Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 41 vuoden ikäinen ja tein tänään positiivisen raskaustestin

Vierailija
03.06.2020 |

Olen ihan järkyttynyt. Minulla on mies, olemme olleet yhdessä kolme vuotta. Minulla on jo täysi-ikäinen lapsi ja miehellä myös. Mies on 45 vuoden ikäinen. Mitä me nyt tehdään? Olenko minä kohta se paljon parjattu "mummoäiti".

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mummoäiti? Sain 42 ja 44v iässä lapset js olen 45 v terve, hoikka, urheileva. En ole mummoikää nähnytkään. Onnea ap!

Et toki vielä.

Lastesi yo-juhlien aikaan olet jo yli 60-vuotias.

Vierailija
22/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää teille, mihin ratkaisuun ikinä päädyttekään! Oma äitini sai minut yli nelikymppisenä ja hän on kyllä ollut mummoäiti, jota yläasteiässä häpesin, mutta hän oli kuvista päätellen mummomainen jo kolmikymppisenä. Joten ei aina ole iästäkään kiinni. Nykyään hän on kasikymppinen isomummoäiti :D Nykypäivänä nelikymppisiä äitejä on paljon ja jopa viisikymppisinä äidiksi tulleita mahtuu joukkoon. Tiedän itsekin muutaman.

Kyse ei ole siitä, oletteko liian vanhoja tulemaan jälleen vanhemmiksi (ette ole), vaan siitä, millaista loppuelämää haluatte viettää. Lapsi voi muuttaa nämä suunnitelmat täysin, tai olla muuttamatta. Esimerkiksi meillä on suunnitelmana, että 45-50 vuotiaina lainat on maksettu ja muutamme asuntosijoitusten turvin ulkomaille muutamaksi vuodeksi. Jos saamme lapsenlapsia, palaamme asumaan lähemmäs heitä. Niinpä oma vauva nelikymppisenä kyllä olisi radikaali suunnitelmanmuutos.

Tämän sanottuani en siltikään olisi valmis aborttiin muuten kuin terveydellisistä syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein positiivisen testi 42-vuotiaana, huomasin heti raskauden (arat rinnat vkolla 5) vaikka esim omat kuukautiset olivat jo muuttuneet epäsäännöllisiksi. Päädyimme keskeytykseen mieheni kanssa, meillä jo yhteensä 4 lasta, ei tosin yhteisiä. Päätös oli yksimielinen ja nopea, lääkkeellinen keskeytys viikolla 6 tai 7, tosin sitä ennen oli jo pientä vuotoa, eli luultavammin olisi voinut mennä kesken ihan itsestäänkin. Nyt olen 45v ja ollaan edelleen onnellisesti yhdessä ja välillä mietitään että jos kuitenkin... Mutta ei silti kaduta.

Vierailija
24/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään kuuluu missä iässä ihmiset saavat lapsia? Ja tämä palsta ei ole oikea paikka kysellä noin suurta asiaa. Varsinkaan lapsiin liittyvää kun yleensä saa vain lokaa niskaan veloilta. Ilkeää porukka ne.

Ap kuuntele sun sydäntäsi. Se antaa vastauksen!

Äläpäs syyttele veloja. Harvaa velaa kiinnostaa, missä iässä muut hankkivat lapsia. Näköjään järkyttää enemmän niitä, joilla on jo lapsia.

Hui kamala, tuo olisi painajaismainen tilanne! En missään tapauksessa tahdo enää lapsia!

Harvaa velaa? Oletko lukenut lapsiin liittyviä keskusteluja täällä?

Tämän palstan velat ovat useimmat jostain syystä olleet ilkeitä niille jotka haluavat lapsia. Aina se sama kylmä suhtautuminen "mitäs hankit, nyt vain kestät"? Äidit/isät eivät saisi heidän mielestään valittaa yhtään.

Muutama kaveri vela löytyy ja heistä pidän mutta ehkä tänne sitten pesiytyy niitä töykeitä tapauksia.

Vierailija
25/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät ja kasvatat miehesin kanssa. Nelikymppinen on parempi äiti kuin parikymppinen. Elämänkokemusta ja järkeä enemmän. Ikään liittyvät riskit toki marginaalisesti isompia.

Vierailija
26/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään kuuluu missä iässä ihmiset saavat lapsia? Ja tämä palsta ei ole oikea paikka kysellä noin suurta asiaa. Varsinkaan lapsiin liittyvää kun yleensä saa vain lokaa niskaan veloilta. Ilkeää porukka ne.

Äläpäs syyttele veloja. Harvaa velaa kiinnostaa, missä iässä muut hankkivat lapsia. Näköjään järkyttää enemmän niitä, joilla on jo lapsia.

Hui kamala, tuo olisi painajaismainen tilanne! En missään tapauksessa tahdo enää lapsia!

Tämän palstan velat ovat useimmat jostain syystä olleet ilkeitä niille jotka haluavat lapsia. Aina se sama kylmä suhtautuminen "mitäs hankit, nyt vain kestät"? Äidit/isät eivät saisi heidän mielestään valittaa yhtään.

Muutama kaveri vela löytyy ja heistä pidän mutta ehkä tänne sitten pesiytyy niitä töykeitä tapauksia.

Veloilla voi olla nihkeä suhtautuminen lapsiperhe-elämään yleensä, mutta luuletko oikeasti, että veloja kiinnosta määritellä, minkä ikäisenä on hyvä saada lapsia? Ei kiinnosta. Velat eivät halua lapsia minkään ikäisinä. Ne ovat nimenomaan toiset äidit, joilla on ikärajoja lastensaannille. 

