Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 41 vuoden ikäinen ja tein tänään positiivisen raskaustestin

Vierailija
03.06.2020 |

Olen ihan järkyttynyt. Minulla on mies, olemme olleet yhdessä kolme vuotta. Minulla on jo täysi-ikäinen lapsi ja miehellä myös. Mies on 45 vuoden ikäinen. Mitä me nyt tehdään? Olenko minä kohta se paljon parjattu "mummoäiti".

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, itse sain kuopuksen 41v. Ikäeroa esikoiseen tuli 16v.

Enkä ole katunut, täyttää nyt syksyllä 10v. Enkä ole mummoäiti vieläkään.

Vierailija
2/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös näytti raskaustesti positiivista tuossa iässä. Olen nyt täyttämässä 47 ja lapsi on 5v. Ollaan hyvin jakseltu, kiitos kysymästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, ketkä niitä "mummoäitejä" parjaa, ja onko niiden mielipiteillä väliä.

En oo oikein koskaan ymmärtänyt tuota termiä. Mun molemmat vanhemmat on 40-vuotiaiden äitien lapsia, joten ajatus ei ole koskaan tuntunut oudolta. Tunnen myös monia, jotka ovat saaneet lapsen nelikymppisenä.

Vierailija
4/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
5/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, ketkä niitä "mummoäitejä" parjaa, ja onko niiden mielipiteillä väliä.

En oo oikein koskaan ymmärtänyt tuota termiä. Mun molemmat vanhemmat on 40-vuotiaiden äitien lapsia, joten ajatus ei ole koskaan tuntunut oudolta. Tunnen myös monia, jotka ovat saaneet lapsen nelikymppisenä.

nimenomaan! minusta on vain hyvä, että tekee toisin kuin tuo porukka, joille nelikymppinen äiti on järkytys. sellaiseen sakkiin on hyvä kaikin tavoin pitää välimatkaa.

Vierailija
6/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tarkkaan jaksaako kun mies ei innostu hommasta... 

Vierailija
7/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Miltä sinusta itsestäsi tuntuu? Entä miehestäsi? 

Olen itse 32 vuotias (6 vuotiaan lapsen äiti) ja olen joskus miettinyt, mitä tekisin, jos tulisin vanhemmalla iällä raskaakasi. (Esim 45-50 vuotiaana). Tietenkin tilanne on aivan eri "miettiä", kuin olla itse tilanteessa. En osaa sanoa, enkä valitettavasti osaa antaa mitään neuvoakaan sinulle. Toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää <3

Vierailija
8/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut ehkäisystä?

Vierailija
9/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti kysyn, miten voi olla järkytys huomata olevansa raskaana, jos ehkäisyä ei ole käytössä?

Vierailija
10/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40-vuotias ja edelleen tahattomasti lapseton ja tein eilen jälleen kerran negatiivisen raskaustestin rankan hoitokierroksen jälkeen.

Vierailija
11/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä jo isompia tuskin haluaa takaisin kapalo aikaan. Taistella teinin kanssa kun itse 60v. Jep jep. Menee 1,5 vuotta ja sitten itketään täällä kun mies lähti.

Vierailija
12/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai lapsen nelikymppisenä. Onneksi saikin koska puolisiskoni on koko perheelle erittäin rakas :) hän on nykyään 13vuotias.

Vierailija
13/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala, tuo olisi painajaismainen tilanne! En missään tapauksessa tahdo enää lapsia!

En, vaikka tiedän ja uskon, että iltatähdestä tulisi koko perheen lemmikki, joka antaisi paljon isosisaruksilleen ja saisi itsekin siitä paljon.

Mieti huolella ja tee ratkaisu, jonka pystyt perustelemaan itsellesi. Se on silloin oikea ratkaisu.

t. nelikymppinen teinien äiti

Vierailija
14/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä tarkkaan jaksaako kun mies ei innostu hommasta... 

Missä kohtaa ap:n viestissä luki, että hänen miehensä oli ilmaissut ettei innostu asiasta?

Vierailija
15/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mummoäiti? Sain 42 ja 44v iässä lapset js olen 45 v terve, hoikka, urheileva. En ole mummoikää nähnytkään. Onnea ap!

Vierailija
16/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu missä iässä ihmiset saavat lapsia? Ja tämä palsta ei ole oikea paikka kysellä noin suurta asiaa. Varsinkaan lapsiin liittyvää kun yleensä saa vain lokaa niskaan veloilta. Ilkeää porukka ne.

Ap kuuntele sun sydäntäsi. Se antaa vastauksen!

Vierailija
17/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele miehesi kanssa äläkä kuuntele muita. Ihmiset haluavat niin eri asioita ja ovat myös henkisesti,  fyysisesti ja taloudellisesti eri tilanteessa. Saat vain hyvin omaan napaan keskittyneitä vastauksia. 

Vierailija
18/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten vain keskustelemaan ja pohtimaan omien voimavarojen riittämistä. Riippuen siitä mihin lopputulokseen tulet: onneksi olkoon tai voimia raskaaseen päätökseen.

Monet saavat vielä kuopuksensa 40+ ja pärjäävät hyvin. Puolisoni on iltatähti, jonka vanhemmat olivat 45+ ja puolisisarukset aikuisia. Hänellä on ollut varsin onnellinen lapsuus ja vanhempansa selvästi välittävät ja rakastavat häntä valtavasti. Ainoa suru on ollut, että nyt kun meidän lapsemme ovat pieniä, he ovat jo 80+ ja vaikka he kovasti haluaisivat osallistua ja auttaa enemmän, ikä on tuonut rajoituksensa, ja heille on selvästi ollut suuri suru tiedostaa, ettei heillä ole paljon aikaa lastenlapsien kanssa.

Tämä nyt ei tietenkään poista sitä, että he ovat olleet ja ovat edelleen erinomaisia vanhempia iltatähdelleen.

Vierailija
19/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 40-vuotias ja edelleen tahattomasti lapseton ja tein eilen jälleen kerran negatiivisen raskaustestin rankan hoitokierroksen jälkeen.

Vierailija
20/54 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään kuuluu missä iässä ihmiset saavat lapsia? Ja tämä palsta ei ole oikea paikka kysellä noin suurta asiaa. Varsinkaan lapsiin liittyvää kun yleensä saa vain lokaa niskaan veloilta. Ilkeää porukka ne.

Ap kuuntele sun sydäntäsi. Se antaa vastauksen!

Äläpäs syyttele veloja. Harvaa velaa kiinnostaa, missä iässä muut hankkivat lapsia. Näköjään järkyttää enemmän niitä, joilla on jo lapsia.

Hui kamala, tuo olisi painajaismainen tilanne! En missään tapauksessa tahdo enää lapsia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi