään jatkuvalla syötöllä...

Vierailija
03.06.2020 |

Viis korruptiosta, pandemiasta, epäinhimillisistä työoloista ja ties mistä kemikaaleista.

Joo, on ne prisman, henkka maukan yms. kauppojen lelut, vaatteet ja härpäkkeet on tehty kiinassa, mutta ainakin ne on useimmiten valmistettu noudattaen jonkinlaista turvallisuutta.

Usko menee. Joo, se 57 senttiä maksanut puhelimen kuori on hieno, mutta jos on varaa iPhoneen niin on varaa tukea suomalaista kivijalkakauppaa.

En kestä...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Arjesta ei selviä poikkeusoloissakaan ilman myrkkymuovileluja ja vääränmallisia vaatteita.

Vierailija
2/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä tuntuu, että on vaan pakko saada raha käytettyä johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki ole automaattisesti krääsää mitä sieltä tilataan...

Vierailija
4/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos tavallinen kansa haluaa hyötyä globalisaatiosta halvemmilla tuotteilla, se on todella väärin, kun taas se, että todella rikkaat vievät valmistuksen kolmansiin maihin, niin se on vain yrittämisen vapautta ja markkinavoimien laki.

Vierailija
5/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene taas lakkoon, kuka sitä nyt töitään tekisi.

Vierailija
6/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lähetykset kuitenkin toimii Kiinasta tänne?!

En taida kuitenkaan uskaltaa tilata kun ei tiedä montako kk joutuu odottamaan

Paljon vaihtelee Kiina-tilausten toimitusaika. Nopeimmillaan on ollut 9 päivää ja pisin noin pari kuukautta. Muutama tilaus on jäänyt sitten matkan varrelle.

Vierailija
7/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka noin yleisesti kiinakrääsän tilaaminen onkin turhaa, jos puhelin ei ole se uusin iphone, vaan vaikkapa vähän vanhempi android, niin koitapa löytää suomalaisesta kivijalkakaupasta sille wallet-mallisia kuoria. Ei ole tähän päivään mennessä silmään osunut. Enkä sikäli syytä kauppaa, mitä järkeä olisikaan pitää myynnissä kuoria sadalle eri puhelinmallille.

Vierailija
8/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä kun ilman niitä kiina yms paketteja sinullakaan ei olisi töitä.

Vierailija
9/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä odottelen edelleen sitä puhelimen kuorta joka on 2. viikkoa lajittelussa ja tilasin sen siksi että omaan luuriin ei ole saatavilla juurikaan kuoria kivijalkakaupoissa. Että jos voisitte lajitella nyt sen paketin, tuen kyllä suomalaista työtä muuten.

Vierailija
10/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan sit aiemmin postitettuja? Mä meinaan tilasin eBaystä ja paketti ois tullu Kiinasta. Myyjä laitto viestiä voitaisko perua kaupat ja he palauttaa rahat kun Kiinan posti on kiinni koronan takia.

Vierailija
11/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva että Postilaisilla riittää kuitenkin hommia!, Paketti, pari päivässä pitää YT:t loitolla.

Vierailija
12/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan sit aiemmin postitettuja? Mä meinaan tilasin eBaystä ja paketti ois tullu Kiinasta. Myyjä laitto viestiä voitaisko perua kaupat ja he palauttaa rahat kun Kiinan posti on kiinni koronan takia.

Kyllä mulle on tullut nyt Ebayn paketit Kiinasta, toisin kuin USAsta, josta ei kyllä tavallinen posti kulje.

Vierailija
13/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, eikö pakettien sisältö kelpaakaan enää "epävirallisiksi lisiksi"?

Tiesin kyllä, että postilaiset lajittelukeskuksessa nappaavat parhaat paketit päältä ja nauravat räkäisesti, mutta että tulla tänne valittamaan siitä ettei paketeissa ole tarpeeksi kallista tavaraa vaan vain kiinan krääsää, on kyllä jo ihan toiselta planeetalta!

Vierailija
14/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on tullut nyt Ebayn paketit Kiinasta, toisin kuin USAsta, josta ei kyllä tavallinen posti kulje.

Millon oot tilannut? Mä koitin tilata viime viikolla. No, sinänsä onni et peruttiin kaupat koska siellä ois ollu juurikin se lompakkosuoja kännykälle, mutta se meni ja hajosi viikonlopun aikana yhtäkkiä.

Mulla on myös ollu odotettuna jo 2kk paketti Britanniasta, jonka tilasin Etsyn kautta.

Vierailija
15/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä sitten tuntisit ylemmyyttä jos ihmiset lopettaisivat tuon? Oletko tullut ajatelleeksi että silloin putoisit jalustaltasi tai ainakin muutkin nousisivat sille ja olisit tasapäinen kaikkien muiden kanssa. Kiittämätön paskíainen.

Vierailija
16/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki ole automaattisesti krääsää mitä sieltä tilataan...

Varmasti suurin osa on, riippuu minkä mieltää krääsäksi, kun onhan ne härpäkkeet "ihan huipputarpeellisia" ja "olis ostettu Suomesta kumminkin". Ja lukeehan paketin päällä arvo, harvoin kukaan mitään huippukallista alkaa lähettää niin, että paketin päällä lukee "suojakuori 1e", vaikka toki sitäkin veron välttämistarkoituksessa tapahtuu. Itse tilaan 1000 euron hintaisia käsityönä tehtyjä koriste-esineitä Kiinasta toisinaan ja miellän ne krääsäksi.

Vierailija
17/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse crap! Onneksi työsi on kohta täysin automatisoitu ja siten sinua ei enää tarvita. Olet itse turhake joten hävitykseen.

Vierailija
18/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas sellaisia kokemuksia, että Posti käännyttää tilaamani paketit toistuvasti päin helvettiä. Jos ne on tilattu kaupungin toiselle puolelle, siinä voi olla joku syy etten halua niitä kotiosoitteen lähelle. Lisäksi pari paperilaskua on jäänyt jakamatta, jonka takia päässyt maksamaan viivästyskorkoja.

Eli suosittelen keskittymään vaan niihin omiin töihin.

Vierailija
19/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuote maksaa Suomessa 20eur. Ali expressistä 5e. Kertyy vuodessa iso summa. Esim. Laturit,johdot yms elektroniikka. Vaatteet jne aivan paskaa, mutta mainituissa ei mitään järkeä maksaa moninkertaista hintaa kotimaassa. Ei kauhean kestävää , mutta jollain tässä verotuksen ihmemaassa pitää säästää.

Vierailija
20/22 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kotimaisesta kaupasta eri värisiä kännykän kuoria ostaessani uutta kännykkää muutama vuosi sitten. Myyjä väitti silmät suurina ettei kännykänkuoria valmisteta muilla väreillä kuin mustana ja valkoisena. Tämän asiantuntevan palvelun jälkeen vaihdoin kauppaa ja kännykänkuoret tulee tilattua vaikka sieltä Kiinasta.