Vierailija
27/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lapsen niin ihan normi ikä vielä tulla äidiksi.

Mitä väliä mitä muut ajattelee.

Vierailija
28/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä helposti kesken.

Luulin olevani tuon ikäisenä raskaana, en onneksi ollut ehkäisy toimi. Jos olisin ollut niin olisin keskeyttänyt koska sairastamani migreeni oli tuossa kohtaa ihan järkyttävä ja huonohoitoinen ja oli vielä vuosia. Vammaisen lapsen riski on suuri.

Vierailija
29/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap!

Mä sain eräänlaisen yllärivauvan 42-vuotiaana, raskaus valkeni minulle vasta, kun olin jo 5 kk raskaana. En ollut ehkäisyä käyttänyt, koska edelliset lapset oli syntyneet ollessani 30 ja 32 v ja olimme toivoneet kolmatta lasta, mutta se vaan ei tärpännyt. Joten olin jo luopunut toivosta. Lapsi on nyt 8 v  ja olemme hyvin onnellisia hänestä. Vanhin on nyt armeijassa ja toiseksi vanhin kesätöissä. 

Siskoni sai kolmannen lapsen 40-vuotiaana. Hän on nyt 2 v ja varsinainen ilopilleri. 

Vauvavuosi nyt ei mitenkään helppo ole, mutta kyllä se siitä ohi menee. 

Vierailija
30/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Tuossa iässä raskautuminen on harvinaista. Ikä ja mummoäitiys on asennekysymys, jonka sinä itse päätät. Itse sinuna pitäisin lapsen ja olisin onnellinen. Tässä iässä (44 v.) saan pelkkiä keskenmenoja.

Vierailija
31/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mummoäiti? Sain 42 ja 44v iässä lapset js olen 45 v terve, hoikka, urheileva. En ole mummoikää nähnytkään. Onnea ap!

Et toki vielä.

Niin? Aion olla työelämässä 70-vuotiaaksi (olen lääkäri) joten 60v olen nuori tyttönen vielä.

Vierailija
32/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veloilla voi olla nihkeä suhtautuminen lapsiperhe-elämään yleensä, mutta luuletko oikeasti, että veloja kiinnosta määritellä, minkä ikäisenä on hyvä saada lapsia? Ei kiinnosta. Velat eivät halua lapsia minkään ikäisinä. Ne ovat nimenomaan toiset äidit, joilla on ikärajoja lastensaannille. 

Ei, vaan ne on kouluttamattomat w-t teiniäidit joiööa on vain elämänkoulu, nämä ne kauhistelee.

Ns paremmissa akateemisissa piireissä on erittäin normaalia tulla raskaaksi 40+ iässä. Sen sijaan rupusakkipiireissä on normaali ikä 15+.

Vierailija
33/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä tarkkaan jaksaako kun mies ei innostu hommasta... 

Missä kohtaa ap:n viestissä luki, että hänen miehensä oli ilmaissut ettei innostu asiasta?

Jos ap on järkyttynyt niin selvä vahinkohan tässä on kyseessä. Kun ei ole yrittämällä yritetty/asiasta sovittu  niin riski äärimmäisen suuri. Jaksamisen, rahan yms. lisäksi.

Vierailija
34/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammanen lapsi. Abortti.

Niin sinulle varmaan olisi pitänyt tehdä juu

Vierailija
35/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sä et voi mummoutua, kun lapsesi pitää sut nuorena. 6-kybäsenä tulet olemaan täysin ajantasalla maailman menosta lapsesi kautta.

Vierailija
36/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 40-vuotias ja edelleen tahattomasti lapseton ja tein eilen jälleen kerran negatiivisen raskaustestin rankan hoitokierroksen jälkeen.

Oi, olen pahoillani puolestasi. Itse katson, että tämä olisi nyt varmaan minullekin viimeinen mahdollisuus saada se "viimoinen" lapsi. En kylläkään mitään aborttia tee. Pelottaa, kaikki on niin muuttunut verrattaessa ensimmäiseen lapseen. Mutta apua! Tulevan lapsen isä ei varmaankaan ole niin innoissaan, asutaan vielä erillämme. Laitoin hänelle viestiä, varmaan on ihan shokissa, kuten minäkin.

Ap

Vierailija
37/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ja mahdollisimman tervettä ja onnellista odotusaikaa. Toivottavasti lapsi tulee myös terveenä maailmaan. Näytät hyvää esimerkkiä, kun lisää veronmaksajia me tähän yhteiskuntaan tarvitaan. Suosittelen sinulle ja miehellesi kuntoilua, että jaksatte juosta taaperovuodet pikkuisen perässä.

Vierailija
38/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et toki vielä.

Ja mitä sitten? Kuinka vanha äidin pitäisi olla ylppäreissä? 35? :D

t.eri

Vierailija
39/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää pölkkypäät kohkaa että vammainen lapsi? Sen saa ETUKÄTEEN 99,99% varmuudella tietää kun teettää nipt testin, testi selvittää kromosomien terveyden.

Toinen asia on se että aivan törkeää ilkkua vammaisia. Vammaiset, downit ym ovat täysin yhtä arvokkaita, jonkun rakkaita lapsia.

Mulle olisi hyvin kelvannut downikin.

Vierailija
40/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo nyt nykyään ole mitenkään ihmeellistä. Moni tekee tuossa iässä 1.lapsen ja vielä useampi sen iltatähden. Meilläkin on kaveripiirissä monta n. 40v iltatähden saanutta. Eivätkä ole mitään mummo/pappavanhempia.